Το μέλλον της Alpine στη Formula 1 - Η στάση του νέου CEO του Renault Group


Η άνοδος του Francois Provost στον ρόλο του CEO του ομίλου Renault δίνει απαντήσεις για το μέλλον της Alpine στη Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Getty Images
  • 9/8/2025

Με την ανακοίνωση της αποχώρησης του Luca de Meo από την θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Renault Group, το μέλλον της Alpine στη Formula 1 άρχισε να μοιάζει αμφίβολο.

Ο Ιταλός υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της παρουσίας του Ομίλου στο πρωτάθλημα, ενώ το 2021 πήρε την απόφαση να εισάγει την επωνυμία της Alpine αντί εκείνης της Renault στo grid. Αυτή η κίνηση ήρθε στο πλαίσιο της προσπάθειας του de Meo να καταστήσει την Alpine ως το σπορ brand του group αντί της Renault Sport, ενώ παράλληλα επεδίωξε και κατάφερε να επεκτείνει την γκάμα της και πέρα από την A110, με την αποκάλυψη της A290 και A390.

Η Alpine, ωστόσο, δεν έχει πετύχει τους στόχους της. Το 2021, είχε θέσει ένα όριο 100 Grand Prix, δηλαδή κάτι λιγότερο από 5 σεζόν, για να φτάσει στην κορυφή της Formula 1. Σήμερα, στα μισά της σεζόν του 2025, βρίσκεται τελευταία στη βαθμολογία των κατασκευαστών, με ελάχιστες προοπτικές ανέλιξης πριν το 2026.

Και τότε, θα τροφοδοτείται από κινητήρες Mercedes, καθώς η Renault αποφάσισε να πάψει το πρόγραμμα κατασκευής μονάδων ισχύος στη Formula 1 ενόψει των νέων κανονισμών του 2026.

Στο μεσοδιάστημα, τα ηνία της ομάδας ανέλαβε εξ ολοκλήρου ένας παλιός γνώριμος στο Enstone, ο Flavio Briatore, με επεισοδιακό τρόπο μετά την αποχώρηση του Oliver Oakes από την θέση του team principal.

Επομένως, ήταν μεγάλο ερωτηματικό αν ο νέος CEO Francois Provost θα ήθελε να συνεχίσει την παρουσία του Ομίλου στο σπορ, και για αυτό έσπευσε να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το βράδυ της Τετάρτη 31/7. 

Μεταξύ άλλων τόνισε ότι η F1 παραμένει βασικό μέρος της στρατηγικής της Alpine, με τον ίδιο να εκφράζει τη στήριξή του για την ομάδα από το 2026 και μετά, παρά τις κακές επιδόσεις της.

«Η Formula1 1 αποτελεί μέρος της βασικής στρατηγικής μας για την Alpine και δεν σκοπεύω να το αλλάξω αυτό», δήλωσε.

«Η μοναδική προτεραιότητα για την ομάδα της F1 είναι η απόδοση, η βελτίωση της απόδοσης φέτος και, φυσικά, η επιτυχία το 2026 με το νέο αυτοκίνητο. Αυτή είναι η μοναδική προτεραιότητα που δίνεται στη Formula 1».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στα δικαστήρια οι διοργανωτές του αγώνα στη Μαδρίτη - H F1 ετοιμάζει 'plan B'

Ποιος ζητά από τον Hamilton να αποσυρθεί: «Θα έπρεπε να έχει φύγει καιρό, δεν θέλω να πάθει κακό»

Η McLaren φοβάται ότι Piastri και Norris θα καταλήξουν... Hamilton-Alonso