Ήταν 3 Μαρτίου του 1980. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης έκανε την εμφάνισή του στο περίπτερο της Audi, ένα σπορ τρίθυρο coupé που βασιζόταν στο Audi 80. Τυπικό γερμανικό, δωρικό ντιζάιν για τα δεδομένα της δεκαετίας του ’80, δεν ξεχώριζε για την εμφάνιση του. Πίσω, στο δεξί μέρος της 3ης πόρτας υπήρχε γραμμένο με μικρά γράμματα το όνομά του.
Quattro. Μία λέξη που έμελλε να χαρακτηρίσει μία ολόκληρη εποχή στους αγώνες και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όπως και την ίδια τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Audi στα χρόνια που ακολούθησαν γιγαντώθηκε, βρήκε το δρόμο της ως αυθύπαρκτη οντότητα μέσα στον Όμιλο Volkswagen και απέκτησε τη φήμη της τεχνολογικής πρωτοπορίας. Το Audi quattro ήταν η κίνηση ματ, που έδωσε στην γερμανική μάρκα, την τόσο ζηλευτή φήμη της τεχνολογική καινοτομία έναντι των αντιπάλων της και την αγωνιστική δόξα και προβολή στα ράλλυ.
Το Audi quattro βασιζόταν στην πρώτη γενιά του Audi Coupé, γνωστή ως Coupé B2. Ο αρχικός σκοπός της Audi ήταν να κατασκευάσει μόλις 400 μονάδες, για να συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και τα αυτοκίνητα να χρησιμοποιηθούν και σε άλλους αγώνες αναβάσεων. Λόγω της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του και της ενθουσιώδους αποδοχής του κοινού, το quattro κατασκευάστηκε τελικώς σε 11.452 αντίτυπα. Έμεινε στην παραγωγή από το 1980 έως το 1991 με μικρές αλλαγές κυρίως στον κινητήρα. Ήταν δε το πρώτο GT ευρείας παραγωγής που συνδύαζε τον τούρμπο κινητήρα με μόνιμη τετρακίνηση.
Αρχικά, το μοντέλο εφοδιαζόταν με έναν 5κύλινδρο, 10βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, με μονό εκκεντροφόρο, χωρητικότητας 2.144 κυβικών εκατοστών. Απέδιδε 200 ίππους (147 kW) και ροπή 285 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 χιλιόμετρα την ώρα.
Αλλά πέρα από την τεράστια επιτυχία του στους αγώνες και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1980, η τεχνολογική καινοτομία που εισήγαγε το σύστημα τετρακίνησης «quattro» στα αυτοκίνητα παραγωγής έκαναν την Audi να πρωτοπορεί αλλά και να ταυτιστεί με αυτό.
Το σύστημα τετρακίνησης quattro έγινε συνώνυμο με την Audi, καθώς εξελισσόταν συνεχώς στα χρόνια που ακολούθησαν. Από τα χειροκίνητα μπλοκέ διαφορικά του 1980 έως τους τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες των νέων μοντέλων S στη γκάμα e-tron της Audi, το σύστημα quattro έχει περάσει από ατελείωτες ώρες εξέλιξης τα τελευταία 40 χρόνια, παραμένοντας στον πυρήνα της τεχνολογικής φαρέτρας της Audi.