Τα 7 πιο περίεργα Audi που κατασκευάστηκαν ποτέ (photos)


Πολλές φορές πάνω στη προσπάθεια για τη δημιουργία κάτι καινοτόμου ή εξεζητημένου οι εταιρείες παρουσιάζουν προϊόντα με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα, τόσο σχεδιαστικά όσο και λειτουργικά. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: AUDI
  • 22/12/2024

Η Audi, γνωστή για την καινοτομία, την πολυτέλεια και τις επιδόσεις, έχει δημιουργήσει αρκετά οχήματα που θεωρούνται κλασικά αλλά και σύγχρονα αριστουργήματα. Ωστόσο, στην πλούσια ιστορία της, υπάρχουν μοντέλα που ξεχωρίζουν για την ασυνήθιστη σχεδίαση, την προχωρημένη τεχνολογία ή ακόμα και για την εξειδικευμένη χρήση τους

Η Audi έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται να καινοτομήσει, να πειραματιστεί και να παρουσιάσει τολμηρές ιδέες.

Από τα φουτουριστικά πρωτότυπα μέχρι τις εξειδικευμένες εκδόσεις, τα παρακάτω 7 μοντέλα δείχνουν την ποικιλία και την εφευρετικότητα που χαρακτηρίζει τη γερμανική εταιρεία. Αν και πολλά από αυτά δεν μπήκαν ποτέ στην παραγωγή, έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτά τα "περίεργα" Audi μάς δείχνουν την πιο δημιουργική και πειραματική πλευρά της γερμανικής εταιρείας.

A2 (1999-2005)

Το Audi A2 είχε στόχο να φέρει την καινοτομία στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το αλουμινένιο αμάξωμα και τον ιδιαίτερα αποδοτικό σχεδιασμό. Ωστόσο, ο στρογγυλεμένος και "φουσκωμένος" σχεδιασμός του δεν βρήκε ανταπόκριση από το κοινό. Παρά την τεχνολογική του πρωτοτυπία, πολλοί το θεώρησαν ασυνήθιστο και "άχαρο". Η ασύμμετρη σχεδίαση των παραθύρων του πίσω μέρους και η γενικότερη αισθητική του δεν έπεισαν τους αγοραστές, και το A2 έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα μοντέλα της Audi.

Avus Quattro (1991)

Το Audi Avus Quattro ήταν ένα πρωτότυπο που έκανε ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1991. Το αμάξωμά του, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από γυαλισμένο αλουμίνιο, έμοιαζε με αεροδυναμικό αεροσκάφος και χάρη στο χαμηλό προφίλ, τις έντονες καμπύλες και τις απαλές γραμμές έδινε μια αίσθηση ταχύτητας ακόμα και όταν το αυτοκίνητο ήταν ακίνητο. Παρότι εξοπλίστηκε με έναν υποθετικό W12 κινητήρα 6,0 L, ο οποίος δεν υπήρχε ακόμα σε λειτουργική μορφή και έτσι το πρωτότυπο τοποθετήθηκε στην έκθεση με ένα ξύλινο ομοίωμα κάτω από το καπo , το Avus αποτέλεσε πρότυπο για την εξέλιξη του Audi R8.

Το εντυπωσιακό του σχέδιο και η φουτουριστική του εμφάνιση το καθιστούν ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Audi. Η ονομασία "Avus" προέρχεται από τη γερμανική πίστα AVUS (Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße), δίνοντας έτσι έμφαση στην αγωνιστική κληρονομιά της Audi.

Shooting Brake Concept (2005)

Το Audi Shooting Brake Concept είναι ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2005 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Η Audi το σχεδίασε ως μια δυναμική και σπορ έκδοση με αμάξωμα τύπου shooting brake, που συνδυάζει χαρακτηριστικά από coupe και station wagon. Το πρωτότυπο αυτό όχι μόνο εντυπωσίασε με την εμφάνιση και τις τεχνολογικές καινοτομίες του, αλλά έθεσε και τις βάσεις για το Audi TT δεύτερης γενιάς.

