GP Ιταλίας - Νικητές και χαμένοι κατατακτήριων: Ξεχώρισε ο Verstappen, γιατί δεν εκμεταλλεύτηκε τον Hamilton η Ferrari


Ο Μax Verstappen έδειξε από τι είναι φτιαγμένος για ακόμα μία φορά στις κατατακτήριες της Μόντσα, όσο η Ferrari πήρε μία μάλλον αψυχολόγητη απόφαση για τη διαχείριση των οδηγών της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL, ASPhotography/Ferrari, GETTY IMAGES
  • 6/9/2025

Στη Μόντσα γράφτηκε ιστορία σήμερα, καθώς σημειώθηκε νέο ρεκόρ γύρου ενώ το grid που διαμορφώθηκε μπορεί να δώσει έναν αγώνα με τεράστιες συνέπειες για την εξέλιξη του πρωταθλήματος.

Νικητής: Max Verstappen

Γνωστό μέγεθος, με γνωστές αρετές και σαφή πλεονεκτήματα ο Verstappen, που επέλεξε -ορθά εκ του αποτελέσματος- να πάει σε ένα σετάπ με εξαιρετικά λεπτή πίσω πτέρυγα και να τα παίξει όλα για όλα για την pole, και την πήρε. Παράλληλα, σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της Formula 1 με μέση ωριαία ταχύτητα τα 264,682 km/h, για το οποίο δήλωσε: «Είναι και η νέα άσφαλτος, τα διαφορετικά κερμπ, η πίστα έχει γίνει πιο γρήγορη. Νομίζω ότι αν βάλεις εδώ τη Mercedes του 2020, θα πας πιο γρήγορα. Ειδικά αν βάλεις εμένα σε αυτό το αυτοκίνητο. Τότε θα πήγαινα ακόμα πιο γρήγορα.»

Χαμένος: Oscar Piastri

Με το μομέντουμ με το μέρος του μετά την απόλυτη εμφάνιση στο Zandvoort, θα περίμενε κανείς ο Piastri να έρθει με φόρα και έτοιμος να πάρει το μέγιστο στη Μόντσα. Κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει ούτε στο ελάχιστο. Είναι πίσω κι από τον Norris στην εκκίνηση, ενώ όλο το τριήμερο μοιάζει να είναι ένα βήμα πίσω από τον teammate του που θέλει πάσει θυσία νίκη την Κυριακή για να μείνει ζωντανός στη μάχη του τίτλου.

Νικητής: Lando Norris

Μπορεί να έχασε την pole από τον Verstappen, ωστόσο είναι σαφές ότι έχει μπει καλύτερα από τον Piastri στο πρώτο τριήμερο της 'do or die' κατάστασης στην οποία έχει βρεθεί, κι αυτό λέει πολλά για την ψυχολογία που θέλει να διατηρήσει από εδώ και πέρα ο Norris. Τώρα θα πρέπει να κάνει αυτή τη 2η θέση ευκαιρία για πρωτιά, ελπίζοντας ότι ο teammate του δεν θα μπορέσει να περάσει τον Verstappen και να του κάνει τη ζωή δύσκολη.

Χαμένη: Ferrari

Δεν είναι κακές θέσεις οι 4-5 για τον αγώνα, ιδίως από τη στιγμή που το αυτοκίνητο είναι στημένο για υψηλές τελικές ταχύτητες και δείχνει να έχει καλή ισορροπία. Το ερώτημα είναι γιατί δε βοηθήθηκε ο Leclerc από τον Hamilton, που κουβαλούσε την ποινή 5 θέσεων στο grid από το Zandvoort, παρά και τις δύο φορές στο Q3 ο Μονεγάσκος προσπάθησε μόνος του. Το slipstream είναι σημαντικό σε μία πίστα σαν τη Μόντσα που το Α και το Ω είναι η ταχύτητα στις ευθείες, και στη Scuderia δεν το εκμεταλλεύτηκαν ούτε λίγο.

Ο Fred Vasseur, team principal της ομάδας, εξήγησε: «Τα περιθώρια είναι πολύ μικρά. Ο Lando [Norris] παραλίγο να αποκλειστεί στο Q2 και όλοι μπορούν να πουν, εκ των υστέρων, ότι θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει καλύτερη δουλειά. Πρέπει να επικεντρωθούμε στο τι κάνουμε εμείς. Θα προτιμούσα να είμαατε στην pole, αλλά η τέταρτη θέση δεν είναι και τόσο άσχημη, δεδομένου ότι υπάρχει πολύς δρόμος μέχρι την πρώτη στροφή.»

Νικητής: Gabriel Bortoleto

Κονταροχτυπιέται ο Bortoleto με τον Hadjar ποιος θα πάρει τον τίτλο του rookie της χρονιάς. Τυπικά αυτός ο τίτλος πάει στον οδηγό με τους περισσότερους βαθμούς στο τέλος της σεζόν, και στατιστικά μοιάζει το πιθανότερο αυτός να είναι ο Kimi Antonelli, ωστόσο αυτό δε σημαίνει κάτι απ' τη στιγμή που ο Βραζιλιάνος οδηγός (αλλά κι ο Γάλλος της RB) κάνουν... παπάδες με μονοθέσια του midfield. 

Χαμένος: Isack Hadjar

Από τα ψηλά του βάθρου στο Zandvoort, στην αποτυχία να περάσει κι από το Q1 μία εβδομάδα μετά στη Μόντσα. Είναι αρκετά απογοητευτική εμφάνιση, και χρειάζεται να δουν σοβαρά στη Racing Bulls τι πήγε στραβά, καθώς ο νεαρός οδηγός φάνηκε να χάνει την ψυχραιμία του μπροστά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alpine: Gasly διαρκείας με στόχο το πρωτάθλημα

Ριζικές αλλαγές στην F1: Πιο μικροί αγώνες, περισσότερα sprints, αλλαγή ταυτότητας

Ο Verstappen συζήτησε με τη Ferrari - Γιατί δεν προχώρησε το μεγάλο «deal»