Η KIA ρίχνει μεγάλο βάρος στην ηλεκτροκίνηση και το απέδειξε για άλλη μία φορά, διοργανώνοντας την πρώτη EV Day, μία εκδήλωση η οποία θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο με στόχο την παρουσίαση νέων μοντέλων (concept και παραγωγής), πρωτοποριακών τεχνολογιών αλλά και του οράματός της για τη μελλοντική κινητικότητα.
Στην πρώτη EV Day που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ώρες, η KIA παρουσίασε δύο ηλεκτρικά concepts, ενώ πραγματοποίησε και την παγκόσμια πρεμιέρα του EV5 SUV, το οποίο είχε παρουσιάσει στα τέλη του περασμένου Αυγούστου στο Chengdu Motor Show της Κίνας. Και σα να μην έφταναν αυτές οι αποκαλύψεις, επιβεβαίωσε τις προθέσεις της και για ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το EV2, που θα έρθει να τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας, στην κατηγορία των supermini.
Έχοντας ήδη τα EV6 και EV9, οι Νοτιοκορεάτες είναι αποφασισμένοι να διαδώσουν τα ηλεκτρικά οχήματα παντού, κάνοντάς τα προσιτά, τόσο από πλευράς τιμής, όσο και διαστάσεων, σε όλο τον κόσμο. Έτσι, στρέφονται στα μικρότερα segments και υπό αυτό το πρίσμα προέκυψαν τα δύο concept μοντέλα, το compact SUV EV3 αλλά και το 4πορτο ηλεκτρικό sedan, με σχεδίαση fastback στο πίσω μέρος, EV4.
EV3 Concept: Το πρακτικό και «ευχάριστο» compact SUV
Η KIA θα περάσει αμφότερα τα μοντέλα στη γραμμή παραγωγής και δε θα τα κρατήσει, απλά, ως εκθεσιακά πρωτότυπα. Το EV3 Concept αποτελεί το όραμά της για ένα compact SUV που συνδυάζει την πρακτικότητα και τη χαρά της οδήγησης. Στοχεύει να μεταφέρει τα πλεονεκτήματα της ναυαρχίδας, EV9, στην κατηγορία των συμπαγών ηλεκτρικών οχημάτων.
Καμία πληροφορία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή τις διαστάσεις του δεν έγινε γνωστή, ωστόσο η σχεδίαση συνδυάζει τις αντιθέσεις ενός στιβαρού αμαξώματος με μια δυναμική σιλουέτα, με τη μακριά κεκλιμένη γραμμή οροφής και το παρμπρίζ που είναι μετατοπισμένο προς τα πίσω. Οι τετράγωνοι θόλοι των τροχών με ασύμμετρες γωνίες και η ιδιαίτερη σχεδίαση της κολώνας C δίνουν στην οροφή μια ρέουσα μορφή.
Η KIA ανέδειξε το εσωτερικό του EV3 Concept, με τον ήπιο ατμοσφαιρικό φωτισμό και τη διάταξη των καθισμάτων, που συνδυάζονται με μικρά, περιστρεφόμενα τραπέζια και μπορούν να αναδιπλωθούν για να μπορεί το SUV να μεταφέρει ακόμα και ποδήλατα ή ηλεκτρικά σκούτερ.
Ωστόσο, το βάρος πέφτει κυρίως στη χρήση βιώσιμων υλικών, φιλικών προς το περιβάλλον, αλλά και του μυκήλιου (φυτικό μέρος ενός μύκητα) που προέρχεται από τις ρίζες των μανιταριών. Στόχος η αντικατάσταση του δέρματος αλλά και άλλων υλικών, για τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν φυτικές ίνες στο ταμπλό αντί για ανθρακονήματα.
EV4 Concept: Επαναπροσδιορίζει τα ηλεκτρικά sedan
Στην ίδια λογική κινήθηκε η φίρμα και για το εσωτερικό του EV4 Concept, του 4θυρου sedan με χαρακτηριστικά fastback στο πίσω μέρος. Χρησιμοποίησε φυσικές βαφές σε 100% ανακυκλωμένο βαμβάκι και επέλεξε χειροποίητες υφασμάτινες ρίγες τις οποίες τοποθέτησε στο ταμπλό και στους χώρους αποθήκευσης, δημιουργώντας ένα όμορφο φινίρισμα. Επιπλέον, στο εσωτερικό του πρωτότυπου μπορεί κάποιος να συναντήσει και ίνες βιομηχανικής κάνναβης.
