Rolls - Royce Phantom - Η βασίλισσα των πολυτελών αυτοκινήτων έγινε 100 ετών (photos)


Παρουσιάζουμε 4 εμβληματικές Phantom διαφορετικών γενεών με ξεχωριστή θέση στην εκατονταετή ιστορία της αριστοκρατικής λιμουζίνας, που κοσμεί τα γκαράζ πολυάριθμων βασιλικών οίκων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/6/2025

H Rolls - Royce κατασκευάζει αυτοκίνητα από το 1906, οπότε λανσάρισε το πρώτο μοντέλο της με την απλή ονομασία 40/50 hp, αν και το διαφήμιζε ως ‘’το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο’’. Το συγκεκριμένο μοντέλο βελτιωνόταν συνεχώς, μέχρι που παρουσίασε το 1925 η βρετανική μάρκα ένα εκ θεμελίων διαφορετικό αυτοκίνητο, που δεν ήταν άλλο από την πρώτη Phantom.

Από τότε έχει περάσει ένας ολόκληρος αιώνας, όμως το όνομα Phantom παραμένει στο προσκήνιο και -όπως φαίνεται- θα συνεχίσει να μας συνοδεύει για πολλά χρόνια ακόμη. Δικαιολογημένα, αφού και οι οκτώ γενιές της Rolls - Royce Phantom αποτελούν την επιτομή της τελειότητας και της αριστοκρατικής κομψότητας συνδυάζοντας το αρχοντικό στυλ με εξωπραγματική πολυτέλεια και παραμένοντας ένα διαχρονικό σύμβολο εξουσίας και πλούτου.

Το Car and Driver ξεχώρισε τις Rolls - Royce Phantom τεσσάρων διαφορετικών γενεών ως ορόσημα στην ιστορία του αιωνόβιου και εμβληματικού αυτοκινήτου.  

Rolls - Royce Phantom I, 1925

H πρώτη Phantom άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Rolls - Royce και εφοδιαζόταν με εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα 7,6 L και 95 PS ισχύ. To αυτοκίνητο είχε 5,5 m μήκος, ζύγιζε γύρω στον ενάμιση τόνο, έπιανε τα 145 km/h τελική ταχύτητα και η παραγωγή του κυμάνθηκε περίπου στις 3.500 μονάδες με διάφορου τύπου αμαξώματα από εταιρείες, όπως οι Mulliner, Hooper και Park Ward. Στον προαιρετικό εξοπλισμό της Phantom πρώτης γενιάς περιλαμβάνονταν μεταξύ άλλων χρηματοκιβώτιο, βυθιζόμενο τραπεζάκι και ειδικός αποθηκευτικός χώρος για τα μπαστούνια του γκολφ.

Rolls - Royce Phantom IV, 1950

To μοντέλο τέταρτης γενιάς ξεχωρίζει λόγω της εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής μόνον 18 τέτοιων αυτοκινήτων και κατασκευάστηκε κατόπιν επιθυμίας της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, η οποία εμπιστευόταν μέχρι τότε μοντέλα εταιρειών από το εξωτερικό. Η επιβλητική Rolls - Royce Phantom IV αναγορεύθηκε το 1952 με τη στέψη της βασίλισσας Ελισάβετ σε επίσημη κρατική λιμουζίνα και περιλαμβάνεται ακόμη και σήμερα στον στόλο των οχημάτων της βασιλικής Αυλής της Αγγλίας. Κάποιες από τις συνολικά 18 Rolls - Royce Phantom τέταρτης γενιάς κατέληξαν σε μέλη του οίκου Windsor, τρεις κατασκευάστηκαν για τον Ισπανό δικτάτορα Φράνκο, ενώ άλλες αγοράστηκαν από τον Σάχη της Περσίας, τον βασιλιά Φαϊζάλ της Σαουδικής Αραβίας και τον Αγά Χαν.

Rolls - Royce Phantom VI, 1968

Η Phantom έκτης γενιάς διέθετε διζωνικό σύστημα κλιματισμού, που μπορούσαν να ρυθμίσουν χωριστά όσοι κάθονταν εμπρός ή πίσω. Θεωρείται πολύ ιδιαίτερο μοντέλο, επειδή ήταν η τελευταία Rolls - Royce που κατασκευαζόταν με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή η εταιρεία έφτιαχνε το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη και πάνω σε αυτό κούμπωνε μια υπερκατασκευή από άλλη αμαξοποιία. Το αυτοκίνητο με το οποίο ολοκληρώθηκε η παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου, αγοράστηκε από τον Σουλτάνο του Μπρουνέι, ο οποίος κατέχει τη μεγαλύτερη συλλογή πολυτελών και πανάκριβων οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

Rolls - Royce Phantom VIII, 2017

Η Rolls - Royce όγδοης γενιάς αποκαλύφθηκε στις 17 Ιουλίου 2017 και οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες ξεκίνησαν στις αρχές του 2018. Κατασκευάζεται με κανονικό και με μακρύ μεταξόνιο, με την έκδοση Long να έχει 5,98 m μήκος και να μην ξεπερνάει τα έξι μέτρα, γιατί αλλιώς απαιτείται στην Κίνα επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης λεωφορείου. Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται προβολείς τεχνολογίας λέιζερ, ελαστικά με γέμιση αφρού για μείωση του θορύβου κύλισης, τετρακίνηση, κλπ. Το εκλεπτυσμένο μοντέλο εφοδιάζεται με Biturbo κινητήρα δώδεκα κυλίνδρων και 571 PS, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η Rolls - Royce λανσάρει κατά καιρούς ειδικές εκδόσεις πολύ μικρής παραγωγής, ενώ η τιμή της Phantom τρέχουσας γενιάς ξεκινάει στο εξωτερικό λίγο κάτω από το μισό εκατομμύριο ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Όταν μας κάνουν οι βιομηχανίες αυτοκινήτου τη ζωή… ποδήλατο

Ταξινομήσεις Μαΐου: Το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η ιστορία των Υπερειδικών Διαδρομών - Από το Τατόι στο ΟΑΚΑ και το Ζάππειο