Η Volkswagen διατηρεί το ενδιαφέρον της στραμμένο στον αρχικό της στόχο. Από το 2021, οι Γερμανοί ανακοίνωσαν ότι μία νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για EV βρίσκεται στα σκαριά, κι ότι επρόκειτο να λανσαριστεί το 2026.
Όμως, καθυστερήσεις κυρίως στην εξέλιξη του λογισμικού, το οποίο θα παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των προϊόντων που θα βασιστούν στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, αναγκάζουν τη VW να καθυστερήσει τον ερχομό της, έως και το 2028-2029, σύμφωνα με τον Thomas Schafer, CEO της Volkswagen.
Τώρα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Oliver Blume, έκανε γνωστό, μιλώντας στην ημέρα επενδυτών του ομίλου, ότι η πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) θα κάνει το ντεμπούτο της χωρίς καμία καθυστέρηση. «Η SSP θα ισορροπήσει την ανάγκη για διαβάθμιση και τυποποίηση με τη διαφοροποίηση και την ταχύτητα,» είπε.
Ο Blume τόνισε επίσης ότι 40 εκατ. οχήματα θα μοιράζονται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, σε μία προσπάθεια τυποποίησης των μερών που χρησιμοποιούνται, προκειμένου να μειωθεί το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα περισσότερα οχήματα της πλατφόρμας SSP θα έχουν περιθώριο κέρδους ισάξιο με αυτό των μοντέλων με ΜΕΚ, παρουσιάζοντας βελτίωση σε σχέση με την τρέχουσα MEB πλατφόρμα.
Ένα από τα μέρη που θα είναι κοινό σε όλα τα μοντέλα θα είναι η 'Ενοποιημένη' μπαταρία, η οποία θα μπορεί να υποστηρίζει αρκετούς τύπους χημειών. Κατά μέσο όρο, τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν την SSP θα μπορούν να φορτίζουν από το 10%-80% σε μόλις 12 λεπτά. Συγκριτικά, τα μοντέλα της πλατφόρμας MEB επιτυγχάνουν το ίδιο σε 35 λεπτά. Εκτός αυτού, το λογισμικό 2.0 και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας θα επιτρέπουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.
Όσο για την ισχύ, η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική αναμένεται να φιλοξενήσει από συμβατικά μοντέλα πόλης μέχρι sportscars και ηλεκτρικά supercars των οποίων η ισχύς θα αγγίζει και θα ξεπερνά τα 1.700 PS. Αυτό έρχεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο τον ήδη εξωφρενικό αριθμό των 1.100 PS που είχε ανακοινωθεί το 2021, μαζί με τις προθέσεις της VW.
Σύμφωνα με όσα είπε ο Blume, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που υπάγονται στον όμιλο VW θα αναλάβουν η καθεμιά την παραγωγή μιας ορισμένης ομάδας μερών, ανάλογα με το μέγεθος και το κόστος τους, με στόχο την επιτάχυνση της εξέλιξης και παραγωγής. Η Volkswagen θα αναλάβει την κατασκευή μερών για supermini και αυτοκίνητα πόλης, ενώ η Audi θα κατασκευάζει μέρη για compact και μεσαίου μεγέθους οχήματα. Η Porsche θα ηγηθεί της εξέλιξης μεγαλύτερων μερών, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από την ίδια, την Audi, την Bentley και την Lamborghini.
Αναφορικά με την τελευταία κατηγορία, ο Blume επιβεβαίωσε ότι τα εν λόγω μέρη θα τοποθετηθούν σε 14 μοντέλα, ή συνολικά 1,4 εκατ. οχήματα μέχρι το 2038. Υπολογίζεται ότι αυτή η κατηγορία μόνο θα φέρει έσοδα ύψους 150 δις στον όμιλο.
Πηγή: Autocar