Οι ευρωπαϊκοί δασμοί «γονατίζουν» τα κινεζικά αυτοκίνητα - Πτώση των πωλήσεων μετά από 8 μήνες


Οι δασμοί που έθεσε σε ισχύ η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν ήδη σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις, με τις δύο πλευρές να κάθονται πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, BYD
  • 29/12/2024

Η δυναμική παρουσία των Κινέζων κατασκευαστών στο χώρο της αυτοκίνησης έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα σημείωσαν άνοδο στο τρίτο τρίμηνο του 2024, ενώ εταιρείες όπως η Volkswagen και η Porsche είδαν τα νούμερά τους να μειώνονται.

Αυτήν την ανοδική πορεία θέλησε να ανακόψει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που από τον περασμένο Ιούλιο ψήφισε κι έθεσε σε ισχύ προσωρινούς δασμούς στα εισαγόμενα από τη μεγάλη χώρα της Ανατολής οχήματα, όσο παράλληλα εξέταζε μαζί με την Κίνα εναλλακτικές λύσεις που θα εξυπηρετήσουν κατά το δυνατόν τα συμφέροντα και των δύο πλευρών.

Ωστόσο, στο μεσοδιάστημα, και συγκεκριμένα στις 5 Οκτωβρίου, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. ψήφισαν την επιβολή οριστικών δασμών, που τέθηκαν σε ισχύ από τις 30 του ίδιου μήνα. Ενδεικτικά, στη SAIC, στην οποία ανήκει μεταξύ άλλων και η MG, επιβλήθηκε δασμός που φτάνει το 35,3%, ενώ ο δασμός στη Geely ανέρχεται στο 18,8%. Στη BYD επιβλήθηκε δασμός της τάξεως του 17%.

Πολύ γρήγορα, τα νέα οικονομικά μέτρα στο εσωτερικό της ενωμένης Ευρώπης είχαν αντίκτυπο και στις πωλήσεις των κινεζικών οχημάτων, και πολύ περισσότερα των ηλεκτρικών. Σύμφωνα με δεδομένα της Dataforce, μόλις το 7,4% επί των συνολικών πωλήσεων EV στην Ευρώπη ήταν από Κινέζους κατασκευαστές για τον μήνα Νοέμβριο, ενώ τον Οκτώβριο αυτό το ποσοστό ανερχόταν στο 8,2%. Πρόκειται για τις χαμηλότερες επιδόσεις που έχουν καταγραφεί απ' αυτές τις εταιρείες από τον περασμένο Μάρτιο, και για αυτό αρκετές μάρκες ψάχνουν ήδη τρόπους να ξεφύγουν από αυτήν την νομοθέσια.

Πρώτη η BYD, που ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία, έτοιμο να βγάλει τα πρώτα οχήματα από τη γραμμή παραγωγής του ως το τέλος του 2025. Επιπλέον, εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει τις εξαγωγές PHEV, καθώς τα υβριδικά εξαιρούνται των δασμών. Το αυτό θα πράξουν -όπως φαίνεται- και οι Lynk&Co. και MG, που ήδη προσφέρουν επιλογές με θερμικά κινητήρια σύνολα. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δασμούς εσείς, αυξήσεις εμείς! Αυτή η κινεζική μάρκα θέλει να πουλάει σε τιμές… Porsche

Η Alpine A390 έρχεται για να εκθρονίσει την Porsche Macan

Αυτό το van είναι πιο γρήγορο και από Koenigsegg (video)