Τελικά ήταν damage limitation;


Θεωρητική η δεύτερη θέση για τον Sebastian Vettel στην Ουγγαρία ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με δεδομένη αφενός τη δυσκολία προσπεράσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αφετέρου το ότι ο Γερμανός εκκίνησε τον αγώνα από την τέταρτη θέση. Στην ουσία, όμως, ήταν όντως damage limitation για τον Γερμανό η δεύτερη θέση;

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Σ’ αυτό το ερώτημα απάντηση δεν θα λάβουμε ποτέ. Άλλωστε ο αγώνας έχει περάσει στην ιστορία και με… θεωρίες συνομωσίας δεν καταφέρνεις τίποτα. Όμως δεν μπορούμε να μη σταθούμε σε ορισμένα γεγονότα, τα οποία ενδεχομένως να διαδραμάτισαν σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη του 12ου αγώνα της σεζόν.

Όπως, επί παραδείγματι, τι θα είχε συμβεί εάν δεν είχε κολλήσει ο μπροστινός αριστερός τροχός στο μονοθέσιο του Γερμανού, την ώρα του μοναδικού pit stop του. Ο Vettel έχασε περίπου δύο δευτερόλεπτα μέσα στα pits, με συνέπεια να βγει πίσω από τον Μπότας. Έτσι ο Vettel υποχρεώθηκε να «σπαταλήσει» την πιο γρήγορη ultrasoft γόμα της Pirell,< παραμένοντας εσκεμμένα πίσω από τον Bottas μέχρι τη στιγμή που άρχισαν να φθείρονται τα ελαστικά του Φινλανδού. Μόνο που τότε οι όποιες ελπίδες για να διεκδικούσε τη νίκη από τον Hamilton είχαν εξανεμιστεί.

Μεγαλύτερο ερωτηματικό, όμως, αποτελεί το χρονικό σημείο στο οποίο η Ferrari «τράβηξε» στα pits τον Vettel. Έναν γύρο νωρίτερα ο Γερμανός είχε ο0λοκληρώσει ένα αρκετά απαιτητικό τριπλό «ντουμπλάρισμα», με συνέπεια η διαφορά του από τον Bottas να μειωθεί από τα 24’’΄στα 19’’. Έτσι έχασε (προσωρινά, όπως αποδείχθηκε) τη δεύτερη θέση από τον πιλότο της Mercedes. Αφού, λοιπόν, είχαν αποφασίσει στη «σκουντερία» να κάνουν pit stop στον Vettel, γιατί δεν τον φώναζαν τρεις γύρους νωρίτερα, ώστε να μην είχε και τα «ντουμπλαρίσματα»;

Στο δια ταύτα, ο Lewis Hamilton έφυγε από την Ουγγαρία με ένα μεγάλο χαμόγελο. Σε μία από τις λίγες πίστες που δεν ταιριάζουν καθόλου στο μονοθέσιο της Mercedes, ο Βρετανός πήρε μια πανάξια νίκη, την έκτη φετινή και 67η στην καριέρα του, και αύξησε στους 24 τους βαθμούς της διαφοράς του από τον Vettel στον σχετικό πίνακα της βαθμολογίας.

Όσο για τον Kimi Riakkonen, συνέχισε τις εξαιρετικές εμφανίσεις του, ανεβαίνοντας για πέμπτο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο. Σαν να… αφυπνίστηκε ο Iceman έπειτα από την δημόσια τοποθέτηση της Ferrari πως το 2019 ίσως εντάξει στο δυναμικό της τον (εγκαταλείψαντα στην Ουγγαρία) Charles Leclerc! Μακάρι να συνεχίσει έτσι και καλύτερα!