Λιγότερο από έναν χρόνο αφότου η Suzuki είχε ανακοινώσει τη διακοπή παραγωγής του GSX-R1000R και με την επέτειο των 40 ετών από τη γένεση της οικογένειας GSX-R φέτος, η θρυλική τετρακύκλινδρη superbike επιστρέφει ως μοντέλο 2026 με πιστοποιητικά Euro 5+.
Προσπερνώντας τις φήμες που ήθελαν το νέο GSX-R να είναι είτε 850cc (αντηχώντας την επόμενη γενιά αγωνιστικών MotoGP) ή V4, η Suzuki επέλεξε τον ίδιο δρόμο που ακολούθησε και με τα V-Strom 1050 και Hayabusa, δηλαδή πήρε την υπάρχουσα βάση και την εκσυγχρόνισε στα σημερινά δεδομένα. Και στην περίπτωση του GSXX-R1000R, αυτό περιλαμβάνει τόσο τον κινητήρα όσο και το πλαίσιο.
Ο τετρακύλινδρος σε σειρά των 999.3 cc με διαστάσεις κυλίνδρων 76 x 55.1 mm αποδίδει στη νέα του μορφή 195 ίππους στις 13,200 rpm και 11.2 kgm στις 11,000 rpm για υγρό βάρος 203 κιλών, που συμπεριλαμβάνουν και τα 16 λίτρα βενζίνης που χωρά το ρεζερβουάρ του.
Ο κινητήρας έχει υποστεί σωρεία επεμβάσεων και αλλαγών για να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής, τόσο από πλευράς προδιαγραφών όσο και ανταγωνισμού, αυξάνοντας τη συμπίεση από 13.2 σε 13.8:1, αλλά διατηρώντας τα βασικά στοιχεία που τον διέκριναν, όπως το Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT).
Πρόκειται για την απλή και ελαφριά διάταξη της Suzuki που χρησιμοποιεί μικρές μπίλιες σε εγκοπές πάνω στο γρανάζι του εκκεντροφόρου εισαγωγής, οι οποίες φυγοκεντρίζονται και αλλάζουν θέση με αποτέλεσμα να επιδρούν στη γωνία του γραναζιού, αλλάζοντας έτσι και τον χρονισμό των βαλβίδων. Το σύστημα αυτό εισήχθη για πρώτη φορά στο GSX-R1000R του 2016 και συνεχίζει δέκα χρόνια μετά στο μοντέλο 2026 που μόλις παρουσιάστηκε.
Το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών δεν έχει αξιοσημείωτες αλλαγές, σε αντίθεση με το αλουμινένιο ψαλίδι που έχει διαφορετικό προφίλ ακαμψίας με κεντρικό γνώμονα την απόδοση στην πίστα. Επενδύεται με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Showa που περιλαμβάνουν ανεστραμμένο πιρούνι Balance Free Front και αμορτισέρ Balance Free Rear Cushion με μοχλικό.
Στα φρένα η υπογραφή της Brembo κοσμεί τις ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες σε δίσκους 320 mm, ενισχυμένα με το Motion Track Brake System, δηλαδή cornering ABS στο γλώσσα της Suzuki.
Η Suzuki αναμενόμενα έχει ενισχύσει το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του νέου GSX-R1000R με τη σουίτα SIRS, ή Suzuki Intelligent Ride System. Βασισμένη σε μια αδρανειακή κεντρική μονάδα ελέγχου (IMU), περιλαμβάνει τρεις Drive Modes (A, B, C) με την ίδια μέγιστη ισχύ και διαφορετικά προφίλ απόδοσης από την πιο άμεση Α ως την πιο χαλαρή C, ενώ στα ηλεκτρονικά συστήματα ενσωματώνονται:
- Quickshifter δύο δρόμων (ανέβασμα και κατέβασμα σχέσης)
- Suzuki Traction Control System που ρυθμίζεται σε 10 θέσεις, μαζί με Lift Limiter (wheelie control) και Roll Torque Control (έλεγχος ροπής για αποτροπή ντριφταρίσματος)
- Motion Track Brake System της ιαπωνικής Astemo
- Launch Control
- Slope Dependent Control (έλεγχος φρεναρίσματος στην κατηφόρα για να μην ανυψωθεί ο πίσω τροχός)
- Suzuki Easy Start System
- Low RPM Assist.
Σχεδιαστικώς το νέο GSX-R1000R δεν ξεμακραίνει από τη γνωστή σιλουέτα, με επεμβάσεις για φρεσκάρισμα σε όλο το κορμί, όπου ξεχωρίζουν τα νέα διακριτικά αεροδυναμικά φτερά εκατέρωθεν του προβολέα και τα νέα LED φώτα ημέρας DLR ως φρύδια πάνω από τις εισαγωγές του ram-air (SRAD), καθώς και το ευδιάκριτο γραφικό 40th Anniversary που κοσμεί τα φέρινγκ της επετειακής αυτής γενιάς.
Τα χρώματα στο νέο μοντέλο είναι τρία: το παραδοσιακό λευκό-μπλε, λευκό κόκκινο κι ένα κίτρινο που μας θυμίζει πάρα πολύ το Alstare Suzuki GSX-R1000 K7 που έτρεξε ο Max Biaggi το 2007 στο WorldSBK με τα έντονα κίτρινα χρώματα της χορηγού μπύρας Corona.