«Μα καλά», θα διερωτηθείτε. «Το Μονακό διεξήχθη πριν από δύο εβδομάδες. Κοντεύουν να μαζέψουν και τις μπαριέρες από τους δρόμους του Πριγκιπάτου». Ναι, δίκιο έχετε. Έτσι είναι. Μόνο που, μοιραία, κάποιες φορές η επικαιρότητα σε κάνει να μην ασχολείσαι κατ’ αποκλειστικότητα μαζί της, αλλά να ρίχνει κλεφτές ματιές και στο πρόσφατο παρελθόν.
Να, δείτε για παράδειγμα όλα όσα συνέβησαν στο γκραν πρι του Καναδά. Μόλις δύο εβδομάδες έπειτα από τον καλύτερο φετινό αγώνα του και τη νίκη εντός έδρας, ο Charles Leclerc βρέθηκε νωρίς στο γκαράζ της ομάδας του, παρακολουθώντας την εξέλιξη ενός αγώνα που κάθε άλλο παρά κύλησε γι’ αυτόν και την ομάδα του του. Διότι, κακά τα ψέματα, για τη Ferrari η αποθέωση του Μονακό εξελίχθηκε σε «Βατερλώ» στον Καναδά, με διπλή εγκατάλειψη και «μηδέν» βαθμούς.
Την ίδια ώρα, ο Max Verstappen έδινε τη δική του «απάντηση» εντός πίστας. Προερχόμενος από τον χειρότερο φετινό αγώνα του και την έκτη θέση στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, ο Ολλανδός επέστρεψε με τρόπο εμφατικό στις νίκες, εκμεταλλευόμενος τόσο τη δική του ικανότητα, όσο και τα λάθη των αντιπάλων του που του έδωσαν την ευκαιρία να ανέβει για 60ή φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών.
Για τον Verstappen ο αγώνας του Καναδά ήταν ακόμα μία απόδειξη του πόσο ικανός είναι στο να διαχειρίζεται συνθήκες βροχής ή έστω αυτής την ιδιαίτερη μετάβαση από το βρεγμένο οδόστρωμα στο στεγνό και από τα ενδιάμεσα ελαστικά, στα σλικ. Και απολύτως δίκαια προσέθεσε ακόμα μία νίκη στη φετινή συγκομιδή του.
Το μέγεθος της κυριαρχίας του Verstappen επιτείνεται και από την εικόνα του teammate του. Μόλις λίγες ημέρες έπειτα από την υπογραφή του νέου συμβολαίου του, ο Sergio Perez απογοήτευσε στις κατατακτήριες και στον αγώνα έκανα ακόμα ένα λάθος που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη με σπασμένη πίσω πτέρυγα. Από το κακό, στο χειρότερο…
Ευχάριστη έκπληξη, δίχως, άλλο, ήταν η Mercedes. Φαίνεται πως η δουλειά στο εργοστάσιο του Μπράκλει αρχίζει να αποδίδει. Η γερμανική ομάδα ήταν πολύ δυνατή και στις κατατακτήριες του Σαββάτου αλλά και στον αγώνα της Κυριακής, με τον George Russell να της χαρίζει το πρώτο της πόντιουμ και τον Lewis Hamilton να δείχνει πως πάσα κατεύθυνση ότι στον Καναδά κάτι του… συμβαίνει!
Όσο για τη McLaren, ήταν μια ανάσα από το να σημειώσει ένα εντυπωσιακό «2-3», με διπλή παρουσία στο βάθρο των νικητών. Μόνο που στο σημείο στο οποίο θα έπρεπε να υπάρξει ομαδικό πνεύμα και ο Norris να κρατούσε εντός του DRS τον Piastri, ώστε να τον βοηθήσει να ¨»αμυνθεί» στις λυσσαλέες επιθέσεις των Russell και Hamilton, ο Βρετανός κοίταξε να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση και ο teammate του έμεινε μόνος του απέναντι σε δύο πολύ πιο γρήγορους αντιπάλους. Κι εν τέλει βρέθηκε πίσω από τα «ασημένια βέλη».
Σε κάθε περίπτωση, ο Καναδάς ήταν το ιδανικό «αντίδοτο» σε ό, τι έχει να κάνει με τις συνεχιζόμενες συζητήσεις περί… Μονακό. Προσφέροντάς μας έναν συναρπαστικό κι άκρως ανατρεπτικό αγώνα, μας έδειξε ότι η Formula 1, ειδικά αυτή των 24 ή 25 αγώνες μέσα σε μια σεζόν, «χωράει» και το Μονακό αλλά και το Μόντρεαλ!
Φωτό: Pirelli