Η καμπίνα διαθέτει μια κομψή και ευρύχωρη οριζόντια διάταξη, ενσωματώνοντας σχεδιαστικά στοιχεία που δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία του οδηγού χωρίς να εμποδίζουν την όρασή του. Οι διπλές ψηφιακές οθόνες και ο μινιμαλιστικός πίνακας οργάνων φροντίζουν ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο.
Σχεδιαστικά, η KIA ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται απλά για άλλο ένα sedan, αλλά για ένα sedan που επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα της κατηγορίας, με τη δυναμική και έντονη σιλουέτα του που συνδυάζει γεωμετρικές, διαγώνιες γραμμές και προσεγμένες επιφάνειες.
Το χαμηλό εμπρός τμήμα με τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς στις άκρες του καπό και του προφυλακτήρα, το μεγάλο μήκος και το πίσω μέρος με την προσεκτικά σχεδιασμένη αεροτομή οροφής και τη μακριά «ουρά», συνθέτουν ένα παζλ χαρακτηριστικών που, σύμφωνα με τους Νοτιοκορεάτες παραπέμπουν σε σπορ και αγωνιστικά αυτοκίνητα. Με αυτό τον τρόπο αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα του δικού τους sedan.
EV5: Το SUV για τις νέες οικογένειες
Όσο για το KIA EV5, πρόκειται για SUV παραγωγής που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP. Θα κατασκευάζεται στην Κίνα, για διάθεση στην εγχώρια αγορά, αλλά και στην Νότια Κορέα, με στόχο αρχικά να πωλείται στην «έδρα» της KIA και μεταγενέστερα να «επεκταθεί» σε άλλες αγορές. Δεν είναι ακόμα γνωστό αν θα φτάσει στην Ευρώπη.
Οι εκδόσεις της Κίνας (Standard, Long Range και τετρακίνητη Long Range) είναι έτοιμες για λανσάρισμα, με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 64 kWh (Standard) και 88 kWh για τις δύο Long Range. Οι πρώτες δύο εκδόσεις θα διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα 204 PS (αυτονομία 530 km και 720 km σύμφωνα με το πρότυπο CLTC), ενώ η τετρακίνητη, έχοντας τη μεγάλη μπαταρία, θα διαθέτει συνολική ισχύ 313 PS από δύο ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία 650 km (κατά CTLC). Οι εκδόσεις της Νότιας Κορέας είναι ακόμα υπό ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο της EV Day, η KIA γνωστοποίησε ότι με το EV5 αλλά και τις εκδόσεις παραγωγής των EV3 και EV4 που θα παρουσιαστούν αρχής γενομένης από το 2024, θα «επεκταθεί» ηλεκτρικά και στα δημοφιλείς κατηγορίες του B και του C segment. Στόχος μία ηλεκτρική γκάμα σε εύρος τιμών από 35.000 έως 50.000 ευρώ, προκειμένου τα EV να γίνουν προσιτά σε όλο και περισσότερους αγοραστές.
Μάλιστα, μιλώντας στο βρετανικό Autocar, ο CEO της εταιρείας, Ho-Sung Song, τόνισε ότι η KIA θα παρουσιάσει το 2026 το EV2, ένα sub-compact ηλεκτρικό όχημα με στόχο την αγορά της Ευρώπης και τιμή που στόχος είναι να κινείται στα όρια των 25.000 ευρώ.
«Είναι σημαντικό να κατασκευάζουμε προσιτά EV ιδίως για την Ευρώπη που έχει ανάγκη και από μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα. Το EV2 θα είναι ένα μοναδικό και σημαντικό μοντέλο για την ευρωπαϊκή αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν το νέο EV2 θα είναι ένα supermini ή ένα crossover του B-segment, αλλά δεδομένα θα αποτελεί το εισαγωγικό ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας. Μάλιστα, αναμένεται να διαθέτει και «καυτή» GT έκδοση.