GP Ολλανδίας: Επιστροφή στη δράση - Το τηλεοπτικό πρόγραμμα του τριημέρου


Η Formula 1 καταφτάνει για πέμπτη συνεχόμενη (και τελευταία) χρονιά στην Ολλανδία, με τις ομάδες να κάνουν «reset» μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL
  • 27/8/2025

Zandvoort: η παραλιακή πίστα στην Ολλανδία που στις απαρχές του σπορ έγινε ο τόπος διεξαγωγής του Ολλανδικού Grand Prix. Η πίστα του Zandvoort κατασκευάστηκε στην αρχική της μορφή το 1948, και αποτελεί ακόμα μία διαδρομή που χτίστηκε στη γεμάτη ενθουσιασμό για το motorsport μεταπολεμική Ευρώπη.

Το πρώτο Grand Prix διοργανώθηκε εκεί το 1952, με τον Alberto Ascari να κερδίζει, κάνοντας το 1-2-3 για τη Ferrari. Μέχρι και το 1985, η Formula 1 επισκέφθηκε την πίστα 16 φορές, με τον Jim Clark να είναι ο πολυνίκης εκεί, με 4 πρωτιές (1963, 1964, 1965, 1967).

Έκτοτε, άλλες κατηγορίες αγώνων, όπως το DTM, η Formula 3 και τα GT επισκέφθηκαν το Zandvoort, το οποίο είχε γνωρίσει ελάχιστες αλλαγές και βελτιώσεις μέσα σε αυτές τις τρεις δεκαετίες.

Με την άνοδο του Max Verstappen στο σπορ, και την εκτόξευση της δημοφιλίας του στην πατρίδα του, η F1 είδε την προοπτική ενός αγώνα στις Κάτω Χώρες «με καλό μάτι», κι άρχισε να εξετάζει τις επιλογές της.

Το Assen υπήρξε για ένα διάστημα η επικρατέστερη επιλογή για την επιστροφή στην Ολλανδία, εντούτοις αποφασίστηκε να ανακαινιστεί και να βελτιωθεί σε κάθε τομέα το Zandvoort, στα παράλια της Βόρειας Θάλασσας, μερικά χιλιόμετρα δυτικά του Άμστερνταμ.

Το αποτέλεσμα ήταν δύο στροφές με κλίση (Τ3 και Τ14) για την διευκόλυνση των προσπεράσεων, ανανεωμένες υποδομές στο paddock, βελτιώσεις σε επίπεδο ασφάλειας, στην ούτως ή άλλως πολύ στενή, πολύ κλειστή και πολύ τεχνική διαδρομή.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για τον αγώνα στην Ολλανδία, η Pirelli επέλεξε πιο μαλακά ελαστικά σε σχέση με πέρυσι. Οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ C2 ως σκληρή, C3 ως μέση και C4 ως μαλακή γόμα.

Η απόφαση, που ελήφθη σε συνεργασία με τη FIA και τον promoter του πρωταθλήματος, έχει ως στόχο να αυξήσει την πιθανότητα μιας στρατηγικής βασισμένης σε δύο στάσεις, αντί για μία μόνο, που ήταν η κυρίαρχη επιλογή από τότε που ο αγώνας αυτός επανήλθε στο καλεντάρι το 2022.

Ένα επιπλέον βήμα προς αυτή την κατεύθυνση προέρχεται από την απόφαση της FIA να αυξήσει το όριο ταχύτητας στο pit lane από 60 σε 80 km/h, μειώνοντας έτσι το χρόνο που απαιτείται για ένα pit stop.

Σύμφωνα με προσομοιώσεις που παρέχονται από τις ομάδες, η στρατηγική ενός pit stop εξακολουθεί να είναι η ταχύτερη, εν μέρει επειδή το προσπέρασμα είναι εξαιρετικά δύσκολο στο Zandvoort, με πολύ λίγες ευθείες εκτός από την κύρια, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ολόκληρη η πίστα είναι αρκετά στενή.

Το πρόγραμμα του αγώνα - Ζωντανή μετάδοση από ΑΝΤ1+ και F1 TV Pro

Παρασκευή 29/8FP1 13:30-14:30
 FP2 17:00-18:00
Σάββατο 30/8FP3 12:30-13:30
 Κατατακτήριες 16:00-17:00
Κυριακή 31/8Αγώνας 16:00

Πληροφορίες για το Grand Prix

Πρώτο GP: 1952

Γύροι: 72

Μήκος πίστας: 4,259 km

Απόσταση αγώνα: 306,648 km

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Red Bull: Tsunoda, Hadjar ή μήπως η... έκπληξη;

Lewis Hamilton: Το ρεκόρ που δεν θέλει να καταρρίψει στη Ferrari

F1 2026: Η FIA δεν θέλει μία επανάληψη της μονοτονίας του 2014 και παίρνει τα μέτρα της