Mazda: 13 χρόνια από το μεγάλο αντίο στο θρυλικό RX-8 (photos)


Σαν σήμερα, το 2011, η Mazda έβαλε τέλος στην παραγωγή του θρυλικού RX-8, του τελευταίου αυτοκινήτου που αντλούσε τη δύναμή του από τον κινητήρα Wankel.

  • ΦΩΤ.: MAZDA
  • 23/8/2024

Το ημερολόγιο έδειχνε 23 Αυγούστου 2011 όταν τα δημοσιεύματα που κυκλοφορούσαν τις προηγούμενες ημέρες και ήθελαν την Mazda να βάζει τέλος στην παραγωγή του RX-8, επιβεβαιώθηκαν. Οι Γιαπωνέζοι βλέποντας τα νούμερα των πωλήσεων να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, σε συνδυασμό με τους όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, έσφιξαν τα δόντια και τράβηξαν την πρίζα από το εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο που χάρισε αξέχαστες στιγμές σε χιλιάδες οδηγούς.

Το Mazda RX-8 παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής το 2001 και προκάλεσε αίσθηση, στρέφοντας όλα τα βλέμματα πάνω του.

Με μια σχεδίαση που εξυμνεί τα σπορ αυτοκίνητα και την είχε επιμεληθεί ο Ikuo Maeda, γιος του σχεδιαστή Matasaburo, όπου αμφότεροι με το πενάκι τους άλλαξαν την εικόνα της Mazda. Δεν μπορεί άλλωστε να είναι τυχαίο ότι το RX-8 συνεχίζει ακόμα και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, να ξεχωρίζει από το πλήθος με την σχεδιαστική του γραμμή.

Την εποχή της αποκάλυψης, ένα προσιτό, πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο με πόρτες revolver, τέσσερα καθίσματα και 290 L χώρο αποσκευών έμοιαζε με θαύμα. Παρόλο που ήταν το επόμενο στη σειρά όχημα που διέθετε τον κινητήρα Wankel μετά το εμβληματικό Mazda RX-7 FD, κατά κάποιον τρόπο δεν ήταν άμεσος διάδοχος.

Φανταστικό ή όχι - με το RX-7, η ταυτόχρονη βόλτα με τρεις φίλους δεν ήταν επιλογή. Για να μην αναφέρουμε, ότι σε κάθε επιβάτη προσέφερε την άνεση ενός ανατομικά διαμορφωμένου σπορ καθίσματος.

Ο περιστροφικός κινητήρας Renessis, άφησε έκπληκτους ορισμένους από τους οπαδούς όταν παρουσιάστηκε. Σε αντίθεση με το RX-7 δεν ήταν υπερτροφοδοτούμενος, γεγονός που μείωσε τις εκπομπές ρύπων καθώς και την κατανάλωση, ωστόσο προσέφερε παρόμοια απόδοση.

Το Mazda RX-8 διέθετε κλασική μπροστινή ανάρτηση διπλών ψαλιδιών με σφυρήλατους βραχίονες αλουμινίου και πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων. Ο μονοκόμματος άξονας μετάδοσης κίνησης από ανθρακονήματα έδειξε πόσο μακριά ήταν διατεθειμένοι να φτάσουν οι μηχανικοί στον αγώνα που έδωσαν για να δημιουργήσουν ένα ελαφρύ όχημα.

Οι πιο παρατηρητικοί είχαν εντοπίσει πολλές λεπτομέρειες σε σχήμα τριγώνου γύρω από το αυτοκίνητο, που λειτουργούσαν ως διακριτικές υπενθυμίσεις του περιστροφικού κινητήρα κάτω από το καπό. Κάποια από αυτά υπήρχαν στον λεβιέ ταχυτήτων, στα προσκέφαλα των καθισμάτων και στη μέση του πίσω προφυλακτήρα.

Παρά το γεγονός ότι το Mazda RX-8 είχε μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα προηγούμενα οχήματα με περιστροφικό κινητήρα, τελικά δεν μπόρεσε να συμμορφωθεί πλήρως με τους τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Η Mazda σταμάτησε να πουλάει το αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 2010, ενώ σχεδόν ένα χρόνο αργότερα σταμάτησε η μαζική παραγωγή του. Μερικούς μήνες αργότερα ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ακόμα 1.000 μονάδες της συλλεκτικής σειράς Spirit R ενώ στη συνέχεια η παραγωγή περιορίστηκε σε καθαρά αγωνιστικούς σκοπούς. Η Mazda πούλησε συνολικά 192.094 Mazda RX-8 και το αποκορύφωμα των πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν το έτος 2004.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η ιστορία της πρώτης και μοναδικής Mercedes με κινητήρα Wankel

Επιτέλους! Το θρυλικό Mazdaspeed MX-5 επιστρέφει στους δρόμους (photos)

Μουσείο Mazda: Γιατί οι Ιάπωνες τοποθέτησαν ένα διαλυμένο CX-30 ανάμεσα στα εκθέματα