Ο γενικός κανόνας όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα και την αυτονομία τους τον χειμώνα είναι ότι όσο πιο χαμηλή είναι η εξωτερική θερμοκρασία, τόσο μειώνεται η απόδοση της μπαταρίας ενός EV. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Recurrent, εταιρείας αγοραπωλησιών και σύγκρισης ηλεκτρικών οχημάτων, τα EV χάνουν περίπου το 20% της αυτονομίας τους τον χειμώνα, όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου.
Η εταιρεία ανέλυσε περισσότερο από 18.000 μονάδες 20 δημοφιλών, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων των ΗΠΑ, προκειμένου να διαπιστώσει ποια είναι η μέση απώλεια αυτονομίας στις χαμηλές θερμοκρασίες για καθένα από αυτά τα EV.
Στην κορυφή τοποθετήθηκε το Tesla Model X, διατηρώντας το 89% της αυτονομίας του, ενώ στη δεύτερη θέση ακολούθησε το Model S, με 88%. Στην τρίτη θέση ήρθε το Audi e-tron με 87% και την κορυφαία πεντάδα «έκλεισαν» τα Model 3 (87%) και Model Y (86%), με την Tesla να κάνει το 4/5.
Άλλοι δυνατοί ανταγωνιστές ήταν τα Hyundai Ioniq 5 και Kona, τα οποία διατήρησαν το 85% και το 84% της αυτονομίας τους, αντίστοιχα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα περισσότερα μοντέλα που διατήρησαν το μεγαλύτερο ποσοστό της αυτονομίας τους είναι εξοπλισμένα με αντλία θερμότητας. Αντίστοιχα, τα EV που τοποθετήθηκαν χαμηλότερα στη λίστα δε διαθέτουν αντλίες.
Πιο συγκεκριμένα, η Recurrent έφτασε στο συμπέρασμα ότι τα EV που είναι εξοπλισμένα με αντλία θερμότητας διατηρούν κατά μέσο όρο το 83% της αυτονομίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ εκείνα που δε διαθέτουν αντλία θερμότητας διατηρούν κατά μέσο όρο το 75%. Η έρευνα σημειώνει επίσης ότι δεν παρατηρήθηκε διαφορά ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους μπαταριών, όπως LFP και NCA.
Τα EV με την καλύτερη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες:
Θέση | Μοντέλο | Απόδοση Αυτονομίας (%) |
1 | Tesla Model X | 89 |
2 | Tesla Model S | 88 |
3 | Audi e-tron | 87 |
4 | Tesla Model 3 | 87 |
5 | Tesla Model Y | 86 |
6 | Hyundai Ioniq 5 | 85 |
7 | Hyundai Kona | 84 |
8 | Rivian R1S | 83 |
9 | BMW iX | 83 |
10 | Nissan Ariya | 83 |
11 | Kia EV9 | 82 |
12 | Rivian R1T | 81 |
13 | Kia EV6 | 80 |
14 | Nissan Leaf | 78 |
15 | Ford F-150 Lightning | 74 |
16 | Chevrolet Equinox | 74 |
17 | Cadillac Lyriq | 72 |
18 | Chevrolet Bolt | 69 |
19 | Ford Mustang Mach-E | 66 |
20 | Volkswagen ID.4 | 63 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έπεσε το «κάστρο» της Γερμανίας - Αυτή η χώρα πούλησε τα περισσότερα EVs στην Ευρώπη το 2024
Tesla Model Q: Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο μοντέλο των 30.000€
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της S&P Global για την αγορά EV - Ανησυχία στην Ευρώπη