Tapiro: Όταν Volkswagen και Porsche έδωσαν τα χέρια με τον Giorgetto Giugiaro


Το κοινό πόνημα των δύο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών αποτέλεσε έμπνευση για πολλά μελλοντικά δημιουργήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ITALDESIGN
  • 4/9/2024

Αν η σιλουέτα του συγκεκριμένου οχήματος σας μοιάζει γνώριμη, δεν έχετε άδικο. Το Volkswagen-Porsche Tapiro του 1970 έχει υπάρξει έμπνευση για κάποια ιδιαίτερα εμβληματικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα η Lotus Esprit, η Maserati Boomerang κι η DeLorean DMC-12 από την ταινία Back to the Future.

Η ιδέα για το κοινό πόνημα των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του '60, όταν η Porsche στράφηκε στην Italdesign του Giorgetto Giugiaro, προκειμένου να εξελίξει ένα πρωτότυπο βασισμένο στην Porsche 914. Η «συνταγή» ήταν ξεκάθαρη: Τέσσερις πόρτες, ένας κινητήρας boxer τοποθετημένος στο κέντρο και πίσω κίνηση.

Παρόλο που το Tapiro βασίζεται στην 914, ελάχιστα είναι τα στοιχεία της που έχουν διατηρηθεί. Η εμφάνιση ακολουθεί τις γραμμές της De Tomaso Mangusta, ενώ το σασί έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, με το μήκος και το πλάτος να έιναι κατά 8 και 10 cm μεγαλύτερα, αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η ομάδα του Giugiaro μείωσε το ύψος στα 1,11 m, τονίζοντας ακόμη περισσότερο τη σπορ σιλουέτα του οχήματος.

Αυτό που κάνει το Tapiro ξεχωριστό, ως μοντέλο της Porsche, είναι το γεγονός ότι φέρει τέσσερις gullwing πόρτες, για τις οποίες έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό το plexiglass, προσφέροντας έτσι ένα πιο φουτουριστικό κι έντονο λουκ.

Στην «καρδιά» του πρωτοτύπου κρύβεται ένας εξακύλινδρος boxer κινητήρας των 2,4 L, σε αντίθεση με εκείνον της 914 που έχει χωρητικότητα 1,7 L. Αποδίδει 220 ίππους στις 7.800 rpm, γεγονός που επιτρέπει στο Tapiro να αγγίζει έως και τα 245 km/h. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η κινητήρια μονάδα συνοδεύεται από ένα μηχανικό κιβώτιο με 5 σχέσεις.

Μετά την παρουσίασή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο του 1970, το Volkswagen-Porsche Tapiro ταξίδεψε στις ΗΠΑ το 1971 για την Ετήσια Έκθεση Σπορ Εισαγόμενων Αυτοκινήτων του Λος Άντζελες. Το 1972, επέστρεψε στην Ευρώπη, έχοντας αγοραστεί από έναν Ισπανό βιομήχανο, ο οποίος όμως το πούλησε στον διάσημο Αργεντίνο μουσικοσυνθέτη και μαέστρο Waldo de los Rios.

Λίγα χρόνια αργότερα, το μοντέλο έπιασε φωτιά και το πίσω μέρος καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς. Ο De los Rios έφυγε από τη ζωή με τραγικό τρόπο το 1977 και για περίπου δύο δεκαετίες το Tapiro έμεινε παρατημένο σε μια αποθήκη, ώσπου το ανακάλυψε ένας ιδιώτης συλλέκτης. Μέσω εκείνου, η Italdesign ανέκτησε το δημιούργημά της και πλέον μπορεί κανείς να το θαυμάσει από κοντά στο μουσείο της εταιρείας στο Moncalieri της Ιταλίας, στην κατάσταση στην οποία βρέθηκε.

Παρόλο που η αποκατάστασή του είχε προγραμματιστεί, ο Giugiaro αποφάσισε να μην προχωρήσουν οι διαδικασίες, προκειμένου να μπορεί κανείς να αντικρύσει ολόκληρη την ιστορία του εμβληματικού και τόσο καινοτόμου Tapiro

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Sportscars της δεκαετίας του 1980 βγαλμένα από τη ναφθαλίνη

Giorgetto Giugaro: Ποιο μοντέλο χαρακτήρισε «Picasso της αυτοκίνησης»

Το «κομψοτέχνημα» του Giugiaro με τα 2 τιμόνια βρήκε νέο ιδιοκτήτη - Δείτε το ποσό (photos)