Πόσο έτοιμοι ήμασταν για το Άμπου Ντάμπι;


Πάει κι αυτό. Ακόμα ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 έριξε αυλαία, σε ένα εντυπωσιακά διαμορφωμένο σκηνικό στη Yas Marina του Άμπου Ντάμπι. Ένα Πρωτάθλημα που μπορεί να είχε κριθεί ως προς τις μάχες των τίτλων σε κατασκευαστές και οδηγούς, εντούτοις το φινάλε του μας αφήνει μια νοσταλγική νότα.

Ειλικρινά, δεν είμαι 100% σίγουρος εάν ήμασταν έτοιμοι γι’ αυτή την Κυριακή στο βροχερό (ναι, βροχερό!) Άμπου Ντάμπι. Δεν ξέρω αν ακόμα και οι πιο φανατικοί… haters του Fernando Alonso ήταν έτοιμοι να βιώσουν αυτή τη συγκινητική στιγμή του «αντίο» του κορυφαίου Ισπανού πιλότου, στις πίστες της Formula 1.

Ο Fernando, με τα καλά και τα κακά του, με τις τρομερές ατάκες του στις συνεντεύξεις Τύπου αλλά και με την ασύλληπτη γκρίνια του ειδικά τα τελευταία χρόνια, αφήνει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και μαζί της αφήνει ένα μεγάλο κενό, μιας και θα λείψει. Και στη Formula 1 και σε όλους εμάς που αυτό το σπορ το αγαπάμε.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο άλλοι «μεγάλοι» της τελευταίας 15αετίας της Formula 1, ο Lewis Hamilton και ο Sebastian Vettel ήταν αυτοί που στην ουσία «αποχαιρέτησαν» εντός πίστας τον Alonso, συνοδεύοντάς τον στα τελευταία «ντόνατς» της καριέρας του με το πορτοκαλί μονοθέσιο της McLaren.

Η αναγνώριση από τους αντιπάλους σου είναι πάντα το καλύτερο επιστέγασμα μιας καριέρας και ο Alonso αυτό το βίωσε στη Yas Marina. Ναι, μπορεί και ο ίδιος ακόμα να αισθάνεται πως στο μέλλον μπορεί να επιστρέψει, εντούτοις γνωρίζουμε πως είναι πολύ υπερήφανος για να ξαναέρθει στη Formula 1 δίχως να είναι σε θέση να πρωταγωνιστήσει.

Ο Alonso είπε «αντίο» σε μια συγκινησιακά έντονα φορτισμένη ατμόσφαιρα, υπό το έντονο χειροκρότημα του κόσμου, ο οποίος βίωσε τη στιγμή. Ταυτίστηκε με τον Ισπανό και έκανε αυτό που έπρεπε, αποθεώνοντας έναν πιλότο που αφήνει το δικό του στίγμα στη Formula 1, μολονότι είναι κοινό μυστικό πως εξαιτίας πολλών λανθασμένων δικών του αποφάσεων έμεινε με μόλις δύο τίτλους, ενώ θα μπορούσε να είχε πολλούς περισσότερους.

Η Formula 1 μπαίνει σε περίοδο… αγρανάπαυσης. Για την ακρίβεια θα μπει σε λίγες ημέρες, καθώς ακολουθούν οι τελευταίες δοκιμές του 2018 για την Pirelli στο Άμπου Ντάμπι. Η στιγμή της ανασύνταξης έφτασε, όμως δεν θα διαρκέσει πολύ, μιας και το 2019 αναμένεται ακόμα πιο συναρπαστικό.

Η λογική λέει πως η Ferrari θα παρουσιαστεί ακόμα πιο δυνατή. Εκτός κι αν σε ακόμα μία επίδειξη των γνωστών αυτοκαταστροφικών κινήσεών τους, οι «κόκκινοι» αποφασίσουν να τα αλλάξουν και πάλι όλα, θεωρώντας αποτυχημένη τη σεζόν. Κάτι που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση, μιας και είναι δεδομένο πως η φετινή «σκουντερία» ήταν με διαφορά η καλύτερη των τελευταίων ετών.

Και η Mercedes, όμως, θα βελτιώσει τις αδυναμίες της, ενώ και η Red Bull δείχνει τους τελευταίους μήνες πως βαδίζει και πάλι στον δρόμο των επιτυχιών. Το ζήτημα είναι εάν το «ανακάτεμα» του grid με τις πολλές αλλαγές στις ομάδες –μόνον η Mercedes και η Haas διατηρούν και το 2019 το ίδιο δίδυμο- θα επηρεάσει την εξέλιξη της μάχης.

Εν αναμονή, λοιπόν…