Οι Ιταλοί κάνουν λόγο για μια ολοκαίνουργα πλατφόρμα 5κύλινδρου κινητήρα ονόματι "quadrato", η οποία και αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα στην απόδοση, την καινοτομία και την ιταλική μηχανική από τη Schirana. Ο εν λόγω κινητήρας, έχοντας το τετράγωνο σχήμα που υποδηλώνει η ονομασία του, αναπτύχθηκε για να ανταποκριθεί σε πολλαπλές κατηγορίες - από Supersport έως Naked και Touring - έχοντας μάλιστα εύρος κυβισμού από 850 έως 1150 κ.εκ.
Το εντυπωσιακότερο κομμάτι έρχεται στη λίστα των αριθμών, με τον προσεχώς 5κύλινδρο κινητήρα να αποδίδει πάνω από 240 ίππους σε περισσότερες από 16.000 σ.α.λ. και έως και 13,7 κιλά ροπής στις 8.500 σ.α.λ., διατηρώντας παράλληλα εξαιρετική ομαλότητα και συμπαγές μέγεθος. Τα προαναφερθέντα μάλιστα με συνολικό βάρος κάτω από τα 60 κιλά, διαθέτοντας ηλεκτρική αντλία νερού και ηλεκτρική αντλία λαδιού για βελτιωμένη απόδοση και απόκριση.
Ακόμα, όπως αναφέρει η MV Agusta, η νέα αρχιτεκτονική κινητήρα προσφέρει εγγενή πλεονεκτήματα χάρη στη μοναδική σειρά ανάφλεξης των 5 κυλίνδρων, όπου ο κινητήρας επιτυγχάνει εξαιρετική απόδοση ροπής και οδηγική άνεση χωρίς την ανάγκη μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, εξασφαλίζοντας χρηστικότητα τόσο στις χαμηλές στροφές όσο και στα... κόκκινα. Αναμενόμενα, μοναδική είναι η διάταξη με δύο στροφαλοφόρους άξονες, με τρικύλινδρο μπροστινό και δικύλινδρο πίσω στρόφαλο σε σχηματισμό "U", η οποία προσφέρει αξιοσημείωτη ομαλότητα και μειωμένους κραδασμούς.
Το ντεμπούτο του 5κύλινδρου κινητήρα έχει προγραμματιστεί για ένα "πολυαναμενόμενο μοντέλο που δεν υπάρχει πλέον στη γκάμα, το οποίο θα αποκαλυφθεί τα επόμενα χρόνια", γεγονός που ήδη έχει πυροδοτήσει τις φήμες για το επόμενο μεγάλο superbike των Ιταλών, το F5.
Μέχρι να έρθει το πλήρωμα του χρόνου για το επόμενο στάδιο του νέου κινητήρα, δείτε τον τρισδιάστατα εδώ.




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_467252_type13129.jpg)