BSA Bantam 350 2026 - Ιστορική επιστροφή σε οικονομικό πακέτο


Η τρίτη μοτοσυκλέτα της αναγεννημένης BSA επαναφέρει στο παρόν ένα όνομα από το χρυσό παρελθόν της εταιρείας και έρχεται με πολύ ανταγωνιστική τιμή.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 31/7/2025

Ο ινδικός όμιλος Mahindra κατείχε για αρκετά χρόνια τα δικαιώματα της BSA χωρίς να τα κάνει κάτι. Στο μεταξύ δημιούργησε μια νέα θυγατρική εταιρεία ονόματι Classic Legends, εγγράφοντας σε αυτήν δύο εταιρείες με ιστορικά ονόματα, τις Jawa και Yezdi, για να έρθει το 2021 να τους κάνει παρέα και η BSA, η κάποτε μεγαλύτερη κατασκευάστρια μοτοσυκλετών του πλανήτη.

Το ντεμπούτο της νέας ζωής της BSA συντελέστηκε εκείνη τη χρονιά, όταν παρουσιάστηκε η νέα Gold Star 650 με μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 652 cc και 45 hp που εξελίχθηκε σε προδιαγραφές Euro 5+ πάνω στην αειθαλή μονάδα της Rotax που έχουμε δει σε τόσες και τόσες μοτοσυκλέτες, λ.χ. όλα τα μονοκύλινδρα BMW 650 GS. Προορισμένη να βγει στις αγορές το 2022, η BSA Gold Star καθυστέρησε περίπου έναν χρόνο μέχρι να εμφανιστεί σε μορφή παραγωγής στην Αγγλία, ενώ ήδη η BSA είχε αποκαλύψει το επόμενο σχέδιό της, Scrambler 650.

Τώρα η ινδική πλέον εταιρεία που εδρεύει στην Αγγλία παρουσίασε το τρίτο μοντέλο της σύγχρονης γκάμας της και αυτή τη φορά δεν παίζει πάνω στην ίδια βάση των 652cc, αλλά μας συστήνει μια νέα επιλογή με λιγότερα κυβικά και πολύ φιλικότερη τιμή.

Το νέο Bantam 350 διατηρεί την κλασική εγγλέζικη στρογγυλοφάναρη και γεμάτη καμπύλες σιλουέτα που χτίζεται γύρω από έναν γνώριμο κινητήρα. Πρόκειται για τον υγρόψυκτο τετραβάλβιδο μονοκύλινδρο Alpha2 με 334cc που χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα των Jawa και Yezdi και είναι η δεύτερη, μεγαλύτερη και ισχυρότερη εκδοχή του κινητήρα που είχε χρησιμοποιηθεί πριν μερικά χρόνια για την αναβίωση της Jawa.

Με απόδοση περίπου 30 hp και 3 kgm μέσω εξατάχυτου κιβωτίου, ο μονοκύλινδρος αυτός έχει να κινήσει μια μάζα 185 υγρών κιλών που κυλά σε τροχούς 18 ιντσών μπροστά και πίσω. Ο εξοπλισμός του νέου Bantam περιλαμβάνει συμβατικό πιρούνι με διαδρομή 135 mm και δύο αμορτισέρ πίσω με διαδρομές 100 mm, ενώ στα φρένα θα συναντήσουμε δίσκους 320 mm μπροστά και 240 πίσω με δαγκάνες της ByBre, διπίστονη και μονοπίστονη αντιστοίχως, καθώς και το απαραίτητο δικάναλο ABS.

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα με αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία, καθώς στα όσα έχει δείξει ως τώρα η BSA δεν υπάρχουν αναφορές ή φωτογραφίες για βασικά σημεία, όπως λ.χ. τα όργανα της μοτοσυκλέτας.

Στην Αγγλία ωστόσο έγινε γνωστό ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του νέου BSA Bantam 350, η τιμή του. Στις 3,499 λίρες Αγγλίας, δηλαδή περίπου €4,050 με την ισοτιμία της 31/7/2025, το νέο μοντέλο δεν μπαίνει απλώς δυναμικά στην αγορά, αλλά σπάει την πόρτα και ουρλιάζει το παρόν του. Είναι δε προφανές πως η Classic Legends έχει πρωτίστως στο μάτι την αχανή ινδική αγορά και δη τις βασίλισσές της, τις μοτοσυκλέτες της οικογένειας 350 της Royal Enfield που έχουν καπαρώσει την κορυφή των ινδικών ταξινομήσεων της κατηγορίας από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκαν.

Παράλληλα με το Bantam 350, η BSA παρουσίασε εκ νέου και το Scrambler με τον μεγάλο μονοκύλινδρο των 650 cc, μοντέλο που έχει παρουσιαστεί πολλάκις σε εκθέσεις και το οποίο επιτέλους μπαίνει κι αυτό στη γραμμή παραγωγής οσονούπω.

Με την ελπίδα να δούμε και στην Ελλάδα μια μέρα τη νέα γκάμα της BSA, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε ως τότε είναι να τις χαζεύουμε στην οθόνη: BSA Bantam / BSA Scrambler.

Το αυθεντικό BSA Bantam πρωτοπαρουσιάστηκε το 1948 με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 cc και οι ομώνυμοι απόγονοί του έμειναν στην παραγωγή ως το 1971 σε διάφορες παραλλαγές με κινητήρες 125, 148 και 173 κυβικών εκατοστών, πάντα δίχρονοι. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που παράχθηκε για να στηρίξει τις μεταφορές στην κατεστραμμένη μεταπολεμική Αγγλία, βασισμένη στις απαραίτητες για την εποχή αξίες της απλότητας και της οικονομίας και η οποία εκτιμάται πως πούλησε σχεδόν μισό εκατομμύριο κομμάτια.

Η σύγχρονη αναβίωσή της, αν μη τι άλλο, τιμά την οικονομική πλευρά της μοτοσυκλέτας απ' την οποία κληρονομεί το όνομα. Διότι δίχρονοι κινητήρες στον κόσμο των Euro 5+... μόνο σε καθαρόαιμες off-road πια.