Εξέλιξη η οποία όχι μόνο αφορά την διάρκεια και την απόδοση τους αλλά και την διαχείριση αφού τελειώσει ο κύκλος ζωής τους, με την ανακύκλωση και τη προστασία του περιβάλλοντος να είναι αστάθμητοι παράγοντες.
Πρόσφατα βγήκε στο φως βέλγικη έρευνα η οποία αποκάλυψε έναν πραγματικό εφιάλτη που έχει να κάνει με το πόσες ολοκαίνουργιες μπαταρίες, καταστρέφονται γεγονός που μεταφράζεται σε μια σωρεία πόρων που πάνε στράφι. Όλο αυτό αποτελεί κόντρα ρόλο φυσικά στο γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση όχι μόνο πιέζει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της μετακίνησης των πολιτών της, πιέζει και τους κατασκευαστές για να βρουν τρόπο να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Τι γίνετε λοιπόν με τα χημικά όλων αυτόν των μπαταριών που έχουν κατασκευαστεί και δεν αξιοποιούνται;
Το Λίθιο (Li) είναι το πιο συνηθισμένο στοιχείο που χρησιμοποιείται στις πιο σύγχρονες μπαταρίες με αποτέλεσμα η έλλειψη των φυσικών πόρων να αρχίζει να προβληματίζει έντονα τους κατασκευαστές με αποτέλεσμα αυτοί να επενδύουν σε τεράστιες έρευνες για να βρεθεί ένα νέο «υποκατάστατο». Το Μαγγάνιο (Mn) είναι μέχρι στιγμής το επικρατέστερο στοιχείο που θα αντικαταστήσει στο μέλλον το Λίθιο αλλά ακόμα εξετάζεται το γεγονός ότι παρά τις ποσότητες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε αφθονία, στο μέλλον που θα αρχίσουν οι φυσικοί του πόροι να μειώνονται οι τιμές θα εκτοξευτούν και πάλι.
Η βελγική έρευνα, λοιπόν, αποδεικνύει πως το ένα τρίτο των νέων μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων. Σε κάποια εργοστάσια μάλιστα το 90% των νέων μπαταριών καταλήγει στα σκουπίδια!
Αυτό οφείλεται εν μέρει τόσο στα λάθη που γίνονται κατά την παραγωγή τους, τα οποία είναι συχνά όταν πρόκειται για τεράστιες παραγγελίες, αλλά και στο γεγονός ότι οι προβλεπόμενες πωλήσεις αλλάζουν και κατ’ επέκταση και οι τελικές παραγγελίες.
Η συνεχώς πτωτική τάση στην ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων από το αγοραστικό κοινό ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ακυρώνουν μεγάλες παραγγελίες στους προμηθευτές οι οποίοι με τη σειρά τους καλούνται να διαχειριστούν όλο αυτό δημιουργώντας ένα χάος και καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η λύση για τους προμηθευτές είναι αναγκαστικά η ανακύκλωση αφού δεν μπορούν να αποθηκεύουν τόσο μεγάλο όγκο μπαταριών. Διαδικασία που χωλαίνει επίσης, αφού δεν υπάρχουν τόσες πολλές εταιρείες που ασχολούνται με την συγκομιδή και ανακύκλωση ενός τόσο μεγάλου όγκου μπαταριών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όσο ρεύμα χρειαστεί η Ελλάδα το 2024, θα το «κάψει» η Κίνα μόνο για τη φόρτιση των EV!
Έρευνα: Ένας στους δύο κατόχους EV στρέφεται σε θερμικό στην επόμενη αγορά του
Έρευνα: Πόσοι κάτοχοι ηλεκτρικού αυτοκινήτου έμειναν στο δρόμο από άδεια μπαταρία