Σε ισχύ τέθηκε το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με ενισχυμένο ποσό επιδότησης για τα φυσικά πρόσωπα, που συνολικά μπορεί να φτάσει τα 11.500 ευρώ (δείτε αναλυτικά τους δικαιούχους πατώντας ΕΔΩ).
Όπως ενημέρωσαν τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών στη συνέντευξη Τύπου για την έναρξη του τρίτου κύκλου, έχει ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία την πλατφόρμας https://kinoumeilektrika3.gov.gr και από τις 7/6 θα αξιολογούνται κανονικά οι αιτήσεις ώστε να πιστώνεται το ποσό της επιδότησης που αντιστοιχεί σε κάθε μία από αυτές.
Αν είστε έτοιμοι να κάνετε το μεγάλο βήμα προς τη νέα εποχή που ξημερώνει στην αυτοκίνηση, αποκτώντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρακάτω θα βρείτε μερικές από τις πιο προσιτές επιλογές στην ελληνική αγορά.
Σημειώστε ότι στις τιμές που αναγράφονται δεν έχει υπολογιστεί το ποσό επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και τα προωθητικά προγράμματα που τρέχουν αυτή την εποχή από τις εταιρείες.
BYD ATTO 3
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 37.990 €
Αυτονομία: Έως 565 km
Η BYD είναι ο τελευταίος, χρονικά, Κινέζος κατασκευαστής επιβατικών που μπαίνει στην ελληνική αγορά, μέσω του Ομίλου Σφακιανάκη. Στην «γεμάτη» γκάμα υπάρχουν μοντέλα για κάθε ανάγκη, με το C-SUV ATTO 3 να είναι το best seller στις εξαγωγές της εταιρείας για το 2023. Το αυτοκίνητο έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα e-Platform 3.0, το μήκος του φτάνει τα 4.455 mm, το μεταξόνιο τα 2.720 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 440 L.
Στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο στις εξοπλιστικές εκδόσεις Comfort και Design όπου αμφότερες διαθέτουν LFP σύστημα μπαταριών 60,4 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 150 kW (204 PS). Η κίνηση περνάει στην άσφαλτο από τον μπροστινό άξονα, με την BYD να ανακοινώνει 420 km μεικτής αυτονομίας, αριθμός που μπορεί να φτάσει τα 565 km εντός πόλης. Η τιμή εκκίνησης στην έκδοση Comfort είναι τα 37.990 € και ανεβαίνει κατά 2.000 € για την κορυφαία Design.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
FIAT 500e
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 34.300 €
Αυτονομία: Έως 468 km
Το θρυλικό Fiat 500 ήταν το μοντέλο που έδειξε με το δάχτυλο η Fiat για να… σύρει τον χορό του εξηλεκτρισμού της, παρουσιάζοντας την BEV έκδοσή του, πριν από σχεδόν 4 χρόνια. Η κίνησή της στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφού το μοντέλο αναρριχήθηκε στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων στην κατηγορία του για δύο συνεχόμενες χρονιές (2022 και 2023), ενώ ήταν μακράν το πιο δημοφιλές BEV στον όμιλο Stellantis.
Η ιταλική φινέτσα, οι μικρές διαστάσεις και οι αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης είναι στοιχεία που έχει εκτιμήσει το αγοραστικό κοινό και το έχουν αναδείξει σε best seller. Το Fiat 500e είναι διαθέσιμο με μία μπαταρία 42 kWh που προσφέρει μεικτή αυτονομία 330 km, ενώ αν κινείται αποκλειστικά μέσα στην πόλη, μπορεί, σύμφωνα με τους Ιταλούς, να φτάσει έως 468 km.
Η δύναμή του προέρχεται από ένα ηλεκτροκινητήρα 87 kW (118 PS), ενώ το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος (hatchback, cabrio, 3 και 1). Σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της Fiat, η πιο προσιτή έκδοση αυτή τη στιγμή είναι η Red Hatchback με την προτεινόμενη λιανική τιμή να αντιστοιχεί σε 34.300 ευρώ.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
DACIA SPRING
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 25.000 €
Αυτονομία: Έως 310 km
Αν ψάχνετε το φτηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο (όχι microcar) στην Ελλάδα, σταματήστε την αναζήτηση, γιατί το έχετε μπροστά σας. Η Dacia δεν γύρισε την πλάτη στα καλώδια και στους φορτιστές και παρουσίασε τη δική της πρόταση πόλης που φέρνει την άνοιξη (Spring) στην τσέπη των αγοραστών με περιορισμένο μπάτζετ. Με μήκος 3.730 mm, μεταξόνιο 2.420 mm και «κτισμένο» στην πλατφόρμα CMF-A της Renault, το Spring κατέκτησε την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ το 2022 έγινε το 3ο σε πωλήσεις λιανικής EV στην Ευρώπη.
