Μετρώντας περισσότερα από 90 χρόνια ζωής, ο οίκος Pininfarina έχει συνδέσει όσο κανένας άλλος το όνομά του με τo Μαρανέλο και τα τετράτροχα αριστουργήματα της Ferrari, ωστόσο, δέκα «άγνωστα» διαμάντια του μάς υπενθυμίζουν ότι δεν χρειάζεσαι το περίφημο «αλογάκι» στο καπό για να ξεχωρίσεις από το πλήθος.
Μπορεί η Alfa Romeo Brera (κεντρική φωτό), ένα καθαρόαιμο coupe 2 συν 2 θέσεων να μην γνώρισε την εμπορική επιτυχία που θα περίμεναν οι πιστοί οπαδοί της μιλανέζικης φίρμας, ωστόσο αυτό ελάχιστα μειώνει τη σχεδιαστική αξία της.
Η πρωτότυπη εκδοχή της έφερε την υπογραφή του Giorgetto Giugiaro και της Italdesing, ωστόσο, την έκδοση παραγωγής, η οποία ακολούθησε τρία χρόνια αργότερα κατασκεύαζε ο οίκος Pininfarina.
Έχοντας ως αφετηρία την πλατφόρμα της GM/Fiat δεν κατάφερε να διακριθεί για την οδική της συμπεριφορά, παρά το γεγονός ότι πέρα από τις εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς υπήρξαν και τετρακίνητες.
Το γεγονός ότι το σχεδιαστικό DNA της Alfa Romeo Spider του 1966 διατηρήθηκε σχεδόν αναλλοίωτο για σχεδόν τριάντα χρόνια είναι από μόνο του αρκετό ώστε να αναδείξει την ιδιαιτερότητα και τη διαχρονικότητά του.
Όχι τυχαία η Alfa Romeo εμπιστεύθηκε και πάλι τον οίκο Pininfarina για τη δημιουργία των επόμενων γενιών ενός αυτοκινήτου, που εκπροσώπησε επάξια την ιταλική φίρμα στην κατηγορία των roadsters.
To Fiat 124 Sport Spider αποτέλεσε ένα ακόμα ξεχωριστό δημιούργημα που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον οίκο Pininfarina. Πέρασε στην παραγωγή το 1966 και αποσύρθηκε το 1985, έχοντας καταγράψει μια αξιοσημείωτη εμπορική πορεία και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού Ωκεανού.
Μάλιστα δεν έλειψαν και οι αγωνιστικές επιτυχίες του αυτοκινήτου με τη συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και την κατάκτηση της νίκης σε φημισμένους αγώνες, όπως το Ράλι Ακρόπολις του 1971.
Την εποχή που η Lancia φιγούραρε ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου, ο οίκος Pininfarina αναλάμβανε τη δημιουργία της ανοιχτής εκδοχής της εκθαμβωτικής Aurelia Coupe.
Το αποτέλεσμα δικαίωσε την επιλογή των Ιταλών, καθώς η Aurelia Spider κατάφερε να διακριθεί για τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό της, ο οποίος εκτιμάτε σήμερα περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Lancia Gamma
Η Gamma δημιουργήθηκε με σκοπό να αποτελέσει τη νέα ναυαρχίδα της Lancia, διαθέτοντας δύο τύπους αμαξώματος τη σχεδιαστική ευθύνη των οποίων έφερε ο οίκος Pininfarina.
Αθροιστικά οι πωλήσεις της Gamma (Berlina και Coupe) μετά βίας ξεπέρασαν τις 22.000 μονάδες, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο διατηρήθηκε στη γραμμή παραγωγής από το 1976 έως και το 1984, πριν αντικατασταθεί από τη Lancia Kappa.
Peugeot 504
Το Peugeot 504 συνιστά ένα ακόμα δείγμα της σχεδιαστικής ιδιοφυίας του οίκου Pininfarina. Οι coupe και cabrio εκδόσεις της γαλλικής πρότασης ξεχώρισαν από την πρώτη στιγμή με το… εξωτικό παρουσιαστικό τους, η μπερλίνα όμως ήταν εκείνη που χάρισε στη γαλλική φίρμα μια άνευ προηγουμένου εμπορική επιτυχία, παραμένοντας στη γραμμή παραγωγής από το 1968 έως και το 1983.
Peugeot 406 Coupe
Η συνεργασία της Peugeot με τον Pininfarina θα επαναληφθεί σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, όταν ο ιταλικός οίκος θα αναλάβει τον σχεδιασμό της coupe εκδοχής του 406.
Οι χυτές σχεδιαστικές γραμμές του γαλλικού coupe αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τον premium προσανατολισμό του, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες αποστάσεις από τη μάλλον αδιάφορη τετράθυρη έκδοση του αυτοκινήτου.
MGB Sport
Στην περίπτωση του MGB Sport, οι σχεδιαστικός οίκος Pininfarina κλήθηκε να λειτουργήσει κόντρα στη δική του λογική, επιχειρώντας να μετατρέψει ένα roadster βρετανικής καταγωγής σε ένα εξίσου συμπαγές σε διαστάσεις coupe.
To εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία, παρά το γεγονός ότι το MBG Sport δεν κατάφερε να εκθρονίσει το MGB από τον θρόνο του.
Cisitalia 202
Μπορεί η Cisitalia, η μικρή αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Τορίνο, να χάθηκε στο πέρασμα του χρόνου, ωστόσο, ένα από τα μοντέλα της έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πλέον καλλίγραμμα.
Το Cisitalia 202 σχεδιάστηκε από το Pininfarina, ο οποίος και ανέλαβε την κατασκευή των περισσότερων από τα 170 αντίτυπα που παράχθηκαν συνολικά.
Το 1951 το Cisitalia 202 διακρίθηκε για τον σχεδιασμό του από το μουσείο σύγχρονης τέχνης της Νέας Υόρκης, χωρίς αυτό βέβαια να αποτρέψει τη χρεοκοπία της ιταλικής φίρμας δεκαπέντε χρόνια αργότερα.
Fiat Dino Spider
To Fiat Dino έμεινε στην ιστορία χάρη στον V6 κινητήρα της Ferrari o οποίος τοποθετήθηκε κάτω από το καπό του ώστε το εξακύλινδρο σύνολο των 2,0 και 2,4 λίτρων να πιάσει τον απαιτούμενο αριθμό παραγωγής και να ομολογκαριστεί για τη χρήση του στο πρωτάθλημα της F2.
Ωστόσο το Fiat Dino ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή και για τον σχεδιασμό του. Στη μεν coupe έκδοση την ευθύνη του σχεδιασμού ανέλαβε ο Giorgetto Giugiaro στη δε cabrio εκδοχή του αυτοκινήτου, ο Pininfarina ήταν εκείνος που χάρισε στο άσημο Fiat έναν ξεχωριστό χαρακτήρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Pininfarina B95 είναι το απόλυτο ηλεκτρικό speedster hypercar με 1.900 PS
Δείτε την Pininfarina Battista των 1.900 PS να «διαλύει» το ένα ρεκόρ μετά το άλλο
Σε δημοπρασία ένας σπάνιος προσομοιωτής οδήγησης από τoν Pininfarina