Σαν σήμερα λανσαρίστηκε το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο όλων των εποχών


Όλα τα αυτοκίνητα που έχουν παραχθεί από το 1966, όταν και παρουσιάστηκε το μοντέλο, μπορούν να κυκλώσουν τη Γη πέντε φορές!

  • ΦΩΤ.: ΤΟΥΟΤΑ
  • 5/11/2024

O μηχανικός αεροσκαφών Tatsuo Hasegawa, αρχιμηχανικός της Toyota και «πατέρας» του Corolla, είχε ένα όραμα: Να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα έφερνε χαρά και ευτυχία στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Σίγουρα το κατάφερε….

Το Corolla (με την ονομασία να σημαίνει κυριολεκτικά «τα πέταλα ενός λουλουδιού») έκανε ντεμπούτο τον Οκτώβριο του 1966, στο πλαίσιο του 13ου Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τόκιο, ενώ η γραμμή παραγωγής βρισκόταν στην Takaoka της Ιαπωνίας.

Οι πωλήσεις στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ξεκίνησαν λίγες ημέρες αργότερα, σαν σήμερα, στις 5 Νοεμβρίου του 1966. Σύντομα όχι μόνο έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο που παρήγαγε η Toyota, αλλά και ηγήθηκε του κύματος μηχανοκίνησης στην Ιαπωνία, μαζί με το Datsun Sunny 1000 που εμφανίστηκε πριν από το Corolla.

Η εμπειρία με το Publica, τον προπομπό του Corolla, είχε διδάξει στην Toyota ότι οι καταναλωτές ήθελαν περισσότερα από τα απλά βασικά στα αυτοκίνητά τους. Το Corolla ανταποκρίθηκε σε αυτήν τη ζήτηση με πολλούς τρόπους, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων, της ποιότητας, της οικονομίας και της άνεσης.

Επιπλέον, πρόσφερε ένα άλλο ελκυστικό χαρακτηριστικό: σπορ εικόνα. Το στυλ fastback του Corolla των 700kg ήταν εντυπωσιακό και ο τότε καινούργιος υδρόψυκτος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας, με κυβισμό 1.100 cc και απόδοση 60 PS, ήταν 100 cc μεγαλύτερος από αυτόν των ανταγωνιστών του.

Επίσης, αντί για συμβατικά μπροστινά καθίσματα πάγκου και κιβωτίου 3 ταχυτήτων, το Corolla έφερε ξεχωριστά μπροστινά καθίσματα και κιβώτιο 4 σχέσεων. Επίσης, ήταν το πρώτο από τα ιαπωνικά επιβατικά αυτοκίνητα που υιοθέτησε μπροστινή ανάρτηση με γόνατα MacPherson. Την αρχική 2θυρη έκδοση ακολούθησε ένα 4θυρο σεντάν, ένα 2θυρο βαν και μια αυτόματη έκδοση (με αυτόματο κιβώτιο Toyoglide 2 ταχυτήτων) τον Μάιο του 1967. Ο κυβισμός του κινητήρα αυξήθηκε στα 1.200 cc τον Σεπτέμβριο του 1969 για να βελτιώσει περαιτέρω τις επιδόσεις του.

Σήμερα, 58 χρόνια αργότερα, το Toyota Corolla βρίσκεται στη 12η γενιά του, είναι το μακροβιότερο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής στον κόσμο και έχει γίνει το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως — σχεδόν 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα ετησίως σε περισσότερες από 150 χώρες, έχοντας πουλήσει πάνω από 50 εκατομμύρια μοντέλα όλων των εκδόσεων!

Όλα τα Corolla που έχουν παραχθεί από το 1966 θα μπορούσαν να «κυκλώσουν» τον πλανήτη Γη τουλάχιστον πέντε φορές, αν έμπαιναν σε μία σειρά. Ή τα χιλιόμετρα που διάνυσαν όλα τα Corolla που πωλήθηκαν μόνο το 2015 θα μπορούσαν να κάνουν το ταξίδι Γη-Ήλιος και πίσω 50 φορές.

Το Corolla πωλείται σε 150 χώρες, και μόνο το 2015 πουλιόταν ένα αυτοκίνητο κάθε 15 δευτερόλεπτα. Ένα στα πέντε αυτοκίνητα που έχει ποτέ παράξει η Toyota από ιδρύσεώς της είναι ένα Corolla.

Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι ότι το πρώτο Corolla του 1966 φόρεσε (πράγμα σπάνιο για την εποχή) πορτοκαλί φλας κάτι που έγινε σήμερα κοινός τόπος. Επίσης η τρίτη γενιά, το 1974, προστάτευε τους πεζούς με ελαστικά παρεμβύσματα στους προφυλακτήρες.

Μπορεί να ήταν πάντα ένα mainstream αυτοκίνητο αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Toyota να εντάξει το Corolla στο WRC με σημαντικές διακρίσεις και νίκες. Με λίγα το Corolla αποτέλεσε από δημιουργίας του τον καλύτερο πρεσβευτή της αυτοκίνησης, ένα μέσο που βοήθησε πολλούς να μετακινηθούν, ένα αυτοκίνητο αξιόπιστο, οικονομικό, εύκολο στη χρήση και ανθεκτικό στο χρόνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Toyota GRMN Corolla κάνει δοκιμές στο Nurburgring και «κολάζει» (photos)

Επίσημο: Η Suzuki παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το e Vitara (photos)

Έρευνα: H πιο αξιόπιστη μάρκα αυτοκινήτων – Μόλις ένα ευρωπαϊκό brand στο top5