Στην Ευρώπη το BYD ATTO 2 - Πότε θα λανσαριστεί στην Ελλάδα (photos)


Το νέο ηλεκτρικό SUV της BYD παρουσιάστηκε επισήμως στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.

  • ΦΩΤΟ: BYD
  • 10/1/2025

Η αναμονή έλαβε τέλος. Η BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας ενέργειας στον κόσμο, παρουσίασε στην Ευρώπη το πιο προσιτό της SUV: το νέο ATTO 2, οι πωλήσεις του οποίου ξεκινούν το Φεβρουάριο.

Συνδυάζοντας συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και διαθέτοντας την εμβληματική μπαταρία τύπου Blade Battery της BYD, την υπερσύγχρονη δομή Cell-to-Body, έξυπνη τεχνολογία αιχμής στην καμπίνα των επιβατών και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, το ATTO 2 είναι το ιδανικό αστικό EV για όσους δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από ένα όχημα με premium φινίρισμα και χαρακτηριστικά «μεγάλου αυτοκινήτου».

Το ATTO 2, το οποίο παρουσιάστηκε την Παρασκευή (10/1) στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, το πρώτο σημαντικό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ευρώπης για το 2025, έχει σχεδιαστεί για όσους επιθυμούν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που προσφέρει ένα SUV, σε ένα προσιτό πακέτο, το οποίο συγχρόνως είναι κατάλληλο για κίνηση και εύκολη στάθμευση σε αστικούς δρόμους. Έρχεται να πλαισιώσει το μεγαλύτερο ATTO 3 στη διευρυνόμενη ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της BYD.

Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε το 2025 με ένα ακόμη σημαντικό μοντέλο, που αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού μας για την Ευρώπη. Η κατηγορία B-SUV απολαμβάνει υψηλή δημοτικότητα και με το ATTO 2 έχουμε μια εξαιρετική πρόταση που απευθύνεται σε αυτή τη μεγάλη βάση δυνητικών πελατών. Ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα της BYD στις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες και τη δομή Cell-to-Body σε ένα συμπαγές πακέτο που φέρνει νέες έξυπνες τεχνολογίες στην κατηγορία των αστικών SUV».

Στιβαρός σχεδιασμός SUV σε compact διαστάσεις

Το BYD ATTO 2 συνδυάζει με επιτυχία τα αδιαμφισβήτητα σχεδιαστικά στοιχεία ενός SUV με τις συμπαγείς διαστάσεις. Το ATTO 2 έχει μήκος 4.310 mm, πλάτος 1.830 mm και ύψος 1.675 mm - επομένως το μήκος και το πλάτος του είναι μικρότερα κατά 145 mm και 45 mm αντίστοιχα από του ATTO 3. Το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2.620 mm) υποστηρίζει τους διαθέσιμους χώρους της καμπίνας των επιβατών και εξασφαλίζει συγχρόνως κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους καθώς και βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενισχύοντας την SUV εικόνα του αυτοκινήτου.

Το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται αρμονικά με τη φωτεινή επένδυση της μάσκας, προσδίδοντας στο ATTO 2 μια επιβλητική οπτική παρουσία. Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει γωνίες με ακμές που προσφέρουν μια δυναμική εμφάνιση, μαζί με τα φωτεινά διακοσμητικά στοιχεία που βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά και τους κατακόρυφα διατεταγμένους αεραγωγούς (αεροκουρτίνες) στα άκρα, οι οποίοι με τη σειρά τους ενισχύουν την αποδοτικότητα.

Τα πλαϊνό τμήμα του ATTO 2 ξεχωρίζει για τις διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά, που συνοδεύονται από ιδιαίτερες λεπτομέρειες, προκειμένου να αναδειχτεί το ύψος του αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση κομψότητας. Η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής διακόπτεται από ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο χρώμα του αμαξώματος που συναντά τις γυάλινες επιφάνειες στην κολόνα C. Η συγκεκριμένη επιφάνεια περιλαμβάνει έντονες καμπύλες, οι οποίες προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια αίσθηση ενέργειας σε συνδυασμό με τη δυναμική σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου.

Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου συνδέοντας τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού «8» καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία. Ένας κυρτός πίσω προφυλακτήρας και επιπλέον φωτεινά στοιχεία στην κάτω επένδυση ολοκληρώνουν την σπορ εμφάνιση.

Το ATTO 2 διατίθεται στον χρωματισμό Climbing Grey (στάνταρ) και εναλλακτικά στις τρεις χρωματικές επιλογές Hiking Green, Skiing White και Cosmos Black.

Θάλαμος επιβατών που συνδυάζει γεωμετρικές φόρμες και ευχρηστία

Στο εσωτερικό του ATTO 2 συνδυάζονται η αιχμηρή σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας με τους άπλετους χώρους και την τεχνολογία. Η αισθητική του εμπρός μέρους της καμπίνας συνάδει με τη σχεδιαστική φιλοσοφία των εξωτερικών επιφανειών, με το ταμπλό να βασίζεται σε απλές, καθαρές γραμμές.

Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, το οποίο ανοίγει προκειμένου να ανακαλύψει έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Ο επιλογέας κίνησης έχει μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος.

Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναβαθμίζεται χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία προσφέρει άφθονο φυσικό φως σε όλους τους επιβάτες. Η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, εξασφαλίζει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, γεγονός που εγγυάται ότι τα πίσω καθίσματα παραμένουν ιδιαίτερα λειτουργικά για οικογενειακή χρήση.

Πέρα από την ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών, ο χώρος αποσκευών του ATTO 2 έχει χωρητικότητα 400 L - τιμή υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C. Αυτή η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 L με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.

Μπαταρία τύπου Blade Battery με δομή Cell-to-Body

Το νέο ATTO 2 υιοθετεί πλήρως την πάγια δέσμευση της BYD στην έρευνα και την ανάπτυξη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery και, για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.

Η Blade Battery έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή και απόδοση. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.

Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.

Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Η κατασκευή της Blade Battery παρέχει κορυφαία ασφάλεια, καθώς υπερβαίνει τις απαιτήσεις της αυστηρής δοκιμής Nail Penetration Test - μιας απαιτητικής μεθόδου αξιολόγησης της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας και προσομοίωσης των συνεπειών ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Ηλεκτροκινητήρας 177 PS και επιλογή χωρητικότητας μπαταρίας

Προβάλλοντας την τεχνογνωσία της BYD στην ανάπτυξη και κατασκευή μπαταριών, το ATTO 2 προσφέρει δύο επιλογές μπαταρίας. Κατά το λανσάρισμα, η έκδοση standard-range της Blade Battery θα έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 45,1 kWh, παρέχοντας αυτονομία (συνδυασμένη) 312 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. O κινητήρας, που είναι τοποθετημένος εμπρός, αποδίδει 130 kW / 177 PS.

Τους προσεχείς μήνες, αναμένεται η κυκλοφορία μιας επιπλέον έκδοσης του ATTO 2, η οποία θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία, προσφέροντας έτσι αυξημένη αυτονομία. Η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην ελληνική αγορά καθώς και αναλυτικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.

Ωστόσο, με βάση τις πληροφορίες που έχουν ήδη γίνει γνωστές, στη χώρα μας θα «έρθει» το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο. Όσο για την τιμή του; Τα πρώτα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού τύπου αναφέρουν ότι δεδομένα θα είναι μικρότερη από 30.000 €. Μάλιστα, τα ρεπορτάζ εκτιμούν ότι θα «τοποθετηθεί» περίπου στις 25.000 €.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Test Drive: BYD Seal U DM-i AWD - To SUV γι' αυτούς που τα θέλουν όλα

BYD Sealion 7: Το αντίπαλο δέος του Tesla Model Y πάτησε Ευρώπη - Δείτε τις τιμές

BYD Dolphin: Δοκιμάζουμε το προσιτό και ολοκληρωμένο ηλεκτρικό μικρομεσαίο (video)