Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λίγα χρόνια ανάμεσά μας και συνεπώς οι απορίες για την αξιοπιστία τους είναι πολλές. Τα δεδομένα που υπάρχουν είναι αναμενόμενα λίγα, όμως προϊόντος του χρόνου, οι έρευνες σχετικά με την αξιοπιστία και τα πιθανά προβλήματα τους θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους.
Μία από αυτές έρχεται από την βρετανική Move Electric που ζήτησε δεδομένα από το Υπουργείο Μεταφορών της Μ. Βρετανίας. Αυτή η ανάλυση περιλαμβάνει 5.230 αυτοκίνητα, όλα τους αμιγώς ηλεκτρικά και τα οποία είναι τουλάχιστον τριών ετών. Κατά μέσο όρο, αυτά τα αυτοκίνητα έχουν 34.331 μίλια (πάνω από 55.000 χιλιόμετρα) στο οδόμετρο.
Ως γνωστόν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν πολύ λιγότερη συντήρηση από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς έχουν πολύ λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη. Επομένως, κάποιος θα περίμενε μετά από λίγα χρόνια να είναι πολύ πιο αξιόπιστα και με λιγότερα μηχανικά προβλήματα.
Αυτό επαληθεύεται και από την έρευνα, αφού το 86,65% των αυτοκινήτων ολοκλήρωσαν τον ετήσιο τεχνικό έλεγχο χωρίς καμία παρατήρηση, για τα οποία συλλέχθηκαν τα δεδομένα από τους περιοδικούς τεχνικούς ελέγχους ΜΟΤ (το αντίστοιχο βρετανικό ΚΤΕΟ). Πρόκειται για υψηλότερο ποσοστό από αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων, αφού το 84,46% από αυτά ολοκλήρωσε τον ίδιο έλεγχο. Μία σημαντική παράμετρος είναι φυσικά ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ακόμα πολύ περισσότερα σαν δείγμα.
Το αυτοκίνητο με την υψηλότερη βαθμολογία προέρχεται από τη Νότια Κορέα και είναι το Hyundai Ioniq Electric. Αυτό το ηλεκτρικό fastback ήταν επίσης διαθέσιμο με διάφορα υβριδικά κινητήρια σύνολα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα πέρασε την επιθεώρηση MOT με επιτυχία σε τουλάχιστον 98,75% των περιπτώσεων. Ο μέσος όρος χιλιομέτρων των Ioniq Electric που ολοκλήρωσε την πρώτη επιθεώρηση είχε επίσης περισσότερα από 46.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Να σημειώσουμε πως πρόκειται για το Ioniq Electric που παρουσιάστηκε το 2018 και κυκλοφόρησε κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας και όχι το νέο Ioniq 5.
Το Ioniq ακολουθεί πολύ κοντά το Nissan Leaf δεύτερης γενιάς (με 97,7%). Ακολουθεί το Volkswagen e-Golf, το οποίο είναι πλέον εκτός παραγωγής. Το γερμανικό ηλεκτρικό χάτσμπακ κατάφερε να περάσει τη δοκιμή MOT στο 93,94% των περιπτώσεων. Το Tesla Model X (92,08%) και το BMW i3 (91,81%) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Αξιοσημείωτη είναι η βαθμολογία του πολύ δημοφιλούς Renault Zoe . Το γαλλικό χάτσμπακ κατάφερε να ολοκληρώσει τη δοκιμή MOT αλώβητο μόνο στο 83,18% των περιπτώσεων.
Αναλυτικά τα 10 πιο αξιόπιστα ηλεκτρικά μοντέλα σύμφωνα με τα δεδομένα:
1. Hyundai Ioniq Electric: 98,75%
2. Nissan Leaf: 97,7%
3. Volkswagen E-Golf: 93,94%
4. Tesla Model X: 92,08%
5. BMW i3: 91,81%
6. Kia Soul EV: 91,04%
7. Smart ForTwo: 90,63%
8. Nissan Leaf: 86.28%
9. Tesla Model S: 86.16%
10. Mercedes-Benz B-Class Electric Drive: 85,71%