Το Polo παρουσιάστηκε από τη VW το 1975, αρχικά με έναν κινητήρα 0,9 λίτρων και 40 ίππους ισχύ, ενώ στην πορεία απέκτησε δυνατότερα μοτέρ με έως 60 άλογα απόδοση. Το μοντέλο πρώτης γενιάς διέθετε μικροσκοπικές διαστάσεις σε σύγκριση με το σημερινό έκτης γενιάς, καθώς το μήκος του έφτανε μόλις τα 3,5 μέτρα και το πλάτος του τα 1,56 μέτρα.
Επίσης, ο εξοπλισμός του ήταν φτωχός, όμως αποζημίωνε με τις προσιτές τιμές του, οι οποίες κυμαίνονταν τότε στην Ευρώπη μεταξύ 6.000 και 7.000 Μάρκων Γερμανίας. Κατά καιρούς, κυκλοφόρησαν πολύ ιδιαίτερες εκδόσεις του VW Polo, όπως για παράδειγμα το Harlekin με το πολύχρωμο αμάξωμα, ωστόσο οι 4 που παρουσιάζουμε στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, παρέμειναν εν πολλοίς άγνωστες, αν και αξίζουν της προσοχής μας.
VW Öko-Polo
Το Öko-Polo λανσαρίστηκε το 1988, η παραγωγή του περιορίστηκε σε μόλις 50 μονάδες και βασιζόταν στο μοντέλο δεύτερης γενιάς, που κατασκευαζόταν από το 1981 έως το 1994. Κατά την εξέλιξη του δόθηκε προτεραιότητα στην αποδοτικότητα και την αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να ανέρχεται σε 0,39, που συνιστούσε τότε την κορυφαία τιμή στην κατηγορία. Το VW Öko-Polo εφοδιαζόταν με δικύλινδρο ντιζελοκινητήρα και υπερσυμπιεστή G-Lader, η κατανάλωση καυσίμου κυμαινόταν γύρω στα 3,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και το αμάξωμά του ήταν λευκό με λωρίδες στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Τα 50 αυτοκίνητα δεν βγήκαν ποτέ στην αγορά, αλλά δόθηκαν από τη Volkswagen σε κοινωνικές δομές και υπηρεσίες του γερμανικού κράτους.
VW Polo Sprint
Το Sprint ήταν ένα πρωτότυπο του Polo δεύτερης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 1983 και δημιουργήθηκε για να δοκιμάσει η Volkswagen τη συμπεριφορά ορισμένων μηχανικών μερών σε συνθήκες ακραίας πίεσης και υψηλών επιδόσεων. Οι μηχανικοί της VW τοποθέτησαν τον τετρακύλινδρο μπόξερ κινητήρα των 156 ίππων στο πίσω μέρος του αμαξώματος, ενώ η ρεζέρβα και το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετήθηκαν κάτω από το μπροστινό καπό.
VW Polo Polizeiwagen
Το περιπολικό της γερμανικής αστυνομίας με βάση το VW Polo δεύτερης γενιάς δημιουργήθηκε το 1992. Το συγκεκριμένο όχημα εντάχθηκε στον στόλο του Αρχηγείου της Αστυνομίας του Βερολίνου, η οποία το χρησιμοποιούσε λόγω των συγκρατημένων διαστάσεων και της ευελιξίας του σε επιχειρήσεις στο κέντρο της γερμανικής μεγαλούπολης. Σήμερα κοσμεί το VW Polo Polizeiwagen το Γερμανικό Μουσείο Κλασικών Αστυνομικών Αυτοκινήτων στο Μάρμπουργκ της Γερμανίας.
VW Polo GTI Cabriolet
Kαι εδώ έχουμε ένα μοναδικό πρωτότυπο δια χειρός του κατασκευαστή αμαξωμάτων Karmann, που έκανε πρεμιέρα το 2007 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Η Karmann χρησιμοποίησε ως βάση ένα κανονικό Polo GTI τέταρτης γενιάς με 150 ίππους ισχύ, στο οποίο αυξήθηκε το μήκος κατά 13 εκατοστά και το πλάτος κατά 4 εκατοστά, για να χωρέσει ο πολύπλοκος μηχανισμός της κουκούλας. Το VW Polo GTI Cabriolet δεν πέρασε δυστυχώς ποτέ στην παραγωγή, πιθανότατα για να μην μπει εμπόδιο στην επιτυχία του VW Golf Cabrio, αλλά και του VW Eos, που λανσαρίστηκε αργότερα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volkswagen: Αυτή είναι η επετειακή έκδοση του Polo - Η τιμή στη Γερμανία (πίνακας)
Volkswagen: Το νέο ID.4 θα είναι εντελώς διαφορετικό - Από ποιο μοντέλο θα επηρεαστεί
Volkswagen: Αυτό είναι το ισχυρότερο GTI παραγωγής όλων των εποχών (photos-video)