Η νίκη του Max Verstappen δεν ήταν απλά αναμενόμενη. Ήταν δεδομένη, κι αυτό μπορούσε να το διαπιστώσει οποιοσδήποτε έκανε μια… βόλτα στις στοιχηματικές εταιρίες από το πρωί του Σαββάτου. Πριν τις κατατακτήριες ο Ολλανδός «πλήρωνε» 1,90 για να πάρει την Pole position. Πριν από τον αγώνα, η νίκη του «πλήρωνε» μόλις 1,15! Κι είμαστε ακόμα στην αρχή της χρονιάς.
Η κυριαρχία της Red Bull ήταν απόλυτη κι αυτό φάνηκε όχι μόνον από τη νίκη του Verstappen, αλλά κυρίως από την παρουσία του Sergio Perez. Ο Μεξικανός εκκίνησε πέμπτος, τερμάτισε πολύ άνετα δεύτερος και επί της ουσίας δεν απειλήθηκε ούτε ένα δευτερόλεπτο από τους υπόλοιπους πιλότους.
Αυτός ο πρώτος αγώνας της σεζόν ήταν μια απόδειξη ότι στο Μαρανέλο δούλεψαν μεθοδικά τους προηγούμενους μήνες και κατάφεραν να κλείσουν την ψαλίδα από τη Red Bull, αλλά όχι τόσο όσο θα ήθελαν. Η εικόνα της Ferrari ήταν ενθαρρυντική και το 3-4 ήταν μάλλον εύκολο όπως φανερώνει το αποτέλεσμα του αγώνα μα κυρίως η εικόνα της Ferrari σε όλη τη διάρκειά του. Όμως η απόσταση από την Red Bull παραμένει μεγάλη.
Όπως μεγάλη παραμένει η απόσταση ανάμεσα στην Mercedes και την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια της τελευταίας διετίας σε επίπεδο κατασκευαστών. Παρότι η W15 είναι σημαντικά βελτιωμένη συγκριτικά με την προκάτοχό της, η πρόοδος δεν είναι τέτοια ώστε να μπορεί κανείς να πει ότι θα αποτελέσει διεκδικήτρια του τίτλου. Τουλάχιστον όχι με βάση την εικόνα της στο Μπαχρέιν.
Η McLaren ξεκίνησε το 2024 ακριβώς από το σημείο στο οποίο βρισκόταν στο τέλος του 2023. Τέταρτη ομάδα σε δυναμική και πολλά υποσχόμενη για το εγγύς μέλλον, την ώρα που η Aston Martin φαίνεται να απέχει παρασάγγας από την εικόνα που είχε παρουσιάσει την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όταν ήταν με διαφορά η δεύτερη καλύτερη ομάδα του grid.
Από εκεί κι έπειτα, σημαντική είναι η πρόοδος της Kick Sauber, με το μονοθέσιο που σχεδίασε ο Βαγγέλης Αρβανιτάκης να είναι το «best of the rest» στον πρώτο αγώνα της σεζόν. Ρεαλιστικά, η ελβετική ομάδα μπορεί να στοχεύσει στην πρώτη πεντάδα, αρκεί να μπορέσει να συνεχίσει την πρόοδο και τη βελτίωση σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Όσο για το «μελανό» σημείο του αγώνα, θαρρώ πως ήταν ο Yuki Tsunoda, ο οποίος με το… καλησπέρα άρχισε τις γκρίνιες. Κι αν δεν το… πάρει αλλιώς, στην «μετά Franz Tost» εποχή μπορεί το μέλλον του στην RB να μην είναι τόσο ευοίωνο όσο ο ίδιος θα ήθελε, Όσο ταχύτερα καταλάβει πως η ομάδα άλλαξε φιλοσοφία και πως η Honda σε λίγο καιρό δεν θα την προμηθεύει με κινητήρες, τόσο πιο εύκολα θα… χαλαρώσει!
Σε κάθε περίπτωση, περιμένουμε με αγωνία το επόμενο Σάββατο και τον αγώνα στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, ευελπιστώντας σε μια πιο ανταγωνιστική εικόνα συνολικά.