Ο Christian Horner αποτελεί παρελθόν από την αγωνιστική ομάδα της Red Bull και απομένουν τυπικές λεπτομέρειες ώστε να κλείσει οριστικά ο κύκλος του στο Μίλτον Κέινς. Τι πρέπει να συμβεί; Να βρεθεί η χρυσή τομή αναφορικά με την αποζημίωση που έχει λαμβάνειν από τη Red Bull, δεδομένου και ότι είχε συμβόλαιο μέχρι το 2030.
Μια αποζημίωση που όλα δείχνουν ότι θα ξεπεράσει τις αποδοχές που θα λάμβανε ο Horner την επόμενη διετία της διάρκειας του συμβολαίου του. Γιατί; Ο Horner ήταν ο επικεφαλής της διοίκησης έξι εταιρειών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται για τις Red Bull Racing, Red Bull Technology, Red Bull Powertrains, Powertrains 2026, Advanced Technologies και Advanced Services. Σε καθεμία από αυτές, σύμφωνα με τα μητρώα της Companies House, ο Horner εμφανιζόταν ως διευθυντής και πρώτος υπογράφων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόνο το 2023, ο πιο ακριβοπληρωμένος διευθυντής αυτών των εταιρειών έλαβε συνολικό μισθό 20,6 εκατομμυρίων λιρών! Με λίγα λόγια ο Horner μόνο το 2023 έβαλε στους τραπεζικούς λογαριασμούς του αυτό το ποσό! Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αμοιβές εμπλεκόμενου στη Formula 1 σε διοικητικό επίπεδο, γεγονός που δικαιολογεί εν πολλοίς και την καθυστέρηση στην οριστικοποίηση του «διαζυγίου».
Παράλληλα, θεωρείται δεδομένο ότι η Red Bull για να υπογράψει τα έγγραφα μιας τόσο υψηλής αποζημίωσης, θα θέσει όρο προκειμένου ο Horner για τους επόμενους μήνες να μην εργαστεί σε καμία άλλη ομάδα της Formula 1. Με βάση το «gardening leave», ο Horner θα είναι ελεύθερος όχι νωρίτερα από τον επόμενο Ιανουάριο για να εργαστεί σε άλλη ομάδα.
Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον του; Αρχικά αποδυναμώνει ακόμα περισσότερο το ενδεχόμενο συνεργασίας του με τη Ferrari. Ο Fred Vasseur έχει συμβόλαιο έως το τέλος του 2025, με τον CEO της Ferrari, Benedetto Vigna να τονίζει πως οι όποιες συζητήσεις για το μέλλον της συνεργασίας τον δύο πλευρών θα γίνουν μετά το καλοκαίρι.
Με δεδομένα τα όσα περιγράφουμε στην αρχή του κειμένου, δηλαδή ότι ο Horner στη Red Bull είχε τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε όλες τις εταιρίες του Ομίλου που σχετίζονταν με τη Formula 1 και ασχολείτο ακόμα και με το μάρκετινγκ, υπάρχει μια… δυσκολία σε ό,τι αφορά στην ενδεχόμενη συνεργασία του με τη Ferrari.
Στο Μαρανέλο πάγια τακτική τους είναι οι ρόλοι να επιμερίζονται. Αντιθέτως, ο Horner, όπως και ο Newey, θέλει πλήρη εξουσία λήψης αποφάσεων. Επιπλέον, θα ήθελε να κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του, φτάνοντας στο επίπεδο του Toto Wolff, ο οποίος βρίσκεται στο διοικητικό συμβούλιο της Mercedes, κατέχοντας μερίδιο των μετοχών της ομάδας. Αυτό το σενάριο δεν θα μπορούσε να βρει πεδίο εφαρμογής στη Ferrari, η οποία προτιμά έναν... απλό υπάλληλο και δεν θέλει να «μπερδεύονται» οι ρόλοι του αγωνιστικού διευθυντή και του διοικητικού παράγοντα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κρίσιμη συνάντηση Wolff-Verstappen για το 2026 - «Ψήνεται» ο Ολλανδός
F1: Αυτός είναι ο Έλληνας που «οδήγησε» τον Hulkenberg στο βάθρο
F1: Οι πέντε καλύτεροι οδηγοί του Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας