BMW R 1300 RT 2025: Νέο επίπεδο εξοπλισμού και επιδόσεων


Ριζικά ανανεωμένη η τουριστική μοτοσυκλέτα της BMW, με νέα σχεδίαση, εξοπλισμό τον boxer κινητήρα των 145 ίππων.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΙΣΤΙΛΟΓΛΟΥ
  • 30/4/2025

Ριζικά ανανεωμένη η «παραδοσιακή» boxer τουριστική, με νέα σχεδίαση, νέο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ρυθμιζόμενη πλευρική ανεμοκάλυψη, τον νέο Boxer των 145 ίππων, αλλά και πλουσιότατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει και το νέο αυτόματο κιβώτιο ASA.

Ο κινητήρας του νέου μοντέλου είναι ο νέος boxer 1.300 κυβικών που αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., με την ροπή να φτάνει τα 15,2 Kgm/6.000 στροφές. Στον βασικό εξοπλισμό, περιλαμβάνονται 3 χαρτογραφήσεις λειτουργίας (riding modes) και έλεγχος φρένου κινητήρα, με τα εξτρά να προσφέρουν την επιλογή προσθήκης και των Dynamic και Dynamic Pro. Το μοτέρ εξοπλίζεται επίσης και με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων ShiftCam. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ASA περιλαμβάνεται στον εξτρά εξοπλισμό, καταργώντας την μανέτα του συμπλέκτη αλλά και τον ποδομοχλό ταχυτήτων, για όσους επιθυμούν αυτή την παραπάνω άνεση και ευκολία στα τουριστικά τους χιλιόμετρα.

Το εργονομικό τρίγωνο της νέας R 1300 RT αποσκοπεί στο να θέσει τον αναβάτη «αισθητά πιο μπροστά», όπως χαρακτηριστικά λέει η εταιρεία, ώστε να αυξάνεται η αίσθηση από το μπροστινό και ο έλεγχος σε πιο δυναμική οδήγηση, χωρίς όμως να συμβιβάζεται το κομμάτι της άνεσης. Το ύψος αλλά και η γωνία της σέλας του αναβάτη μπορεί να ρυθμιστεί, ενώ  διευρυμένος είναι και ο χώρος του «εσωτερικού τόξου» των ποδιών. Σημασία έχει δοθεί και στην άνεση συνεπιβάτη, με περισσότερο χώρο για τα πόδια του να απελευθερώνεται από τις νέες βαλίτσες. Παράλληλα, η πίσω σέλα είναι μακρύτερη σε μήκος. Οι νέες βαλίτσες του βασικού εξοπλισμού χωρούν 27 λίτρα η καθεμία, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει το Vario σετ, με ρυθμιζόμενο όγκο από 27 σε 33 λίτρα. Στον έξτρα εξοπλισμό υπάρχουν δύο επιλογές κεντρικής βαλίτσας, 39 και 54 λίτρων.

Πλήρως νέο είναι το πλαίσιο, που ακολουθεί την φιλοσοφία της κατασκευής από φύλλα ατσαλιού, ενώ το υποπλαίσιο είναι αλουμινένιο, με την ακαμψία αν ανακοινώνεται υψηλότερη από αυτή του απερχόμενου μοντέλου. Οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω χαρακτηρίζονται από τα συστήματα EVO Telelever και EVO Paralever αντίστοιχα, με τους τροχούς ελαφρύτερους κατά 1,4 κιλά, ενώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου τους, Dynamic ESA. Για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχει τα σύστημα DCA – Dynamic Chassis Adaption, στον εξτρά εξοπλισμό, που επεμβαίνει στις αναρτήσεις μεταβάλλοντας την γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, για πιο «χαλαρή» ή επιθετική απόκριση στους χειρισμούς.

Εννοείται ότι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας δεν γίνεται να απουσιάζει και από το σύστημα πέδησης, με το σύστημα διασύνδεσης φρένων Integral ABS Pro στον βασικό εξοπλισμό και την επιλογή «Sport» φρένων στα εξτρά. Ο φωτισμός είναι εξολοκλήρου LED και μπορεί αν αναβαθμιστεί σε προσαρμόσιμο σε πραγματικό χρόνο φωτισμό Headlight Pro, που ρυθμίζεται αυτόματα όχι μόνο ως προς την γωνία κλίσης, αλλά και ως προς την ανύψωση-βύθιση της μοτοσυκλέτας κατά την κίνηση της. Πολλά ακόμα ηλεκτρονικά συστήματα όπως Active Cruise Control, προειδοποίηση εμπρόσθιας και οπίσθιας σύγκρουση και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας υπάρχουν στον επιπλέον εξοπλισμό, ενώ ο αναβάτης απολαμβάνει μία φαρδιά οθόνη 10,25 ιντσών με δυνατότητα απεικόνισης χάρτη πλοήγησης, θήκη για το κινητό του τηλέφωνο με αερισμό, ηχοσύστημα σε δύο επίπεδα (Audio και Audio Pro, αμφότερα στα εξτρά) και πολλά, πολλά ακόμα καλούδια.