Στα 70s, στη γειτονιά Trenchtown της τζαμαϊκανής πρωτεύουσας, το Kingston, δεν συναντούσες συχνά ακριβά, γερμανικά αυτοκίνητα να τριγυρνούν στους δρόμους. Κάπως έτσι η παρουσία μιας κόκκινης BMW 1062 ξεχώριζε σαν... τη μύγα μεσ’ το γάλα. Το αυτοκίνητο ήταν στην κατοχή του πιο διάσημου ανθρώπου που έβγαλε ποτέ η Τζαμάικα.
Ο λόγος για τον τραγουδοποιό Bob Marley όπου με τη μουσική του έγινε γνωστός σε όλο τον πλανήτη. Ακόμα και στην κακόφημη γειτονιά του, που θύμιζε γκέτο, ο Marley δεν συνήθιζε να κλειδώνει το αυτοκίνητο. Προφανώς γνώριζε ότι κανείς δεν θα τολμούσε να σκεφτεί να το κλέψει. Ο Marley δεν ήταν αυτό που λέμε petrolhead. Δεν είχε πάθος για τα ακριβά και γρήγορα αυτοκίνητα αφού η μοναδική πολυτέλεια που είχε επιτρέψει στον εαυτό του ήταν οι πανάκριβες κιθάρες που αγόραζε και όπου η καθεμιά κόστιζε μια μικρή περιουσία.
Ωστόσο διάλεξε να κυκλοφορεί στους δρόμους της γενέτειρας του με μία BMW, όχι για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το κύρος που συνοδεύει τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, αλλά για το όνομά της.
«Έχω μια BMW. Ο μοναδικός λόγος που τη διάλεξα είναι επειδή τα τρία γράμματα αντιστοιχούν στο όνομα του συγκροτήματός μου και όχι επειδή χρειάζομαι ένα ακριβό αυτοκίνητο». Β για το Bob, Μ για το Marley και W για το Wailers. Bob Marley and the Wailers.
Ο Marley μεγάλωσε μέσα στην απόλυτη φτώχια και η μετακίνηση με αυτοκίνητο ήταν κάτι το εξωπραγματικό τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Σε ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του, το «No Woman No Cry» αναφέρει: «Τα πόδια μου είναι η μόνη μου άμαξα και έτσι πρέπει να συνεχίσω».
Το 1962 κυκλοφόρησε το πρώτο του single «One Cup of Coffee» και μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια η μουσική του κατέκτησε αρχικά τις ΗΠΑ και στη συνέχεια όλο τον κόσμο. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 70’ είχε εκτοξεύσει τη φήμη του, κέρδιζε πολλά χρήματα και μπορούσε να αγοράσει όποιο αυτοκίνητο ήθελε. Όμως διάλεξε την BMW 1602 απλά επειδή ένιωσε οικεία με το όνομά της.
H BMW 1602 παρουσιάστηκε από τους Γερμανούς το 1966 και ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που απογείωσαν τη φήμη της φίρμας. Αρχικά η ονομασία της ήταν 1600-2 και είχε προκύψει από τον τετρακύλινρο 1.600άρη κινητήρα και τις δύο πόρτες της.
Το σύνολο απέδιδε 85 ίππους και 130 Nm ροπής ενώ το αυτοκίνητο αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία η BMW «έχτισε» τη θρυλική 2002. Μερικά χρόνια μετά ήρθε και η 2022 Turbo, το «Ιερό Δισκοπότηρο» των συλλεκτών, που άνοιξε τον δρόμο της υπερπλήρωσης.
Κάποια στιγμή ο Marley αποφάσισε να την αντικαταστήσει και να πάει σε ένα πιο μεγάλο αυτοκίνητο. Διάλεξε ξανά BMW, την τετράθυρη E3 2500 με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 2.5 lt και των 150 ίππων. Λέγεται ότι το αυτοκίνητο ζει μέχρι σήμερα και βρίσκεται στο γκαράζ ενός συλλέκτη από την Καλιφόρνια.
Ο Bob Marley πέθανε στο Miami, στις 11 Μαΐου του 1981, από μελάνωμα. Ήταν μόλις 36 ετών και το τελευταίο πράγμα που είπε στον γιο του Ziggy ήταν ότι «Τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν τη ζωή». Η μουσική του «ζει» μέχρι σήμερα, όπως και ο μύθος του, αφού κατάφερε να πάρει τους παραδοσιακούς ήχους της Τζαμάικας και να τους «ταξιδέψει» σε όλα τα μήκη του πλανήτη.
Πηγή: roadandtrack.com