Πριν από λίγους μήνες, η Ford παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Puma και το Car and Driver είχε ταξιδέψει στην Μασσαλία προκειμένου να το δει από κοντά.
Πλέον, ήρθε η ώρα το ολοκαίνουριο Puma Gen-E, όπως είναι το όνομα της EV εκδοχής του δημοφιλούς B-SUV του «μπλε οβάλ», να «πατήσει» Ελλάδα. Εδώ και λίγες ημέρες βρίσκεται στο δίκτυο των επίσημων εμπόρων Ford και το Car and Driver το συνάντησε στην έκθεση Ford Car Center (Λ. Συγγρού 371, 210 942 8157) και δεν έχασε την ευκαιρία να το φωτογραφήσει.
Το ηλεκτρικό Puma διαφοροποιείται κατά βάση οπτικά από τις θερμικές εκδόσεις στο εμπρός μέρος, με την κλειστή μάσκα και το νέο προφυλακτήρα. Κατά τ’ άλλα, διατηρεί τη σχεδίαση αλλά και τα πλεονεκτήματα του best-seller της φίρμας, κάνοντας προσιτή τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Έχει μήκος 4.214 mm, πλάτος 1.903 mm (με τους καθρέπτες), ύψος 1.555 mm, μεταξόνιο 2.588 mm και ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 157 mm. Περνώντας στο πλάι, οι ζάντες του έχουν νέα σχεδίαση, με έμφαση στη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και ξεκινούν από τις 17 ίντσες φτάνοντας έως και τις 19’’. Τέλος, στο πίσω μέρος, η ονομασία «Puma» είναι γραμμένη με λευκά γράμματα.
Το εσωτερικό του Puma Gen-E είναι ανασχεδιασμένο, με αποτέλεσμα να προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους για τους επιβάτες. Οι αλλαγές στην κεντρική κονσόλα δημιούργησαν ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος της, αξιοποιώντας και τη μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 12 ιντσών του συστήματος infotainment με SYNC4. Παράλληλα, οι επιβαίνοντες απολαμβάνουν εσωτερικό κρυφό φωτισμό περιβάλλοντος που προσαρμόζεται στη διάθεσή τους και προηγμένο ηχοσύστημα B&O.
Όσο για τον χώρο των αποσκευών; Το καινοτόμο MegaBox έχει μετατραπεί σε GigaBox, με αποτέλεσμα η συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών να φτάνει έως και 574 L σε 5-θέσια διαμόρφωση (φορτωμένο μέχρι την οροφή) ή 523 L μέχρι την εταζέρα. Επιπλέον, στο εμπρός μέρος, ένα frunk με χωρητικότητα 43 L αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας.
Το ηλεκτρικό Puma διατίθεται σε δύο πλούσιες εξοπλιστικές εκδόσεις, Style και Premium. Στην «καρδιά» τους βρίσκεται ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 168 PS και 290 Nm. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,0 sec ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h. Η μπαταρία NMC (Νικελίου-Μαγγανίου-Κοβαλτίου) με ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 43 kWh εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 376 km στο μικτό κύκλο για την Style και 364 km για την Premium.
Στον αστικό κύκλο, οι τιμές αυτές «εκτοξεύονται» σε 523 km και 506 km, αντίστοιχα, με τη μέση κατανάλωση να είναι 13,1 kWh/100 km (13,7 kWh/100 km για την Style). Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας, υποστηρίζεται μέγιστη ισχύς έως και 100 kW, με αποτέλεσμα να αναπληρώνεται από το 10% στο 80% σε 23 λεπτά.
Η τιμή του νέου Ford Puma Gen-E ξεκινά από 23.900 € (περιλαμβάνει όφελος επιδότησης και απόσυρσης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και προωθητικό πρόγραμμα). Δείτε αναλυτικά τις τιμές όλων των μοντέλων της Ford πατώντας ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποκάλυψη για την αναβαθμισμένη Ford Mustang Mach-E (photos)
Ford Ranger PHEV: Το κορυφαίο σε πωλήσεις pick-up στην Ευρώπη διαθέσιμο με επιτόκιο 2,99%
H θρυλική Lotus Elise επιστρέφει ως off-road «θηρίο»! (photos)