Πριν από λίγες ώρες, η Audi προχώρησε στην παρουσίαση της 3ης γενιάς του Q3, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των premium compact SUV.
Μάλιστα, ήδη το νέο όχημα ελεύθερου χρόνου της γερμανικής φίρμας ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στη χώρα μας, με τον εγχώριο εισαγωγέα να ανακοινώνει τις τιμές των πρώτων εκδόσεών του, που αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Απέναντί του, το νέο Q3 θα βρει έντονο συναγωνισμό, σε μια κατηγορία όπου ξεχωρίζουν η Mercedes GLA και η BMW X1. Τι προσφέρει το κάθε SUV, με ποια κινητήρια σύνολα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και πόσα χρήματα χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής για να κάνει δικό του το μοντέλο που θα επιλέξει; Πάμε να δούμε τα δεδομένα.
Audi Q3: Πιο ώριμο και εξελιγμένο από ποτέ
Στην 3η γενιά του, το ολοκαίνουριο Q3 διαθέτει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής φίρμας, που αποτυπώνεται στη φαρδιά μάσκα Singleframe και τους κωνικούς προβολείς. Από το πλάι, μια οριζόντια γραμμή ώμου μεταξύ των προβολέων και των πίσω φώτων χωρίζει οπτικά το αυτοκίνητο σε δύο μέρη, δημιουργώντας μια πολύ ιδιαίτερη κατανομή φωτός και σκιάς. Το πίσω τμήμα είναι εξοπλισμένο προαιρετικά με ψηφιακά φώτα OLED, που συμπληρώνονται από μια συνεχή λωρίδα φωτισμού LED και τα επίσης φωτιζόμενα δαχτυλίδια της Audi. Αυτό το επίπεδο τεχνολογίας φωτισμού που προσφέρεται στο νέο Audi Q3 είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά στην compact κατηγορία της Audi.
Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει η νέα μονάδα ελέγχου τιμονιού, που εξασφαλίζει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά δύο νέους μοχλούς κολόνας. Αυτός στα δεξιά έχει το ρόλο επιλογέα ταχυτήτων, ενώ ο τοποθετημένος στα αριστερά προσφέρει τον έλεγχο για τις λειτουργίες φώτων και τους υαλοκαθαριστήρες.
Η πανοραμική οθόνη με τον πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 12,8 ιντσών σχηματίζει την λεγόμενη ψηφιακή σκηνή. Η κυρτή της σχεδίαση δημιουργεί μια διάταξη πιλοτηρίου προσανατολισμένη στον οδηγό. Η Audi μεταφέρει έτσι την ψηφιακή σκηνή από τη μεγάλη κατηγορία στην compact. Οι επίπεδες λαβές των θυρών και μια μοντέρνα, λιτή κονσόλα υπογραμμίζουν την αίσθηση χώρου και άνεσης.
Το Audi assistant, ο εκπαιδευόμενος βοηθός μέσω φωνητικών εντολών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, ενώ εμπλουτίζεται με τεχνητή νοημοσύνη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας και μια εσωτερική κάμερα που τον παρακολουθεί για σημάδια νύστας ή απόσπασης προσοχής. Επιπλέον, για πρώτη φορά το Emergency Assistant μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος αν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται.
Το νέο Q3 έχει μήκος 4.531 mm, πλάτος 1.859 mm, ύψος 1.601 mm και μεταξόνιο 2.681 mm. Προσφέρει πορτμπαγκάζ 488 L, ενώ αν το πίσω κάθισμα μετακινηθεί πλήρως προς τα εμπρός και είναι τοποθετημένο σε όρθια θέση, η χωρητικότητα αυξάνεται σε 575 L. Εάν τα καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλούμενα, ο αποθηκευτικός χώρος ανεβαίνει στα 1.386 L. Το νέο SUV της γερμανικής φίρμας μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 2.100 kg, ενώ το ανώτερο κάθετο βάρος στον κοτσαδόρο είναι 90 kg.
Στη χώρα μας, το ολοκαίνουριο Q3 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία με δύο κινητήρια σύνολα, στο επίπεδο εξοπλισμού Advanced. Ο τετρακίνητος βενζινοκινητήρας 1,5 L συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων. Αποδίδει 150 PS και 250 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 9,1 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 209 km/h, με κατανάλωση 6,6-6,0 L/100 km στο μικτό κύκλο, ενώ η τιμή του ξεκινά από 41.980 €.
Για τους λάτρεις του πετρελαίου, υπάρχει και έκδοση diesel, με κινητήρα 1,5 L που αποδίδει 150 PS και 360 Nm, με επιδόσεις 9,2 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 208 km/h. Η μέση κατανάλωση είναι 5,8-5,3 L/100 km και η τιμή του ξεκινά από 51.980 €.
Παράλληλα η εγχώρια αντιπροσωπεία προσφέρει σε αμφότερες τις εκδόσεις το προνομιακό πακέτο εξοπλισμού Premium, με όφελος 3.000 ευρώ για την έκδοση Advanced TFSI Hybrid και 2.000 ευρώ για την έκδοση Advanced TDI. Οι τιμές διαμορφώνονται σε 44.150 € και 55.661 €, αντίστοιχα. Δείτε αναλυτικά τις εκδόσεις ΕΔΩ.
