Η μειωμένη ζήτηση για EVs αλλάζει τα πλάνα των εταιρειών - Τι ισχύει για κάθε brand


Με τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να μένουν στάσιμες, οι εταιρείες αλλάζουν τα πλάνα τους και προσπαθούν να προσμαρμοστούν στα δεδομένα της αγοράς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: TOYOTA EUROPE - Jayson Fong
  • 12/9/2024

Με τα EV να αποτελούν πλέον μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες αυτοκινήτων παγκοσμίως και την κατάργηση των θερμικών κινητήρων να πλησιάζει, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει κάποιες βραχυ- και μακροπρόθεσμες στρατηγικές και πλάνα δράσης, σχετικά με τη μετάβαση από τις ΜΕΚ στον ηλεκτρισμό.

Πολλές από αυτές κάνουν μεγαλόπνοα σχέδια για το έμμεσο κι άμεσο μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους «μεταμόρφωσής» τους σε αμιγώς ηλεκτρικές. Ωστόσο, η ζήτηση των EV μοιάζει να έχει μείνει στάσιμη ή να αυξάνεται με πολύ νωχελικούς ρυθμούς, κι έτσι αρκετές εταιρείες αναγκάζονται να τροποποιήσουν τα πλάνα τους.

Toyota

Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ της ιαπωνικής εφημερίδας Nikkei, η Toyota έχει μειώσει τον στόχο που είχε θέσει για το 2026 για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων κατά ένα τρίτο. Ωστόσο, η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία απαντά ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα όσον αφορά στους στόχους της κι έτσι συνεχίζει να φτάσει να κατασκευάζει 1,5 εκατ. EV ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατ. μέχρι το 2030.

Η επίσημη ανακοίνωση της Toyota αναφέρει ότι αυτοί οι αριθμοί δεν είναι στόχοι, αλλά σημεία αναφοράς για τους μετόχους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πάντως, η Toyota κι η Lexus σχεδιάζουν να λανσάρουν 10 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά οχήματα μέσα στα επόμενα 3 χρόνια.

Volvo

Στις 4 Σεπτεμβρίου, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι ο στόχος της να γίνει αμιγώς ηλεκτρική πριν το 2030 δεν προβλέπεται να επιτευχθεί. Το νέο πλάνο της Volvo θα δει τις πωλήσεις της να αποτελούνται κατά περίπου 90% από EV και PHEV μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, με το υπόλοιπο 10% να καθίσταται από αυτοκίνητα τεχνολογίας mild hybrid.

Volkswagen

Οι Γερμανοί δεν είχαν υποσχεθεί ποτέ ότι θα γίνουν μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα πριν το τέλος της δεκαετίας. Ο δικός τους στόχος, που παραμένει, θέλει περίπου το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα να προέρχονται από BEV. Παρόλο που τα υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της εταιρείας συνεχίζουν να δηλώνουν ότι τα πλάνα της δεν έχουν αλλάξει, ο Thomas Schmall, τεχνολογικός διευθυντής του ομίλου VW, δήλωσε ότι όλα θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην εκάστοτε αγορά.

Ford

Τον περασμένο Αύγουστο, η Ford μείωσε το ποσοστό του ετήσιου προϋπολογισμού που διοχετεύεται στα BEV κατά περίπου 30-40% και επανακατεύθυνε αυτό το ποσό προς τα υβριδικά. Αυτός είναι ο τομέας στον οποίο άλλωστε εστιάζει αυτή τη στιγμή η εταιρεία.

Porsche

Σε ίδιο μήκος κύματος με την Volkswagen, η Porsche έβαλε στην εξίσωση τον παράγοντα της ζήτησης, λέγοντας ότι θα καταφέρει να πετύχει τον στόχο που είχε θέσει για το 2030 (80% των πωλήσεων να προέρχονται από EV) μόνο αν αυτό εξασφαλιστεί από τις εξελίξεις και τη ζήτηση στον τομέα του ηλεκτρισμού.

Renault

Το 2022, ο CEO της Renault, Luca de Meo, είχε ανακοινώσει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα γινόταν αμιγώς ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Το 2024 αυτός ο στόχος έχει αλλάξει, με τους Γάλλους να σχεδιάζουν να πουλούν τόσο ηλεκτρικά, όσο και θερμικά μοντέλα για τουλάχιστον 10 χρόνια ακόμη, δηλαδή μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Mercedes-Benz

Τα πλάνα των Γερμανών για τον εξηλεκτρισμό ήταν ιδιαίτερα μεγαλόπνοα. Η Mercedes-Benz εκτιμούσε το 2021 ότι το 50% των πωλήσεών της θα αποτελούνταν από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025. Τον περασμένο Φεβρουάριο, ωστόσο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αυτό θα επιτευχθεί τελικά το 2030, ενώ ταυτόχρονα οι ρυθμοί παραγωγής μπαταριών για BEV έχουν μειωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Και η Ιαπωνία στον «πόλεμο» κατά των κινεζικών EVs

Η νέα Toyota Corolla έρχεται για να «σβήσει» τα ηλεκτρικά - Θα έχει συνδυαστική αυτονομία 2.100 km

Έρευνα: Πόσοι φορτιστές EV θα υπάρχουν ανά χώρα έως το 2050 - Η θέση της Ελλάδας