Παρά τη φήμη του τεχνοκράτη - οραματιστή, ο Elon Musk δεν έχει τη συλλογή υπερπολυτελών ή υπεραυτοκινήτων που θα περίμενε κανείς από τον πλουσιότερο άνθρωπο στο κόσμο αυτή τη στιγμή.
Αντιθέτως, η προσωπική του «γκαρνταρόμπα» τροχών είναι μάλλον λιτή, με βασική έμφαση σαφώς στα μοντέλα της δικίας του Tesla. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες εκκεντρικές και ιστορικά σημαντικές εξαιρέσεις που αποκαλύπτουν την προσωπική του σχέση με την αυτοκίνηση, την αισθητική και την καινοτομία.
Tesla Roadster
Το πρώτο Tesla Roadster αποτελεί ορόσημο όχι μόνο για την Tesla, αλλά και για ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης, με τον Musk να κρατάει το πρώτο μοντέλο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Με 248 PS και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,9 sec, το μικρό αυτό διθέσιο αποτέλεσε τον προάγγελο της σύγχρονης ηλεκτροκίνησης. Παρότι για χρόνια το Roadster κοσμούσε το προσωπικό του γκαράζ, ο Musk αποφάσισε να το αποχωριστεί με τον πλέον θεαματικό τρόπο: το εκτόξευσε στο διάστημα με τον πύραυλο Falcon Heavy της SpaceX τον Φεβρουάριο του 2018 με το αυτοκίνητο να παραμένει ακόμα σε τροχιά γύρω από τον ήλιο.
Tesla Model X & S
Στην καθημερινότητά του, ο Musk δεν είναι τόσο φαν των υπεραυτοκινήτων όσο των πρακτικών λύσεων. Το Tesla Model S Performance είναι η προσωπική του επιλογή για σόλο μετακινήσεις, εξοπλισμένο μάλιστα με μία πειραματική έκδοση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας ενώ προτιμά ένα Model X όταν θέλει να μετακινηθεί με τα παιδιά του, με τον ίδιο να εκθειάζει την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του συγκεκριμένου SUV.
Tesla Cybertruck
Ίσως το πιο προκλητικό αυτοκίνητο που φέρει την υπογραφή του Musk. Με τον αιχμηρό, φουτουριστικό σχεδιασμό του, το ηλεκτρικό αυτό pick-up αμφισβήτησε τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της αισθητικής, με την παρουσίαση του μοντέλου να μένει στην ιστορία λόγω του ατυχήματος με το «άθραυστο» παράθυρο, που έσπασε ζωντανά επί σκηνής. Παρ’ όλα αυτά, ο Musk παραμένει ένθερμος υποστηρικτής του έχοντας φωτογραφηθεί πολλές φορές να οδηγεί το προσωπικό του Cybertruck, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι πρόκειται για την απόλυτη έκφραση σκληροτράχηλης ηλεκτροκίνησης.
Lotus Esprit "Wet Nellie"
Η "Wet Nellie" είναι μακράν το πιο θεαματικό, συλλεκτικό και θρυλικό όχημα που κατέχει ο Musk. Πρόκειται για το υποβρύχιο αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε στην ταινία James Bond The Spy Who Loved Me, ένα τροποποιημένο Lotus Esprit S1 που μπορούσε να βυθιστεί πλήρως και να κινηθεί μέσα στο νερό. Ο Musk το απέκτησε το 2013 σε δημοπρασία έναντι περίπου 730.000 $ και έκτοτε έχει εκφράσει την πρόθεση να το μετατρέψει σε πλήρως λειτουργικό υποβρύχιο με ηλεκτρική πρόωση, αξιοποιώντας τεχνογνωσία της Tesla. Αν και δεν υπάρχουν νεότερα για την εξέλιξη αυτού του φιλόδοξου project, η αγορά του οχήματος μαρτυρά τον συνδυασμό παιδικού ενθουσιασμού και τεχνολογικής φιλοδοξίας που τον χαρακτηρίζει.
Jaguar E-Type (1967)
Η αγορά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου αποτέλεσε μία από τις πρώτες κινήσεις ανταμοιβής που έκανε ο Musk στον εαυτό του, όταν έλαβε μπόνους 40.000$ από την Venture Capital στις αρχές της επιχειρηματικής του πορείας. H Jaguar E-Type Series 1 του 1967 είναι ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών, κάτι που παραδέχτηκε μάλιστα και ο ίδιος ο Enzo Ferrari. Με 265 PS από έναν 4.2 L εξακύλινδρο σε σειρά και τελική ταχύτητα 240 km/h, το μοντέλο αυτό ήταν ταυτόχρονα και σπορ και κομψό. Ο Musk το χαρακτήρισε «σαν κακή πρώην, όμορφη αλλά γεμάτη προβλήματα», καθώς παρουσίαζε συχνές βλάβες, ακόμα και την ημέρα που το παρέλαβε. Παρ’ όλα αυτά, η συναισθηματική του αξία και η ιστορική του σημασία το κρατούν ακόμη στο γκαράζ του.