Mercedes GLA
H 2η γενιά της Mercedes GLA δέχθηκε facelift την άνοιξη του 2023. Διατηρώντας τη διαχρονική-σύγχρονη σχεδίαση, τους πλούσιους χώρους και τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό, επανασχεδιάστηκε στα δύο άκρα του αμαξώματος, με αλλαγές στη μάσκα, τον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα, ενώ στο εσωτερικό διαθέτει νέα καθίσματα με δέρμα και ύφασμα, δερμάτινο τιμόνι και την αναβαθμισμένα τεχνολογικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.
Το premium compact SUV της γερμανικής φίρμας έχει μήκος 4.412 mm, πλάτος 1.834 mm και ύψος 1.616 mm, με μεταξόνιο 2.729 mm. Διαθέτει την τελευταία γενιά του συστήματος MBUX, με δύο οθόνες 10,25 ιντσών, υψηλής ποιότητας υλικά, κεντρική κονσόλα νέας σχεδίασης με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα.
Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 425 L και φτάνει έως τα 1.422 L, ενώ η γκάμα των κινητήριων συνόλων είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας βενζινοκινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία, πετρελαιοκινητήρες, PHEV έκδοση και τις «καυτές» AMG παραλλαγές, με κορυφαία την τετρακίνητη Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ των 421 PS. Πριν από λίγες μέρες προστέθηκε και η έκδοση Iconic, με όφελος από 6.000 €. Δείτε τες όλες αναλυτικά πατώντας ΕΔΩ.
Η πιο προσιτή έκδοση είναι η GLA 180 Style, που ξεκινά από 45.450 €. Διαθέτει βενζινοκινητήρα 1,33 L με ήπια υβριδική τεχνολογία, αποδίδει 136 PS + 13 PS και ροπή 230 Nm με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DCT). Τα 0-100 km/h έρχονται σε 10 sec, η τελική ταχύτητα είναι 200 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση 6,5 L/100 km.
Για αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, υπάρχει η αναβαθμισμένη EQA, διαθέσιμη και ως τετρακίνητη, με τιμές που ξεκινούν από 52.150 €.
BMW X1
Το εισαγωγικό SUV μοντέλο της BMW πέρασε στην 3η του γενιά το καλοκαίρι του 2022, όταν και απέκτησε για πρώτη φορά και αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή, την iX1, που εκκινεί από 48.100 € στην ελληνική αγορά.
Μεγάλωσε σε σχέση με τον προκάτοχό του (μήκος 4.500 mm, πλάτος 1.845 mm και ύψος 1.642 mm), προσφέροντας περισσότερους χώρους χάρις και στο μεταξόνιο των 2.692 mm, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση για τους πίσω επιβάτες και χώρος αποσκευών που ξεκινά από τα 540 L και φτάνει έως και τα 1.600 L.
Το σμίλευμα των επιφανειών, οι γραμμές και οι νέες σχεδιαστικές λεπτομέρειες της εξωτερικής σχεδίασης της BMW X1, καταδεικνύουν την Sports Activity Vehicle ταυτότητα πιο ξεκάθαρα από ποτέ, στην τρίτη γενιά του μοντέλου. Σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν περιλαμβάνουν τις ισχυρές αναλογίες, τα σχεδόν τετράγωνα τόξα των θόλων των τροχών και το χαρακτηριστικό στυλ των μοντέλων BMW X στο εμπρός και πίσω μέρος.
Στο εσωτερικό η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων και η προοδευτική premium ατμόσφαιρα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ξεχωριστής οδηγικής εμπειρίας. Τα κύρια χαρακτηριστικά στην επανασχεδίαση της καμπίνας είναι ο πιο λεπτός πίνακας οργάνων, το BMW Curved Display, το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η επιφάνεια του smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Το λειτουργικό σύστημα που εξοπλίζει την τρίτη γενιά της X1 είναι η τελευταία έκδοση του BMW Operating System 8, ενώ η πλήρως ψηφιακή οθόνη είναι ομαδοποιημένη και σχηματίζεται από την οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών και την οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 10,7 ιντσών. Όπως περιμένει κανείς, υπάρχει ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας, όπως και περισσότερα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης.
Οι υποψήφιοι αγοραστές δύσκολα δε θα βρουν το κινητήριο σύνολο της προτίμησής τους, καθώς στην ελληνική αγορά η BMW X1 διατίθεται, εκτός από αμιγώς ηλεκτρική, ως προσθιοκίνητη και τετρακίνητη, με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη Steptronic, plug-in hybrid. Επιπλέον, δε θα μπορούσε να λείπει και η έκδοση με «σφραγίδα» M, η M35i xDrive, που αποδίδει 300 PS. Δείτε όλη την γκάμα ΕΔΩ.
Η πιο προσιτή οικονομικά έκδοση είναι η ήπια υβριδική sDrive20i, η οποία ξεκινά από 42.070 €. Διαθέτει βενζινοκινητήρα 1,5 L και ηλεκτροκινητήρα, με συνολική απόδοση 170 PS και 280 Nm, που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 8,3 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 216 km/h, με μέση κατανάλωση 5,8 L/100 km.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q5 e-hybrid quattro: Στην Ελλάδα το PHEV με τα 100 km αυτονομίας (τιμές-εκδόσεις)
BMW iX: Στην Ελλάδα το ριζικά ανανεωμένο SUV - Τιμές και εκδόσεις (photos)
Mercedes-AMG: Νέα ειδική έκδοση MANUFAKTUR για τις GLE και GLS (photos)