Stellantis: Φέρνει στην αγορά τις μπαταρίες στερεού τύπου - Τα οφέλη σε αυτονομία και φόρτιση των EV


Δείτε τι θα αλλάξει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την έλευση των μπαταριών στερεού τύπου. Τα πλεονεκτήματα στην αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: STELLANTIS, ΑΡΧΕΙΟ
  • 27/4/2025

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ποντάρουν πολλά στις μπαταρίες στερεού τύπου, προκειμένου να προσφέρουν στα ηλεκτρικά μοντέλα τους μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης.

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι πλέον βρίσκεται πολύ κοντά στο λανσάρισμά τους στην αγορά αυτοκινήτου. Το βήμα αυτό αναμένεται να γίνει έως το 2026, με την ενσωμάτωσή τους, για αρχή, σε έναν «στόλο επίδειξης», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Πώς προέκυψε αυτή η εξέλιξη; Μέσω της συνεργασίας με την Factorial Energy. Οι δύο εταιρείες γνωστοποίησαν ότι κατάφεραν με επιτυχία να πιστοποιήσουν τις μπαταρίες αυτοκινήτου στερεού τύπου FEST (Factorial Electrolyte System Technology) της Factorial. «Αυτό το επίτευγμα σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην πορεία προς την κυκλοφορία στην αγορά μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) επόμενης γενιάς», όπως αναφέρει η Stellantis.

«Αυτή η σημαντική ανακάλυψη μάς τοποθετεί στην πρώτη γραμμή της επανάστασης των solid-state μπαταριών, αλλά δεν σταματάμε εκεί. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε για να διευρύνουμε τα όρια και να προσφέρουμε ακόμη πιο προηγμένες λύσεις, φέρνοντάς μας πιο κοντά σε ελαφρύτερες, πιο αποδοτικές μπαταρίες που μειώνουν το κόστος για τους πελάτες μας», ανέφερε ο Ned Curic, Διευθύνων Σύμβουλος Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis.

Σε αντίθεση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι στερεού τύπου προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ταχύτερη φόρτιση. Οι πιστοποιημένες κυψέλες μπαταριών 77Ah FEST παρουσίασαν ενεργειακή πυκνότητα 375Wh/kg με πάνω από 600 κύκλους, προχωρώντας προς την πιστοποίηση για την αυτοκινητοβιομηχανία, γεγονός που αποτελεί ορόσημο για μπαταρία στερεού τύπου λιθίου-μετάλλου μεγάλου μεγέθους.

Οι συγκεκριμένες κυψέλες επιτρέπουν σημαντική μείωση του χρόνου φόρτισης, από 15% σε πάνω από 90% σε μόλις 18 λεπτά σε θερμοκρασία δωματίου. Επιπλέον, οι κυψέλες παρέχουν υψηλή απόδοση ισχύος με ρυθμούς εκφόρτισης έως και 4C, υποστηρίζοντας μεγαλύτερες απαιτήσεις επιδόσεων στα ηλεκτρικά οχήματα.

Επιπλέον, η επιστημονική μηχανική και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της Factorial ανέπτυξαν την πιο πρόσφατη σύνθεση ηλεκτρολύτη, που επιτρέπει στην μπαταρία να αποδίδει σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -30 έως 45 βαθμούς Κελσίου. Έτσι, ξεπερνούνται οι μέχρι τώρα περιορισμοί για τις μπαταρίες στερεού τύπου και ανοίγει η δυνατότητα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε διάφορες κλιματολογικές συνθήκες.

«Η ανάπτυξη μπαταριών έχει να κάνει με συμβιβασμούς. Ενώ η βελτιστοποίηση ενός χαρακτηριστικού είναι απλή, η εξισορρόπηση της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, της διάρκειας ζωής, της γρήγορης φόρτισης και της ασφάλειας σε μια μπαταρία μεγέθους αυτοκινήτου με την επικύρωση κατασκευαστών είναι μια σημαντική ανακάλυψη», δήλωσε ο Siyu Huang, Διευθύνων Σύμβουλος της Factorial Energy. «Αυτό το επίτευγμα με την Stellantis φέρνει την τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς από την έρευνα στην πραγματικότητα».

Αξιοποιώντας την πρωτοποριακή τεχνολογία και συνεργαζόμενοι στενά για την εφαρμογή ενός συμπαγούς περιβλήματος, οι δύο εταιρείες βελτιστοποιούν την αρχιτεκτονική των συστοιχιών μπαταριών με στόχο τη μείωση του βάρους και τη βελτίωση της συνολικής απόδοσής τους για απρόσκοπτη ενσωμάτωση στα EV. Αυτή η μείωση βάρους ενισχύει άμεσα την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και υποστηρίζει πιο προσιτά και βιώσιμα EV.

Με βάση την επένδυση 75 εκατομμυρίων δολαρίων της Stellantis στην Factorial Energy το 2021, αυτό το ορόσημο ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών. Με αυτό το επίτευγμα, η Stellantis θα προωθήσει το σχέδιο που είχε ανακοινώσει προηγουμένως για την ενσωμάτωση των μπαταριών στερεού τύπου της Factorial σε ένα στόλο επίδειξης έως το 2026. Αυτός ο στόλος επίδειξης αποτελεί το επόμενο βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση αυτής της πολλά υποσχόμενης τεχνολογίας, επιτρέποντας την περαιτέρω επικύρωση των μπαταριών στερεάς κατάστασης της Factorial και την αξιολόγηση των επιδόσεων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mercedes-Benz: Βγήκαν στους δρόμους οι μπαταρίες στερεού τύπου - Πάνω από 1.000 km αυτονομίας

Αντέχουν περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Συστήματα μπαταριών για EV: Πολλές οι επιλογές, διαφορετικά τα πλεονεκτήματα