Ford Model T (1920)
Από την απέναντι πλευρά του φάσματος της ιστορίας έρχεται το Ford Model T του 1920 που κατέχει ο Musk. Πρόκειται για ένα όχημα με μόλις 20 PS από έναν 2.9 L κινητήρα αλλά με τεράστια συμβολική αξία. Το συγκεκριμένο Model T είναι δώρο στενού φίλου του και ενσαρκώνει το όραμα του εκδημοκρατισμού της αυτοκίνησης. Ο Henry Ford κατάφερε να φτιάξει το πρώτο «αυτοκίνητο του λαού» και ο Μασκ έχει εκφράσει το θαυμασμό του για εκείνη την εποχή. Το μοντέλο λειτουργεί περισσότερο ως πηγή έμπνευσης παρά ως μέσο μετακίνησης.
Audi Q7
Το μεγάλο γερμανικό SUV έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός μοντέλου της Tesla. Ο Musk χρησιμοποιούσε το Audi Q7 ως οικογενειακό όχημα, αλλά βίωνε έντονα την ταλαιπωρία της πρόσβασης στην τρίτη σειρά καθισμάτων και όπως δήλωσε με το χαρακτηριστικό του χιούμορ, «χρειάζεται να είσαι νάνος ορειβάτης για να μπεις στο πίσω κάθισμα». Αυτός ακριβώς ο εκνευρισμός τον ώθησε στο να ενσωματώσει τις «falcon wing doors» στο Tesla Model X, ως λύση πρακτικότητας, αλλά και επίδειξης τεχνολογικής υπεροχής.
McLaren F1
Η McLaren F1 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Με V12 κινητήρα και θέση οδήγησης στο κέντρο, πρόκειται για ένα από τα πιο θρυλικά hypercars που κατασκευάστηκαν ποτέ. Ο Musk απέκτησε το δικό του μετά την πώληση της πρώτης του εταιρείας, Zip2. Δυστυχώς, το αυτοκίνητο καταστράφηκε σε ατύχημα στο οποίο οδηγούσε ο ίδιος χωρίς μάλιστα να είναι ασφαλισμένο ενώ στη συνέχεια επισκευάστηκε πλήρως.
2006 BMW M5 by Hamann
Μπορεί να μην είναι το πιο γνωστό αυτοκίνητο στη συλλογή του Elon Musk, όμως το συγκεκριμένο BMW M5 του 2006, βελτιωμένο από τον γερμανικό οίκο βελτίωσης Hamann Motorsport, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της φιλοσοφίας του για τις επιδόσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εφοδιασμένο με έναν ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα 5.0 L, ο οποίος μετά τις βελτιώσεις της Hamann απέδιδε 600 PS, το sedan αυτό συνδύαζε την πρακτικότητα με εξωφρενικές για την εποχή του επιδόσεις, με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 322 km/h. Ο Musk έχει αναφέρει ότι η απόλυτη δύναμη και η «τρελή» επιτάχυνση αυτού του αυτοκινήτου τον ενέπνευσαν άμεσα στην ανάπτυξη του περίφημου “Ludicrous Mode” για τα Tesla.
Porsche 911 Turbo (997)
Η σχέση του Musk με την αυτοκίνηση δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει ένα εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο όπως την Porsche 911 Turbo 997. Ο ίδιος έχει δηλώσει επανειλημμένως πόσο απολαμβάνει την οδηγική εμπειρία της και τη θεωρεί ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Είναι μάλιστα αυτή η αγάπη του για την 911 που τον ώθησε να αναζητήσει τρόπο να την κάνει ηλεκτρική και τελικά να γνωρίσει τους ιδρυτές της startup τότε Tesla.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Le Mans 1955: Η τραγωδία με τους 84 νεκρούς που άλλαξε για πάντα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι πιο εμβληματικές πίστες δοκιμών - Εκεί όπου τα αυτοκίνητα ξεπερνούν τα όριά τους (photos)
Ferruccio Lamborghini: Το συνεργείο στη Ρόδο, τα τρακτέρ και ο ομηρικός καυγάς με τον Enzo Ferrari