Και η Ιαπωνία στον «πόλεμο» κατά των κινεζικών EVs - Η θέση της Toyota


Έναν νέο σύμμαχο απέκτησε η Δύση στη προσπάθεια της να βάλει ένα φρένο στην επέλαση των κινέζων οχημάτων. Με την Ιαπωνία να μπαίνει και αυτή στα... χαρακώματα οι αγορές, τόσο της Ευρώπης όσο και της Αμερικής, κάνουν μια προσπάθεια να κερδίσουν το χαμένο έδαφος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/9/2024

Η προηγούμενη πρόταση θα μπορούσε να αποτελεί περιγραφή από κάποια πολεμική σύρραξη, περιγράφει όμως τη πραγματική εικόνα που έχει δημιουργηθεί στη παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην οποία μέχρι στιγμής η Κίνα έχει το πάνω χέρι. Πλέον, το μοτίβο του παιχνιδιού διαμορφώνεται ως εξής: Όλοι εναντίον της Κίνας και η Κίνα εναντίον όλων, και η τελευταία κίνηση της «Δυτικής συμμαχίας» να πάρει την Ιαπωνία με το πλευρό της, φαίνεται να ξύπνησε για τα καλά το κινέζικο θεριό το οποίο δείχνει την δυσαρέσκεια του στην Ιαπωνική κυβέρνηση.

Οι ρίζες του προβλήματος που δημιουργήθηκε στις αγορές, ξεκινάν περίπου 10 χρόνια πριν, όταν εκείνη τη περίοδο η κυβέρνηση της Κίνας είδε ότι έχει στην εγχώρια παραγωγή της σχεδόν όλα τα απαραίτητα εφόδια καθώς και τις γνώσεις για να δημιουργήσει ηλεκτρικά οχήματα χωρίς να βασίζεται σε προμηθευτές εκτός των συνόρων της. Πλέον, όπως αποδεικνύουν και τα νούμερα των πωλήσεων, το στοίχημα κερδήθηκε και μπορούν να προσφέρουν ότι όλοι οι άλλοι κατασκευαστές δεν κατάφεραν μέχρι σήμερα: την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με υψηλά στάνταρ και χαμηλή τιμή.

Οι κινήσεις που έγιναν από την Ευρώπη σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τη χασούρα των αυτοκινητοβιομηχανιών αφορούν στην επιβολή δασμών εισαγωγής στα «made in China». Η αρχή είχε γίνει λίγο καιρό νωρίτερα από τις ΗΠΑ η οποία υιοθέτησε μια πιο σκληρή γραμμή επιβάλλοντας δασμούς που αγγίζουν το 100% της αρχικής τιμής, όταν στην Ευρώπη οι δασμοί είναι, ακόμα, κάτω του 50% της καθαρής αξίας

Έτσι λοιπόν η ιαπωνική πλευρά, αποφάσισε να βάλει και αυτή το λιθαράκι της στη προσπάθεια να σταματήσει τους Κινέζους, εφαρμόζοντας πλαφόν στις εξαγωγές, τις πωλήσεις ημιαγωγών και τσιπ προς τη Κίνα. Κάτι που εξόργισε τους Κινέζους οι οποίοι άρχισαν να εκτοξεύουν απειλές σε μορφή αντίμετρων όπως κάνανε πριν μερικούς μήνες με την Ευρώπη, επιβάλλοντας και αυτοί με τη σειρά τους μια σειρά από φόρους στις εισαγωγές Ευρωπαϊκών αυτοκινήτων εντός της κινεζικής επικράτειας.

Τις οικονομικές επιπτώσεις επιβολής ενός εμπάρκου σε αγαθά από μια παραγωγική χώρα σε άλλες τις είδαμε πρόσφατα με το παράδειγμα της Ρωσίας. Οι φόβοι για κάτι αντίστοιχο στις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται και στην κατασκευή οχημάτων είναι ορατοί και έχουν δημιουργήσει ανησυχίες μέσα στην Ιαπωνία και στους εγχώριους κατασκευαστές, με την Toyota μάλιστα να εκφράζει τις ανησυχίες της ανοικτά. Όπως και να έχει οι εξελίξεις διαδέχονται η μια την άλλη και όλα μοιάζουν με μια... χύτρα που βράζει και είναι έτοιμη να εκραγεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

H Volvo μεταφέρει την παραγωγή της από την Κίνα στην Ευρώπη

Ferrari: «Οι Ευρωπαίοι έχουν το πρόβλημα - Δεν υπάρχει πόλεμος με την Κίνα»

Τρέμε Ferrari! To νέο hypercar της BYD κάνει το 0-100 km/h σε 2,3 sec - Πόσο κοστίζει (photos)