Το 2026 αναμένεται η δεύτερη γενιά των υβριδικών μονάδων ισχύος της Formula 1, στη βάση των οποίων θα παραμείνει ένας θερμικός turbo κινητήρας 1,6 L μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα, φτάνοντας περί τα 1.000 PS ισχύος.
Τον περασμένο Μάρτιο, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, είχε εκφράσει την θέλησή του το σπορ να επιστρέψει στους V10 κινητήρες με βιώσιμα καύσιμα ακόμα και το 2029, όμως κάτι τέτοιο απορρίφθηκε κατηγορηματικά από τους κατασκευαστές.
Ωστόσο, η επιστροφή σε πιο απλά κινητήρια σύνολα αλλά με το στοιχείο του υβριδισμού θα γίνει πραγματικότητα, καθώς σύμφωνα με το γερμανικό Auto Motor und Sport έχει αποφασιστεί η επιστροφή σε ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες 2,4 L, όπως και την περίοδο 2006-2013.
Η ΜΕΚ θα συνδυαστεί με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα αποδίδει 300 με 326 PS ισχύος, δηλαδή το μισό από όσο πρόκειται να αποδίδει με τους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ το 2026. Επιπλέον, το καύσιμο με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 θα καίγεται με ανάφλεξη σε προθάλαμο για εξοικονόμηση και καλύτερη αποδοτικότητα.
Μετά το ιταλικό GP (5-7 Σεπτεμβρίου), όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θα συναντηθούν ξανά για να συζητήσουν για τις λεπτομέρειες, με πιο σημαντικό ζήτημα το πότε θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί.
Η FIA πιέζει για το 2029, με τις Red Bull Powertrains και Cadillac να συνηγορούν, ενώ οι περισσότεροι θέλουν τουλάχιστον μετά το 2030. Ειδικά οι Audi και Honda θα πιέσουν να διατηρηθεί η αρχική πρόταση για πενταετή διάρκεια των νέων κανονισμών, άρα δεν αποκλείεται και να ασκήσει βέτο.
Φυσικά, στο προσκήνιο μπαίνει και το ζήτημα του κόστους. Η απομάκρυνση από τους περίπλοκους κινητήρες της τρέχουσας γενιάς με την αφαίρεση του MGU-H έχει μειώσει κάπως τα έξοδα για τους κατασκευαστές, ωστόσο οι περισσότεροι ζητούν μείωση κατά 33% σε σχέση με το τωρινό κόστος να μπορέσουν να εξελίξουν τους υβριδικούς V8.
Πηγή: Auto Motor und Sport
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Από το κακό στο χειρότερο για τον Hamilton: Τιμωρήθηκε για το Ιταλικό GP
GP Ολλανδίας: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών - Εκτοξεύτηκε η διαφορά Piastri-Norris
Norris μετά την εγκατάλειψη στην Ολλανδία: «Πρέπει να κερδίσω κάθε αγώνα τώρα - Δε φταίω εγώ»