Η νέα κινεζική μάρκα που έρχεται στην Ελλάδα - Ποια μοντέλα έχει στη γκάμα της


Το Car and Driver βρίσκεται στο Άμστερνταμ για την πρώτη επαφή με τον νέο Κινέζο «παίκτη» που μπαίνει στην ελληνική αγορά. Αυτά τα αυτοκίνητα θα δούμε στους δρόμους.

  • ΦΩΤ.: XPENG
  • 6/6/2024

Η επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά συνεχίζεται και μέσα στους επόμενους μήνες θα δούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους μας τα αυτοκίνητα μίας ακόμα εταιρείας, της XPeng. Για αυτό τον λόγο το Car and Driver βρίσκεται εδώ και λίγες ώρες στο Άμστερνταμ για μια πρώτη επαφή με τα αυτοκίνητα της φίρμας.

XPeng G9
XPeng G9

Η είσοδος της XPeng στην Ευρώπη έγινε το 2022 με αφετηρία τις αγορές της Νορβηγίας, της Ολλανδίας, της Σουηδίας και της Δανίας. Ήδη, όμως, από το 2023 είχε γίνει γνωστό από τον επικεφαλής Brian Gu ότι στόχος είναι να επεκταθεί και σε άλλες χώρες μεταξύ των οποίων είναι η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία αλλά και η Ελλάδα.

Σύντομα θα ανακοινωθεί επισήμως ο Έλληνας εισαγωγέας που θα φέρει τα αυτοκίνητα της XPeng στη χώρα μας. Μέχρι στιγμής η γκάμα απαρτίζεται από τη ναυαρχίδα, το SUV G9,  το sedan P7 και το SUV G6 το οποίο θα τοποθετηθεί στη βάση και ήδη παρουσιάζεται ως ο μεγάλος ανταγωνιστής του Tesla Model Y.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι ευρωπαϊκές βλέψεις στης XPeng έχουν επικεντρωθεί στην premium κατηγορία και έτσι τα μικρότερα και φθηνότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Κίνα δεν θα έρθουν στα μέρη μας.

Το G9 είναι ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV, με μήκος κοντά στα 4,9 m, που είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη σε τρεις εκδόσεις. Αρχικά βρίσκουμε τις Standard και Range που διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και η αυτονομία τους φτάνει έως τα 570 km. Στην «κορυφή υπάρχει η τετρακίνητη Performance με δύο ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία έως και 520 km.

XPEng P7
XPEng P7

Σε ισάριθμες εκδόσεις είναι διαθέσιμο και το sedan P7. Αρχικά υπάρχει η πισωκίνητη Long Range με αυτονομία έως 576 km και ακολουθούν οι τετρακίνητες Perfomance και Wing με αυτονομία έως 505 km. Όσο αφορά το G6 περισσότερες και πιο αναλυτικές πληροφορίες θα έχουμε τις επόμενες ημέρες για αυτό μείνετε συντονισμένοι στο caranddriver.gr

Μεταγραφή… αεροδρομίου για την XPeng

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πριν από λίγες ώρες η XPeng ανακοίνωσε την πρόσληψη του διάσημου designer JuanMa Lopez στη θέση του Αντιπροέδρου στο Κέντρο Σχεδίασης.

Προφανώς μιλάμε για μια σημαντική προσθήκη και αυτό μπορεί να το αντιληφθεί ο καθένας ρίχνοντας μια ματιά στο πλούσιο βιογραφικό του, αφού έχει εργαστεί για τις Ferrari, Lamborghini και Audi.

Στην ανακοίνωσή της η Xpeng αναφέρει ότι ο Lopez θα αναλάβει την επίβλεψη στη διαχείριση και στη λήψη αποφάσεων στο Κέντρο Σχεδίασης, δίνοντάς του ουσιαστικά το «πράσινο φως» για να σχεδιάσει τα νέας γενιάς μοντέλα του Κινέζου κατασκευαστή.

Το 2001 ο Lopez εντάχθηκε στην Lamborghini αναλαμβάνοντας επικεφαλής Εσωτερικού Σχεδιασμού ενώ έβαλε την υπογραφή του σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα των Ιταλών, την Galliardo Spider. Το 2004 πέρασε στην Audi και συνέχισε να ασχολείται με τον εσωτερικό σχεδιασμό βάζοντας το λιθαράκι του σε μοντέλα όπως τα Avantissimo, A4 kai quattro concept.

Από το 2010 έως το 2018 ήταν Head of Extrerior Design στη Ferrari συμμετέχοντας στον σχεδιασμό 25 μοντέλων, πετυχαίνοντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ του σπορ DNΑ και της λειτουργικότητας. Το όνομά του συνδέθηκε κυρίως με τις LaFerrari, SF90 και Ferrari Monza SP.

To 2018 ήρθε η πρώτη του συνεργασία με Κινέζο κατασκευαστή δίνοντας τα χέρια με την BYD για να αναλάβει τη θέση του Global Extrerior Design Director, εισάγοντας μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στη γκάμα.

Πλέον, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην πορεία του ως στέλεχος της XPeng την οποία διάλεξε, όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, λόγω της ηγετικής θέσης που έχει παγκοσμίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ferrari: «Οι Ευρωπαίοι έχουν το πρόβλημα - Δεν υπάρχει πόλεμος με την Κίνα»

Τρέμε Ferrari! To νέο hypercar της BYD κάνει το 0-100 km/h σε 2,3 sec - Πόσο κοστίζει (photos)

Όσο ρεύμα θα χρειαστεί η Ελλάδα το 2024, θα το «κάψει» η Κίνα μόνο για τη φόρτιση των EV!