Κάτω από το συμπαγές, SUV αμάξωμα κρύβεται ένα άνετο αυτοκίνητο, με χώρους για 4 επιβάτες και μεγάλο χώρο αποσκευών (290 L). Χάρη στη μικρή μπαταρία των 27.4 kWh το Spring είναι ένα από τα πιο ελαφριά EV και σε συνδυασμό με τον νέο ηλεκτροκινητήρα ELECTRIC 65 εξασφαλίζει αυτονομία 220 km σε μεικτό κύκλο και 310 km σε αστικό. Στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμο στις εξοπλιστικές εκδόσεις DCR, DCR Colour, Plus και Plus Colour, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 25.000 €.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
XEV YOYO
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 16.990 €
Αυτονομία: Έως 150 km
Το ιταλικής επινόησης και κινεζικής κατασκευής XEV YOYO ήρθε να προστεθεί στη διαρκώς αυξανόμενη λίστα των οχημάτων κατηγορίας L που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Οι συμπαγείς διαστάσεις, με το μήκος των 2.530 mm και το πλάτος των 1.500 mm, συνδυαστικά με την ακτίνα στροφής των 4,5 m, το καθιστούν ένα από τα πλέον κατάλληλα οχήματα για να μετακινηθεί ένας οδηγός με έναν ακόμα επιβάτη στους κεντρικούς δρόμους μιας πόλης. Σχεδιαστικά δεν περνά απαρατήρητο, και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, από τη στιγμή που έχει βάλει το… χεράκι του ο οίκος Pininfarina. Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 15 kW (20 PS) στον πίσω άξονα που επιτρέπει στο microcar να αναπτύξει ταχύτητα έως 80 km/h αν και μπορεί να δείτε και ακόμη μεγαλύτερη.
Η τροφοδοσία γίνεται από μία μπαταρία Li FePO4 ενεργειακής χωρητικότητας 10,4 kWh που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, προσφέρει αυτονομία έως 150 km. Αυτό, όμως, που το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι ότι η μπαταρία, η οποία αποτελείται από 3 modules, μπορεί να αφαιρεθεί και να αντικατασταθεί με μία γεμάτη, μέσα σε λίγα λεπτά, σε έναν από τους σταθμούς Battery Swapping που αναπτύσσονται αυτή την περίοδο σε όλη την Ελλάδα από την Microsun. To XEV Yoyo είναι διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις (Entry, Easy, Joy, Sprint) με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων A/C, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κεντρική οθόνη 7’’, ηλιοροφή και η αρχική τιμή ορίζεται στα 16.990 €.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
MG4
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 32.250 €
Αυτονομία: Έως 520 km
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυση της Morris Garage, με την εταιρεία να έχει κάνει επικό comeback στις ευρωπαϊκές αγορές υπό τη σκέπη του κινεζικού κολοσσού SAIC. Ο όμιλος Συγγελίδη έφερε στην ελληνική αγορά την πλούσια γκάμα της MG, με το MG4 να ξεχωρίζει χάρη στην ιδιαίτερη σχεδίαση, την υψηλή ποιότητα και την προσιτή -με βάση τα χαρακτηριστικά του- τιμή. Σχεδιαστικά παρουσιάζεται δυναμικό με τις αδρές γραμμές του αμαξώματος, αλλά και την πρωτότυπη αεροτομή των δύο τομέων (από την έκδοση Luxury) που παραπέμπει σε αμιγώς σπορ κατασκευές. Το μήκος είναι 4.287 mm, το πλάτος 1.836 mm και το μεταξόνιο 2.705 mm. Στην καμπίνα η ευρυχωρία και η πρακτικότητα είναι υψηλού επιπέδου, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 363 L και φτάνει έως τα 1.177 L.
