Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τείνουν να γίνουν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Από τη μία η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε μέχρι το 2035 να σταματήσουν να πωλούνται νέα μοντέλα εσωτερικής καύσης. Από την άλλη οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν μπει δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και είναι αποφασισμένοι να κυριαρχήσουν.
Στο πλαίσιο αυτό, η παγκόσμια ένωση οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (GEVA) πραγματοποίησε μία έρευνα. Συγκεκριμένα, απευθύνθηκε σε 23.254 κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων από 18 χώρες και ρώτησε να μάθει πόσο ικανοποιημένοι είναι από το EV τους. Οι συμμετέχοντες ήταν -μεταξύ άλλων- από κράτη όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία.
Σε αυτό το σημείο να τονιστεί ότι τα θέματα που τέθηκαν ήταν τα εξής: Τι παρακίνησε τους οδηγούς να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά και εάν το επόμενο μοντέλο που θα αγόραζαν θα ήταν θερμικό. Πάμε όμως να δούμε αναλυτικότερα τι απάντησαν όσοι έλαβαν μέρος.
Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, το 92% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι το επόμενο αυτοκίνητο που θα αποκτούσε θα ήταν και πάλι ηλεκτρικό. Αντίθετα, μόλις το 1% θα διάλεγε ένα βενζινοκίνητο, ενώ το 4% θα διάλεγε Plug-in Hybrid. Συνολικά το 97% υποστηρίζει ότι αυτή τη στιγμή είναι απολύτως ικανοποιημένο με το EV του.
Να αναφερθεί επίσης ότι το 40% των οδηγών θα επέλεγε να οδηγούσε ξανά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διότι είναι «φιλικό» προς το περιβάλλον, ενώ το 32% πιστεύει ότι τα οχήματα αυτά θα βοηθήσουν στη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα. Επίσης το κόστος φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό.
Αντίθετα, σε ό,τι αφορά τα μειονεκτήματα που αναφέρθηκαν σε αυτή την έρευνα, οι οδηγοί θεωρούν ότι ο αριθμός των ταχυφορτιστών είναι περιορισμένος και επιπλέον το κόστος για την αγορά ενός EV είναι αρκετά υψηλό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό το Honda Civic σώθηκε από βέβαιο «θάνατο» (video)
Ταξινομήσεις Νοεμβρίου: Με θετικό πρόσημο η ελληνική αγορά - «Επέλαση» των υβριδικών
Stellantis: Ποιος εμβληματικός κινητήρας «πέθανε» εξαιτίας του Carlos Tavares