Μερικοί άνθρωποι αφήνουν την διαχρονική σφραγίδα τους στον επαγγελματικό τους χώρο, την αύρα τους στον κοινωνικό τους περίγυρο και στους φίλους την τύχη να του έχουν γνωρίσει και να είναι συνοδοιπόροι τους στην πορεία της ζωής τους.
Και βέβαια αυτοί οι άνθρωποι, αυτές οι ισχυρές προσωπικότητες αποτελούν κάτι σαν «φάρους» με το στίγμα που δημιουργούν και αφήνουν πίσω τους. Ένας τέτοιος ήταν αναμφισβήτητα και ο αείμνηστος Claudio Bortoletto, ένας Ιταλός λάτρης της ευζωίας, αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με απαράμιλλες διοικητικές ικανότητες, οργανωτικό πνεύμα και απεριόριστη πειθώ, ο Bortoletto έγινε νωρίς στην επαγγελματική του πορεία ένας από τους ανθρώπους που στιγμάτισε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Ιταλίας.
Από την Τρίτη 8 Ιουλίου, δεν βρίσκεται πλέον κοντά μας, αφού «αποδήμησε εις Κύριον» σε ηλικία 71 ετών.
Who is who
Ο Claudio Bortoletto, ήταν μια θρυλική προσωπικότητα στα ιταλικά και διεθνή δρώμενα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ιδιαίτερα με τα ράλι, στενά συνδεδεμένη με το εμβληματικό Jolly Club. Ο Bortoletto άφησε το στίγμα του στην ιστορία των ράλι, αναγνωρίζοντας το πάθος, την αφοσίωσή του και τον θεμελιώδη ρόλο του στην επιτυχία μιας από τις πιο χαρισματικές ιδιωτικές ομάδες στα μηχανοκίνητα σπορ.
Το Jolly Club, υπό την ηγεσία του Roberto Angiolini, και την επιρροή και το έργο του Bortoletto, έγινε συνώνυμο της αριστείας και του ενθουσιασμού στις πίστες και στα ράλι. Η συμβολή του στην ομάδα και στα μηχανοκίνητα σπορ γενικότερα είναι αναμφισβήτητη, έχοντας διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επίτευξη αμέτρητων θριάμβων και, κυρίως, στην ανάπτυξη γενεών ταλέντων.
Ο Claudio Bortoletto θα μείνει στη μνήμη όχι μόνο για τα επαγγελματικά του επιτεύγματα, αλλά και για τη ζωντανή προσωπικότητά του - ένας αυθεντικός Ιταλός - και το μεταδοτικό του πνεύμα. Η κληρονομιά του θα ζει σίγουρα στη μνήμη όλων όσων είχαν το προνόμιο να τον γνωρίσουν και να συνεργαστούν μαζί του, ενώ η ηγεσία του ενέπνεε εμπιστοσύνη και αφοσίωση.
Η δράση του
Ο Claudio Bortoletto υπήρξε μια κορυφαία προσωπικότητα στη διεθνή σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 1975, αρχικά ως αθλητικός διευθυντής του Jolly Club και αργότερα ως ειδικός στην οργάνωση και διαχείριση εκδηλώσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είχε γνώση εις βάθος των τεχνικών, αθλητικών και προωθητικών κανονισμών της FIA και του διοργανωτή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, καθώς και σημαντική εμπειρία σε εργαλεία μάρκετινγκ και στην αναζήτηση ιδιωτών συνεργατών, χάρη στις πολυάριθμες σχέσεις που είχαν σφυρηλατηθεί όλα αυτά τα χρόνια που ήταν στο προσκήνιο. Λέγεται ότι εκτός από δεινός μάνατζερ, ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστος στον λόγο του, διακρίνονταν από εχεμύθεια και σεβασμό στις συμφωνίες του, ενώ παράλληλα είχε εξαιρετικές αρετές σαν σύμβουλος όχι μόνο διοργανωτών, αλλά και αγωνιζομένων.
Ξεκίνησε την καριέρα του το 1975, εντασσόμενος στην ομάδα Jolly Club, σημείο αναφοράς του ομίλου Fiat Lancia στον ιταλικό και διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό εκείνη την εποχή. Σύντομα έγινε αθλητικός διευθυντής και επικεφαλής της ομάδας.
Υπό την ηγεσία του, το Jolly Club κέρδισε περίπου 160 διεθνείς αγώνες, πολλά ιταλικά και ευρωπαϊκά πρωταθλήματα και δύο παγκόσμια πρωταθλήματα, αναδεικνύοντας πρωταθλητές όπως ο Miki Biasion, ο οποίος, μάλιστα, τοναποχαιρέτησε με «ελληνικό» τρόπο, ο Didier Auriol και πολλοί άλλοι. Διαχειρίστηκε και κέρδισε το έκτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Lancia με την ομάδα Martini Racing, με την Delta HF Integrale. Εκτός από τους αγώνες ράλι, διέπρεψε και στην πίστα, με το ντεμπούτο του Ivan Capelli στην F1 με την AGS Jolly Club, και με πρωτότυπα Lancia LC2 που κέρδισαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με τους Michele Alboreto, Riccardo Patrese και Elio de Angelis.
Το 1993, η ομάδα Jolly Club με την άοκνη προσπάθεια του Claudio καλωσόρισε επίσης στις τάξεις της τον Carlos Sainz ο οποίος αγωνίστηκε με τη Lancia Delta HF Integrale μετά τις επιτυχίες του με την Toyota. Αν και ήταν μια δύσκολη σεζόν, η θητεία του στο Jolly Club σηματοδότησε ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην καριέρα του και αντικατοπτρίζει τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε ο Bortoletto στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων στην ομάδα.
Εργάστηκε επίσης στην ACI Sport ως διευθυντής ράλι για το Ιταλικό Πρωτάθλημα. Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα ενός έτους με μια ομάδα που αγωνιζόταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, επέστρεψε στον κόσμο της ACI ως μέλος της ομάδας που διοργανώνει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, εκτελώντας διάφορους ρόλους, από την ασφάλεια με τον εκπρόσωπο της FIA, μέχρι τον βοηθό διευθυντή, τα logistics, τις σχέσεις της ομάδας και τέλος την εμπορική διεύθυνση για την ACI Sport Spa (Automobile Club d'Italia Group), τον διοργανωτή της εκδήλωσης.
Ήταν μέλος της Επιτροπής Ράλι CSAI, μέλος της Ομάδας Εργασίας CSAI Youth Project και, από το 2013, μέλος της Επιτροπής FIA WRC (του ανώτατου διοικητικού οργάνου της FIA για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό). Ήταν επίσης βασικό πρόσωπο τα τελευταία χρόνια στην καθιέρωση του Ράλι Σαρδηνίας στο WRC.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Βρήκαμε τον ζωγράφο του «Ταρζάν»!
Acropolis Rally Stories: Πέντε θρυλικές ιστορίες από το «Ράλλυ των Θεών» (videos)
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Οι 5+1 σημαντικότεροι Έλληνες στην ιστορία του εθνικού μας αγώνα (photos)