Προσφέρεται σε 4 εξοπλιστικές εκδόσεις, τρεις πισωκίνητες και μία τετρακίνητη. Στη βάση βρίσκουμε την πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση Excite με 170 PS και μπαταρία 51 kWh, η οποία είναι μια από τις πιο ελκυστικές προτάσεις με βάση την παρεχόμενη τεχνολογία, τη φύση και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την εισαγωγική του τιμή η οποία είναι στα 32.250 χωρίς να υπολογίζεται η επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται από το πρόγραμμα Triple 7 (7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 km, 7 χρόνια δωρεάν οδική ασφάλεια, 7 χρόνια δωρεάν έλεγχος αυτοκινήτου). Το Car and Driver το οδήγησε και ΕΔΩ μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις που μας άφησε.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
ECOCAR YUDO
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 26.900 €
Αυτονομία: Έως 320 km
Το Ecocar Yudo είναι ένα ευέλικτο ηλεκτρικό SUV, που προσφέρει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, με πλούσιο εξοπλισμό και συμπαγείς διαστάσεις. Έχει μήκος λίγο πάνω από 4 μέτρα (4.035 mm), πλάτος 1.736 mm και ύψος 1.625 mm, με μεταξόνιο 2.480 mm και βάρος 1.310 kg. To πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 310 L, ενώ η απόσταση του πατώματος από το έδαφος φτάνει τα 165 mm και του επιτρέπει να κινηθεί ήπια εκτός δρόμου.
Στο εσωτερικό δεσπόζει η κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών. Το OS του συστήματος infotainment είναι το καλαίσθητο Amber που «τρέχει» σε 8πύρηνο chipset Spandragon της Qualcomm, με 3GB RAM και 32GB εσωτερικό χώρο αποθήκευσης. Επίσης υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινη επένδυση στο ταμπλώ και «ξύλινες» λεπτομέρειες στις πόρτες, ενώ ο ambient φωτισμός ρυθμίζεται μεταξύ 256 χρωμάτων.
Η LFP μπαταρία διαθέτει ενεργειακή χωρητικότητα 41,7 KWh και προσφέρει αυτονομία έως 320 km (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 95 PS και ροπή 165 Nm, με την επιτάχυνση 0-50 km/h να έρχεται σε 4,5 sec και η μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 km/h. Μέσω AC φορτιστή η μπαταρία «γεμίζει» σε περίπου 7,5 ώρες ενώ υποστηρίζεται και ταχεία φόρτιση DC, όπου 45 λεπτά αρκούν για να φτάσει η στάθμη από 10% στο 80%.
Το Ecocar Yudo είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με αρχική τιμή τα 26.900 ευρώ ενώ συνοδεύεται με στάνταρ εγγύηση 2 ετών η οποία μπορεί να επεκταθεί με επιπλέον χρέωση.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
MG ZS EV
Τιμή χωρίς επιδότηση: Από 35.950 €
Αυτονομία: Έως 440 km
To δημοφιλές B-SUV στην γκάμα της MG, το ZS, ξεκίνησε την πορεία του ως θερμικό και στη συνέχεια προστέθηκε στην γκάμα η κορυφαία, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. «Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», γι’ αυτό ο κατασκευαστής διατήρησε όλα τα θέλγητρα της θερμικής έκδοσης, αλλάζοντας ουσιαστικά μόνο το μπροστινό μέρος, όπου η διάτρητη μάσκα έχει «σφραγιστεί» και εκεί φιλοξενείται η υποδοχή φόρτισης. Το μήκος φτάνει στα 4.323 mm, το μεταξόνιο στα 2.581 mm, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα κορυφαία 448 L, ενώ ικανοποιητική είναι και η απόσταση του πατώματος από το έδαφος (161 mm).
Το ZS EV είναι διαθέσιμο με δύο συνδυασμούς μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα. Στον πρώτο έχουμε ένα συσσωρευτή 51 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 130 kW (176 PS) με αυτονομία 320 km. Στη Long Range έκδοση έχουμε μπαταρία 72 kWh, ηλεκτροκινητήρα 115 kW (156 PS) και αυτονομία που φτάνει στα 440 km. Σε αμφότερες τις εκδόσεις η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα είναι τέτοια που δεν κλέβει χώρο για επιβάτες ή αποσκευές, ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι εξαιρετικά συγκροτημένη και η ποιότητα κύλισης υψηλή. Η αρχική τιμή είναι 35.950 € και, όπως το MG4, συνοδεύεται από το πρόγραμμα Triple 7.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εργάτης για όλες τις δουλειές - Αυτό είναι το φθηνότερο pickup στην Ελλάδα
Τα 4 «μικρά» αυτοκίνητα που λείπουν από τους ελληνικούς δρόμους (photos)
Sports cars: 6 μοντέλα με manual κιβώτιο που πρέπει να οδηγήσεις!