Πριν από περίπου έναν χρόνο η Fiat επανέφερε μια ιστορική ονομασία στο σήμερα, αποκαλύπτοντας το νέο της B-SUV, το 600. Έχοντας κάνει την τελευταία εμφάνιση στην γκάμα της εταιρείας τη δεκαετία του '50, ο αριθμός 600 επέστρεψε στους καταλόγους, αυτή τη φορά συνοδευόμενος και από το 'e' δείχνοντας ότι το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, εκτός από την υβριδική.
Το Car and Driver, είχε την ευκαιρία να το οδηγήσει στο Τορίνο και μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τις εντυπώσεις που αποκόμισε πατώντας ΕΔΩ. Στην ελληνική αγορά λανσαρίστηκε πριν από μερικές εβδομάδες με τον εγχώριο εισαγωγέα να ανακοινώνει τιμές τόσο για την υβριδική (ΕΔΩ) όσο και για την EV έκδοση (ΕΔΩ).
Με μήκος 4.171 mm, ύψος 1.523 mm, πλάτος 1.781 mm και μεταξόνιο στα 2.562 mm, το 600 προσφέρει άνετους εσωτερικούς χώρους και πορτμπαγκάζ 360 L, με τη χωρητικότητα να ανεβαίνει στα 1.231 L όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Η EV έκδοση βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP2 του Ομίλου Stellantis, διατίθεται σε μία επιλογή κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 156 PS και 260 Nm. Έτσι, το προσθιοκίνητο crossover χρειάζεται 9,0 sec. για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 150 km/h. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh (51 kWh αξιοποιήσιμη) και με βάση την επίσημη μέση κατανάλωση των 15,1 kWh/100 km προκύπτει μικτή αυτονομία 400 km. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, εντός πόλης αυτή «εκτοξεύεται» σε περισσότερα από 600 km (για την έκδοση RED).
Στην εμπορική του πορεία αναμένεται να κονταροχτυπηθεί με αρκετά δημοφιλή ηλεκτρικά B-SUV προκειμένου να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο της εμπορικής πίτας.
Μάλιστα, μερικές από τις παρακάτω προτάσεις προέρχονται από την «οικογένεια» της Stellantis και αναφερόμαστε στα Jeep Avenger, Peugeot e-2008, Citroen e-C4 και Opel Mokka-e με τα οποία μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα (e-CMP).
Πάμε να δούμε αναλυτικά τους βασικούς αντιπάλους του Fiat 600e στην κατηγορία των EV compact SUV.
Jeep Avenger
Πρόκειται για τον «αδερφό» του Fiat 600e, αφού, όχι μόνο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, αλλά έχει κι αρκετά κοινά σημεία, όσον αφορά στην εξέλιξη και τα μέρη που χρησιμοποιεί. Φυσικά, ο σχεδιασμός διαφέρει σημαντικά. Το 600e έχει ακολουθήσει μια πιο «στρογγυλεμένη» αισθητική με μαλακές γραμμές, ενώ το Avenger έχει υιοθετήσει μια φιλοσοφία που είναι πιο κοντά στα off-road γονίδια της φίρμας.
Η καμπίνα θυμίζει αρκετά εκείνη του 600e, όμως ο χώρος αποσκευών είναι ελάχιστα μικρότερος, προσφέροντας χωρητικότητα 355 L. Τόσο η μονάδα ισχύος όσο κι η μπαταρία είναι ίδια με εκείνα του 600e, παρουσιάζοντας αντίστοιχους αριθμούς στην αυτονομία και στην δύναμη. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ΕΔΩ.
MG ZS EV
Ακόμα μία δυνατή πρόταση η οποία είναι διαθέσιμη και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μήκος του ZS το τοποθετεί στο άνω όριο της κατηγορίας, αν και με τις ευρηματικές σχεδιαστικές λύσεις, όπως είναι τα “τραβηγμένα” στις πλευρές φωτιστικά σώματα, δείχνει ακόμα μεγαλύτερο. Στην ελληνική αγορά, το κόστος της ηλεκτρικής έκδοσης ξεκινά από τα 35.950 ευρώ.
Συνολικά, προσφέρεται με δύο επίπεδα ισχύος (156 PS και 177 PS) και με μπαταρίες 51 kWh και 72 kWh, όπου η αυτονομία είναι 320 km και 440 km αντίστοιχα. Πρόκειται για ένα compact SUV, μήκους 4.323 mm, το οποίο είναι εξοπλισμένο με τροχούς 17 ιντσών, προβολείς LED, κάμερα οπισθοπορείας, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, φορτιστή 6,6 kW και 5 θύρες USB. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ΕΔΩ.
Peugeot e-2008
Το Peugeot e-2008 υποδέχτηκε την facelift έκδοσή του πριν μερικούς μήνες. Οι αλλαγές δεν ήρθαν μόνο στο εξωτερικό αλλά και στην γκάμα κινητηρίων μονάδων, με το γαλλικό SUV να κοντράρει στα ίσια το 600e.
Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 156 PS και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, που προσφέρει αυτονομία 406 km. Διατίθενται επίσης δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών που καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε τύπο φόρτισης: στο στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7,4 kW, και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.
Όπως παρατηρείται, το e-2008 μοιράζεται τους αριθμούς ισχύος, αυτονομίας και χωρητικότητας της μπαταρίας με το 600e, αφού βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, όπως προαναφέρθηκε. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ΕΔΩ.
Citroen e-C4
Τον περασμένο Μάιο, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επέκτεινε την γκάμα του Citroen e-C4 -και αντίστοιχα του e-C4 X- με μία έκδοση που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία.
Είναι ένα ακόμη μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP2, κι έτσι μοιράζεται πλέον την ίδια αυτονομία και ισχύ με το Fiat 600e. Και σε αυτήν την περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 156 PS και 260 Nm ροπής κι η μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh προσφέρει αυτονομία έως 420 km. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ΕΔΩ.
Mazda MX-30
Το Mazda MX-30 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και άξιο μέλος της κατηγορίας των EV compact SUV. Είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα e-Skyactive της Mazda, ο οποίος αποδίδει 145 PS και 270 Nm ροπής, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 km/h. Φέρει μπαταρία χωρητικότητας 35,5 kWh που προσφέρει έως και 200 km αυτονομίας. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ΕΔΩ.
Opel Mokka-e
Ακόμα ένα «αδερφάκι» του Fiat 600e είναι κι ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους του. Ο λόγος για το Opel Mokka-e, το οποίο, όπως και το Citroen e-C4, αναβαθμίστηκε, όσον αφορά την ισχύ και την αυτονομία του, έχοντας πλέον ακριβώς τα ίδια εφόδια με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου Stellantis που βασίζονται στην πλατφόρμα e-CMP2.
Η δύναμή του αγγίζει τους 156 PS και 260 Nm ροπής, ενώ η αυτονομία φτάνει έως και τα 406 km, χάρη στη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kW. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο FIAT Grande Panda βγήκε βόλτα στο Τορίνο - Δείτε φωτογραφίες και video
Η νέα διαφήμιση του Fiat 500e είναι γεμάτη «μπηχτές» προς την ιταλική κυβέρνηση (video)
Fiat 131 Abarth Diesel: Η μεγαλύτερη «ιεροσυλία» στην ιστορία του Σκορπιού (video)