Αποκάλυψη για το Leapmotor B01: Ένα fastback με 650 km αυτονομίας (photos)


Η Leapmotor παρουσιάζει το B01, μία νέα εναλλακτική στα fastbacks με μεγάλη αυτονομία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: LEAPMOTOR/WEIBO
  • 23/4/2025

Η Leapmotorτο κινεζικό brand που ανήκει στον όμιλο Stellantis, συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της, παρουσιάζοντας μία επιλογή στην κατηγορία των fastbacks.

Πρόκειται για το Leapmotor B01, το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, με στόχο σε πρώτη φάση να κυκλοφορήσει στην Κίνα.

Ωστόσο, οι άνθρωποι της μάρκας δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο το μοντέλο να λανσαριστεί και στην Ευρώπη, αν και σύμφωνα με όσα δήλωσε στέλεχος της εταιρείας στο Autocar, η ζήτηση για αυτοκίνητα σαν το B01 έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια.

Με το νέο μοντέλο τους, πάντως, οι Κινέζοι θέλουν να προσελκύσουν το νεανικό κοινό, που σύμφωνα με την εταιρεία «θέλει καλά χαρακτηριστικά και ποιότητα - τα θέλει όλα».

Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο B01 θα έλεγε κανείς πως προσομοιάζει σε fastback τύπου Mercedes CLA, με μήκος 4770mm, πλάτος 1880mm και ύψος 1490mm. 

Σε επίπεδο σχεδιασμού μοιάζει να αντλεί έμπνευση από το Citroen e-C4, με το οποίο κιόλας βρίσκεται κάτω από την ίδια «στέγη», ενώ ακολουθεί την πεπατημένη στη γραμμή των άλλων μοντέλων της Leapmotor, με τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα να απαρτίζονται από μια συνεχόμενη μπάρα.

Θα «πατάει» πάνω στην αρχιτεκτονική LEAP 3.5, με αποτέλεσμα να μπορεί να διατεθεί και με σύστημα LiDAR τοποθετημένο στην οροφή του οχήματος μαζί με ένα chip 8650 που θα προσφέρει έξυπνες λειτουργίες κατά την οδήγηση, όπως συστήματα υποβοήθησης κι ασφάλειας του οδηγού.

Το B01 θα διαθέτει μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου από την CALB (China Aviation Lithium Battery), ενώ έγινε γνωστό πως θα έχει αυτονομία 650 km στον κύκλο CLTC της Κίνας, που συνήθως δίνει αποτελέσματα υψηλότερα απ' αυτά του κύκλου WLTP. Επομένως, η αυτονομία σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενδέχεται να κυμανθεί περί τα 560 km. Η υψηλή αυτονομία μπορεί να οφείλεται και στην εξαιρετικά χαμηλή οπισθέλκουσα που παράγει το B01, που έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,197. Σημειωτέον, όσο πιο χαμηλός αυτός ο αριθμός, τόσο καλύτερη η αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου.

Επίσης, θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: μία με έναν ηλεκτροκινητήρα 132 kW (180 PS) από την CRRC Times Electric Drive Technology, και μία με ένα μοτέρ 160 kW (218 PS) από τη Jinhua Lingsheng Power Technology.

Το B01 θα πωλείται στην Κίνα από τον προσεχή Ιούλιο έναντι περίπου 17.000 ευρώ (με βάση την τρέχουσα ισοτιμία), αν και στην Ευρώπη σίγουρα θα αυξηθεί η τιμή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Leapmotor C10 REEV: Έρχεται στην Ευρώπη με κατανάλωση 0,4 L/100 km και αυτονομία 950 km (photos)

Δοκιμάζουμε το Leapmotor C10, το νέο πληθωρικό ηλεκτρικό SUV με τιμή-έκπληξη

Στην Ελλάδα το D-SUV με τη συνολική αυτονομία των 970 km - Αυτή είναι η τιμή του