Και επίσημα πήρε Φ.Ε.Κ. ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με ημερομηνία 13 Ιουνίου 2025, άρα η ισχύς του νέου Κώδικα θα ξεκινήσει στις 13 Σεπτεμβρίου 2025 και τυπικά από τότε θα ισχύει η νομιμότητα της διήθησης.
Πριν το "γιορτάσουμε" όμως, ας δούμε τι ακριβώς λέει το Φ.Ε.Κ. για τη διήθηση, πώς ακριβώς έχει γραφτεί ο νόμος.
Η προσθήκη για τη διήθηση έχει γίνει στην παράγραφο 9 του άρθρου 21, γράφοντας συγκεκριμένα:
"Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται: α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει, β) η κίνηση δίκυκλων μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών χωρίς καλάθι μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα είκοσι (20) χιλιόμετρα την ώρα και τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα. Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί δίκυκλων μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών χωρίς καλάθι έχουν αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης, παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς."
Συνεπώς, η διήθηση είναι νόμιμη μόνο υπό τις εξής προϋποθέσεις:
- Η κυκλοφορία να είναι ακινητοποιημένη πλήρως
- Ο δρόμος να έχει τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση
- Η ταχύτητα του δικύκλου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 km/h.
Ιδίως ως προς την τελευταία παρατήρηση, αναζητήσαμε το πώς ακριβώς έγινε νόμος η διήθηση, καθώς υπήρχε και υπάρχει ακόμη η παρανόηση, ότι η μέγιστη ταχύτητα που θα επιτρέπεται, θα είναι τα 25 χλμ/ώρα.
Καλώς την δεχθήκαμε λοιπόν, την νέα εποχή – και μένει να δούμε κατά πόσο αποτελεσματικός θα αποδειχθεί τελικά, ο νέος Κ.Ο.Κ....