Θεωρίες συνωμοσίας για το αυτοκίνητο - Σκοτεινές δυνάμεις ή απλά Fake News;


Η συνωμοσιολογία έχει εξαπλωθεί σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και είναι λογικό, να αφορά και τον χώρο του αυτοκινήτου, όπως αποδεικνύουν οι τρεις περιπτώσεις που παραθέτουμε.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, AI
  • 11/1/2025

Η γη είναι επίπεδη, ποτέ δεν προσσεληνώθηκε άνθρωπος στο φεγγάρι, η κλιματική αλλαγή απλά δεν υφίσταται και τα εμβόλια mRNA δεν εξελίχθηκαν για την προστασία μας από τις νόσους, αλλά για να τροποποιήσουν κάποιες σκοτεινές και καταχθόνιες δυνάμεις στο DNA μας.

Οι θεωρίες συνωμοσίας καλά κρατούν και επηρεάζουν μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, καθώς στις τάξεις των εκάστοτε συνωμοσιολόγων εντάσσονται πολύ συχνά επιφανείς επιστήμονες, διασημότητες, ακόμη μάλιστα και πρόεδροι μεγάλων και ισχυρών κρατών (για ευνόητους λόγους, ονόματα δε λέμε ούτε και υπολήψεις θίγουμε).

Θα ήταν παράλογο, αν δεν είχαν αναπτυχθεί κατά καιρούς θεωρίες συνωμοσίας και για το αυτοκίνητο, αφού πρόκειται για ένα προϊόν που επηρεάζει τις ζωές μας, διακυβεύονται γύρω από αυτό τεράστια οικονομικά συμφέροντα και έχει φανατικούς φίλους, αλλά και εχθρούς, ανάλογα με τον τρόπο χρήσης του.

Δείτε τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που έχουν άμεση σχέση με τον κλάδο της αυτοκίνησης και θα μπορούσαν να αποτελέσουν σενάριο κινηματογραφικής ταινίας.

VW L1, ‘’Το Αυτοκίνητο του Ενός Λίτρου’’

Όλοι θα έχουμε ακούσει σίγουρα για οχήματα, που θα μπορούσαν να κινούνται με…νεράκι ή μόνο με τον αέρα, ωστόσο οι πετρελαϊκοί κολοσσοί έβαλαν στοπ στην εξέλιξη τους, για να μην χάσουν τα μυθικά κέρδη τους. Πιο ‘’αληθοφανής’’ είναι ωστόσο η ιστορία με ‘’Το Αυτοκίνητο του Ενός Λίτρου’’ VW L1, που παρουσίασε επίσημα τον Απρίλιο του 2002 ο ίδιος ο Πρόεδρος του ομίλου VW, Φέρντιναντ Πιχ και επρόκειτο για ένα πρωτότυπο με μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 0,89 L/ 100 km.

Η γερμανική εταιρεία δοκίμαζε για μεγάλο διάστημα κάτω από συνθήκες άκρας μυστικότητας διάφορα τέτοια μοντέλα σε διαδρομές μεταξύ του Βόλφσμπουργκ και του Αμβούργου, όμως τελικά κρίθηκε η παραγωγή του οχήματος ασύμφορη εμπορικά και το εγχείρημα ναυάγησε.

Σύντομα ωστόσο εξαπλώθηκε η θεωρία, ότι η Volkswagen έβαλε τέλος στο ‘’Αυτοκίνητο του Ενός Λίτρου’’, επειδή εφοδιαζόταν μόλις με τα απαραίτητα, άρα θα ήταν ένα πολύ φθηνό αυτοκίνητο, με το οποίο θα εξασφάλιζε ελάχιστη κερδοφορία, ενώ θα μείωνε τις πωλήσεις τα υπόλοιπων -και πολύ πιο κερδοφόρων- μοντέλων της. Φυσικά, αυτό δεν αποδείχθηκε ποτέ και έμεινε στη σφαίρα της φαντασίας.

Nα σημειώσουμε, ότι ανάλογη συνομωσιολογία είχε αναπτυχθεί και το 1996 με την παρουσίαση του ηλεκτροκίνητου Saturn EV1 της General Motors, που -υποτίθεται ότι- δεν προχώρησε εξαιτίας των κακών πετρελαϊκών εταιρειών.

The 15-Minute City

Ο Γαλλοκολομβιανός καθηγητής πολεοδομίας του πανεπιστημίου της Σορβόννης, Κάρλος Μορέτο, πρότεινε τη δημιουργία πόλεων, οι οποίες θα σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε όλες οι καθημερινές διαδρομές των κατοίκων να διαρκούν το πολύ έως 15 λεπτά με τα πόδια ή με το ποδήλατο, με στόχο την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας των μηχανοκίνητων οχημάτων.

Η πρόταση του Μορένο για τη δημιουργία γειτονιών με πλήρεις υποδομές, δηλαδή με κατοικίες, χώρους εργασίας, σούπερ μάρκετ, σχολεία, χώρους αναψυχής, ιατρεία, κλπ., προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις, όταν ξεκίνησε να εφαρμόζεται εν μέρει σε ορισμένες πόλεις, όπως η Οξφόρδη της Μεγάλης Βρετανίας, στην οποία διαδήλωσαν χιλιάδες πολίτες εναντίον της ‘’15-Μinute City’’. Η αντίθεση του κόσμου προήλθε από μια θεωρία συνωμοσίας, σύμφωνα με την οποία όλα αυτά γίνονται για να περιοριστούν αρχικά οι μετακινήσεις τους και μελλοντικά να παραμένουν υποχρεωτικά έγκλειστοι στα σπίτια τους, ώστε να ελέγχονται πλήρως από αυταρχικές και σκοτεινές δυνάμεις.

HΠΑ, Dieselgate

Η χρήση παράνομου λογισμικού σε ντιζελοκίνητα μοντέλα του ομίλου VW, για να παρακάμψει τα όρια εκπομπής ρύπων στις ΗΠΑ, δεν αποτελεί φυσικά συνωμοσία, αλλά επιβεβαιωμένη παράβαση. Ωστόσο, το timing της αποκάλυψης ακριβώς την ημέρα της παρουσίασης του νέου VW Passat στις ΗΠΑ, δεν θεωρήθηκε σύμπτωση, αλλά έγινε στοχευμένα -σύμφωνα με τους συνωμοσιολόγους- για να πλήξει το γόητρο της γερμανικής και συνολικότερα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας  απέναντι στις αμερικανικές μάρκες.

Με άλλα λόγια, η συγκεκριμένη υπόθεση υποτίθεται ότι ‘’σηκώθηκε’’ επίτηδες πολύ ψηλά από τις αμερικανικές Αρχές, για να διαλύσουν τις ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτου και σε αυτό το πλαίσιο επιβλήθηκαν στους Γερμανούς δρακόντεια πρόστιμα ύψους έως 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αντιθέτως, η GM τιμωρήθηκε για το σκάνδαλο των χαλασμένων κλειδαριών μίζας σε αυτοκίνητα της, εξαιτίας του οποίου έχασαν αποδεδειγμένα τη ζωή τους τουλάχιστον 174 άτομα, με πρόστιμο ''μόνο'' 900 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Tata Nano: Το αυτοκίνητο των 1.500€ που απέτυχε παταγωδώς

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις όταν οδηγείς αυτοκίνητο με turbo (video)

Έρευνα: Πόσο εύκολα χακάρεται μια κάμερα που «διαβάζει» τις πινακίδες των αυτοκινήτων (video)