Κάτω από το καπό του κινητήρα βρισκόταν o V6 FSI των 3.2 L, που απέδιδε 250 ίππους και μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG περνούσε τη κίνηση και στους τέσσερις τροχούς 

Urban Concept (2011)

Το Audi Urban Concept είναι ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2011 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Σχεδιάστηκε για να προσφέρει μια νέα πρόταση για αστική κινητικότητα, συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής, φουτουριστικό σχεδιασμό και εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή. Απευθυνόταν σε σύγχρονους αστικούς οδηγούς, προσφέροντας έναν συνδυασμό πρακτικότητας, ευελιξίας και βιωσιμότητας.

Ο σχεδιασμός του άντλησε έμπνευση από τα μονοθέσια αγωνιστικά, προσφέροντας μια μοναδική και δυναμική εμφάνιση διαθέτoντας ανοιχτό cockpit με γυάλινη οροφή που μπορεί να ανοίξει, διευκολύνοντας την είσοδο και την έξοδο των επιβατών

Rosemeyer (2000)

Το Audi Rosemeyer είναι ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε από την Audi το 2000 ως φόρος τιμής στη θρυλική κληρονομιά της μάρκας, εμπνευσμένο από τα προπολεμικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Auto Union Type C και Type D. Το Rosemeyer πήρε το όνομά του από τον Bernd Rosemeyer, έναν διάσημο οδηγό αγώνων της δεκαετίας του 1930 που έλαβε μέρος στους αγώνες Grand Prix με τα εμβληματικά "Silver Arrows" της Auto Union.

Το αυτοκίνητο εξοπλίστηκε με έναν κινητήρα 16 κυλίνδρων W, χωρητικότητας 8.0 L, που απέδιδε περίπου 700 PS με τη κίνηση να περνάει μέσω του συστήματος Quattro και στους τέσσερις τροχούς. Η ισχύς του κινητήρα και το χαμηλό βάρος του του επέτρεπαν να επιταχύνει από 0-100 km/h σε λιγότερο από 4 sec με τη τελική του ταχύτητα να ξεπερνάει τα 350 km/h.

Nanuk Quattro Concept (2013)

Παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη το 2013 και συνδύαζε την εμφάνιση και τις επιδόσεις ενός supercar με τις δυνατότητες ενός SUV. Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα, διατηρώντας το βάρος χαμηλό χωρίς να θυσιάζεται η στιβαρότητα και η ακαμψία. Εξοπλισμένο με έναν κινητήρα V10 TDI 5.0 λίτρων, παρήγαγε 544 PS και μπορούσε να κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου διαδρομές χάρη στην αερανάρτηση που του επέτρεπε να αυξομειώσει την απόστασή του από το έδαφος κατά 70 mm, και την τετρακίνηση.

Το Nanuk ήταν ένα τολμηρό εγχείρημα από την Audi, η οποία δεν προχώρησε εν τέλει στην παραγωγή του, αλλά τράβηξε για τα καλά το ενδιαφέρον του κοινού.

R8 e-Tron Piloted Driving (2012)

Το R8 e-Tron ήταν η προσπάθεια της Audi να εισέλθει εκείνη την εποχή στην αγορά των ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων. Βασισμένο στο κλασικό Audi R8, το e-Tron διέθετε δύο ηλεκτροκινητήρες που παρείχαν ισχύ 456 PS και αυτονομία περίπου 450 km. Παρά την πρωτοποριακή τεχνολογία του, το υψηλό κόστος παραγωγής και η περιορισμένη ζήτηση οδήγησαν στην κατασκευή μόνο λίγων μονάδων. Ήταν ωστόσο μια απόδειξη ότι η Audi μπορούσε να ενσωματώσει την ηλεκτροκίνηση σε ένα σπορ πλαίσιο.

Αυτό που κάνει το μοντέλο ακόμα πιο ιδιαίτερο και το κατατάσσει στη συγκεκριμένη λίστα είναι ότι επιλέχτηκε σαν πλατφόρμα για να παρουσιάσει η Audi στο κοινό το σύστημα αυτόνομης οδήγησης που διέθετε εκείνη την εποχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η ιστορία του προσιτού Audi R8 που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή - Οι λόγοι

Αυτό είναι το πιο αεροδυναμικό Audi όλων των εποχών (photos)

Ένας σύγχρονος θρύλος: Το εμβληματικό Audi Sport Quattro S1 «επιστρέφει»