Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Ακολούθησαν ακόμα τρεις γαλλικές νίκες, το 2013, το 2015 και στον… κουτσουρεμένο αγώνα του 2016, όλες από τον Sebastien Ogier.
Όμως σήμερα ήταν η σειρά του Thierry Neuville να γράψει ιστορία. Ο Βέλγος ήταν ο θριαμβευτής του δεύτερου φετινού αγώνα για το WRC, στις παγωμένες ειδικές της Σουηδίας, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα ενόψει της σεζόν που ακόμα βρίσκεται στα… σπάργανά της. Άλλωστε το γράφαμε και μετά τη νίκη του Ogier στο Μόντε Κάρλο, πως ο πρώτος αγώνας της σεζόν είναι «ειδικών συνθηκών» και πως κάθε συμπέρασμα θα ήταν τουλάχιστον πρόωρο.
Thierry Neuville, λοιπόν. Σταθερά γρήγορος, εσχάτως και πιο… προσεκτικός, μιας και προσπαθεί να αποφεύγει τις κακοκτοπιές. Προσπαθεί να στείλει το μήνυμα προς Michel Nandan πως επάνω του μπορεί να βασιστεί στην (ύστατη;) προσπάθεια της Hyundai να ανέβει στην κορυφή του κόσμου και να εξαργυρώσει μέρος της επένδυσης της τελευταίας πενταετίας.
Ο Βέλγος απέφυγε τα λάθη και πήρε μια νίκη που τον φέρνει νωρίς-νωρίς στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών. «Πολύ νωρίς» θα μου πείτε. Ναι, πολύ νωρίς, ειδικά από τη στιγμή που σε λιγότερο από έναν μήνα, στις χωμάτινες ειδικές του Μεξικού, τα δεδομένα θα διαφοροποιηθούν άρδην για ακόμα μία φορά. Το είδαμε, άλλωστε, τις προηγούμενες ημέρες ότι τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο στο WRC. Θα μπορούσατε, επί παραδείγματι, να σκεφτείτε πως μετά τη μεγαλειώδη νίκη του στο Μόντε, ο Ogier θα βρισκόταν εκτός δεκάδας;
Η νίκη του Neuville, όμως, είχε και συνέχεια. Ο Craig Breen, στον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του, ανέβασε το Citroen C3 WRC δεύτερο στη ράμπα του τερματισμού, ,ε τον Andreas Mikkelsen να συμπληρώνει το βάθρο και να σώζει την… τιμή των Σκανδιναβών, μιας και λίγο έλειψε για πρώτη φορά στην ιστορία να είχαμε ένα αμιγώς μη Σκανδιναβικό πόντιουμ!
Δεν είναι και πολλές, άλλωστε, οι φορές κατά τις οποίες είδαμε δύο μη Σκανδιναβικά πληρώματα στο βάθρο του Ράλι Σουηδίας. Μόλις πέντε, μαζί με τη φετινή, με τους Carlos Sainz (2ος) και Colin McRae (3ος) να κάνουν την… αρχή το μακρινό 1997 και να ακολουθ
ούν τα «1-2» των Ogier-Loeb (2013), Ogier-Neuville (2015) και Ogier-Paddon (2016).
Ραντεβού, λοιπόν, στα χώματα του Μεξικού στις 11 Μαρτίου!
Ράλι Σουηδίας - Αποτελέσματα
1. Neuville-Gilsoul Hyundai i20 2:52:13.1
2. Breen-Martin Citroën C3 +19.8
3. Mikkelsen-Jaeger Hyundai i20 +28.3
4. Lappi-Ferm Toyota Yaris +45.8
5. Paddon-Marshall Hyundai i20 +54.4
6. Ostberg-Eriksen Citroën C3 +1:15.3
7. Latvala-Anttila Toyota Yaris +2:04.9
8. Suninen-Markkula Ford Fiesta +2:52.2
9. Tanak-Jarveoja Toyota Yaris +3:44.4
10. Evans-Barritt Ford Fiesta +5:27.4
Βαθμολογία οδηγών
1. Neuville 41
2. Ogier 30
3. Latvala 23
4. Lappi 23
5. Tänak 21
6. Mikkelsen 21
7. Breen 20
8. Meeke 17
9. Paddon 10
10. Evans 9
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Hyundai 54
2. Toyota 53
3. Citroën 46
4. Ford 43