Το 2021 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την Lamborghini Countach που συμπλήρωσε 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας και συνεχίζει να φαντάζει ένα αυτοκίνητο που ήρθε από το πολύ μακρινό μέλλον για να ταράξει τα νερά. Στα πλαίσια των εορτασμών, η Lamborghini παρουσίασε φέτος ένα επετειακό μοντέλο, την LPI 800-4, καθώς και μια σειρά από 5 συλλεκτικά posters για όσους θέλουν να διακοσμήσουν τους τοίχους τους με το εντυπωσιακό supercar.
Γυρίζοντας τον χρόνο πίσω, κανείς δεν μπορεί να χαρακτηρίσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε η Countach, ευνοϊκές. Η Jamara που είχε προηγηθεί, αν και ιδιαίτερη, δεν μπόρεσε να συμβαδίσει με το απαιτητικό πελατολόγιο της Lamborghini και ανάγκασε τον Ferruccio να ζητήσει από τους Paolo Stanzani, Nuccio Bertone και Marcello Gandini να θέσουν σε εφαρμογή ένα νέο project με το οποίο θα κάλυπταν το χαμένο έδαφος και θα προσέφεραν μία avantgrande επιλογή στο κοινό. Με αυτόν τον τρόπο θα επέστρεφαν στη συνείδηση των πελατών ως ένα brand υψηλών απαιτήσεων. Αυτό δηλαδή που ονειρευόταν και στόχευε ο ιδρυτής της φίρμας.
Ο Ferruccio ήταν από την πρώτη στιγμή δίπλα στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή της Countach, χτίζοντας μια ιδιαίτερη σχέση με το μοντέλο. Ακόμα και όταν το 1972 αποφάσισε να πουλήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του λόγω των συνθηκών που είχαν διαμορφωθεί από την πετρελαϊκή κρίση και να αποσυρθεί στον αμπελώνα του, συνέχιζε να επισκέπτεται συχνά την Sant’Agata και να συνομιλεί με πρώην συνεργάτες του. Ένας από αυτούς, ο διευθυντής πωλήσεων Ubaldo Sgarzi, προσπαθούσε σε κάθε τετ-α-τετ να τον πείσει να πάρει μία Countach για να τη εντάξει στη συλλογή του.
Η απάντηση που έπαιρνε ο Sgarzi ήταν πάντα αρνητική. Κάποια στιγμή, όμως, το 1980, όταν ενημερώθηκε ότι ένας πελάτης είχε ακυρώσει την παραγγελία του και μία Countach είχε μείνει «ορφανή», σαν στοργικός πατέρας αποφάσισε να την πάρει σπίτι του. Ήταν μία LP 400 S με αριθμό πλαισίου 112.1164 και άνηκε στη δεύτερη γενιά της Countach η οποία παρόλο που είχε δεχθεί μια μικρή μείωση στην δύναμη σε σχέση με την αρχική έκδοση (335 PS), έφερε σχεδιαστικά στοιχεία που την έκαναν ξεχωριστή. Πιο χαρακτηριστικά ήταν η πολύ χαμηλή οροφή και οι τεράστιοι θόλοι με τα μεγάλα ελαστικά που βελτίωναν σε μεγάλο βαθμό το "πάτημά" της. Η μόνη απαίτηση του Ferruccio ήταν το supercar να μπει ξανά στον φούρνο και αντί για κόκκινη που ήταν, να βαφτεί με ένα έντονο λευκό. Το μόνο χρώμα, που σύμφωνα με τον ίδιο, ταίριαζε "γάντι" στο μοντέλο και αναδείκνυε με έναν ιδιαίτερο τρόπο τα δυνατά της σημεία.
Αυτό το χρώμα είχε "επιλέξει" και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο στα γυρίσματα της ταινίας «Ο Λύκος της Wall Street» ο οποίος, υποδυόμενος τον καταδικασμένο πρώην χρηματιστή Τζόρνταν Μπέλφονρντ, κλήθηκε σε μια σκηνή να οδηγήσει την προσωπική του Countach ενώ βρισκόταν υπό την επήρεια ναρκωτικών. Το αποτέλεσμα ήταν η Lamborghini να υποστεί μια σειρά από ζημιές που σύμφωνα με το backstage έγιναν με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εφικτή η επισκευή τους μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Τώρα αν απορείτε για ποιον λόγο δέχθηκε ο ιδιοκτήτης της να δει το supercar να δέχεται όλα αυτά τα χτυπήματα, σκεφτείτε απλά πόσο αυξήθηκε η αξία του μετά την επιτυχία που σημείωσε το φιλμ του Μάρτιν Σκορσέζε.
Ας επιστρέψουμε όμως στον Ferruccio…. Στα χρόνια που ακολούθησαν τη συνταξιοδότηση ο Ιταλός διατήρησε την Countach στην κατοχή του και την οδηγούσε συχνά γύρω από την λίμνη Τασιμέρο που βρισκόταν σε κοντινή απόσταση από τον αμπελώνα. Πολλοί γνωστοί του έχουν αναφέρει ότι κάποια στιγμή έβαλε την Countach σε έναν χώρο που θύμιζε μουσείο, δίπλα σε μια Miura SV, μερικών τρακτέρ που ανήκαν στον γιο του Tonino αλλά και μπουκάλια ακριβών κρασιών.
Όταν το Φεβρουάριο του 1993 έφυγε απ’ τη ζωή, η κόρη του Patrizia κληρονόμησε τον αμπελώνα και την Countach. Μην έχοντας όμως κανένα ενδιαφέρον για το supercar το έβγαλε στο σφυρί. Ο επόμενος ιδιοκτήτης μόλις έμαθε ότι η προσωπική Countach του Ferruccio είναι προς πώληση, έσπευσε να την αποκτήσει χωρίς φυσικά να γίνουν γνωστά ούτε τα στοιχεία του αλλά ούτε και το ποσό που κατέβαλε. Άλλωστε, αν είσαι συλλέκτης και έχεις την ευκαιρία να αποκτήσεις το προσωπικό supercar του ιδρυτή της Lamborghini, τότε κινείς γης και ουρανό για να το κάνεις δικό σου.
Βλέποντας μετά την αγορά του ότι το νέο του απόκτημα έφερε κάποιες φθορές που προήλθαν από το πέρασμα των ετών, αποφάσισε να αναθέσει το έργο της αποκατάστασης σε έναν από τους κορυφαίους μηχανικούς κλασικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο Βρετανός Iain Tyrrell ολοκλήρωσε τις επισκευές και στη συνέχεια δεν έχασε την ευκαιρία να κάνει μια βόλτα και να μοιραστεί στο YouTube τη μοναδική εμπειρία αλλά και τον ξεχωριστό ήχο από ένα αυτοκίνητο που κουβαλά πάνω του βαριά κληρονομιά. Η Countach του Ferruccio ζει και βασιλεύει και τους δρόμους κυριεύει!
Απολαύστε την στο παρακάτω video…