Μετά τις συζητήσεις για την επαναφορά των V10 και την απόφαση να διατηρηθούν τα υβριδικά κινητήρια σύνολα όπως είναι προγραμματισμένο τουλάχιστον ως το 2029, ένα νέο μέτωπο έχει ανοίξει στον τομέα των μοτέρ, πολύ πιο επείγουσας φύσης.
ΗFormula 1, στην προσπάθειά της να προσελκύσει νέους κατασκευαστές, πήρε δύο σημαντικές αποφάσεις για τις μονάδες ισχύος της περιόδου 2026-2030: να αφαιρέσει το MGU-H για λόγους κόστους, και να αυξήσει τη δύναμη που θα αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας, φέρνοντας την αναλογία ΜΕΚ/ηλεκτροκινητήρα στο 50/50 (σημ.: η τωρινή αναλογία είναι 85/15).
Ωστόσο, από το 2023 ακόμα, όταν οι κατασκευαστές άρχισαν να προσομοιώνουν τα νέα PU στα εργοστάσιά τους, κατέστη σαφές ότι στις μεγάλες ευθείες, η μπαταρία του ηλεκτρικού μοτέρ αδειάζει γρήγορα, αφήνοντας τον οδηγό για αρκετή ώρα μόνο με την ισχύ από τη ΜΕΚ, ήτοι περίπου 500 PS, γεγονός που δεν είναι μόνο άσχημο σε θέαμα, αλλά και μη πρακτικό στους αγώνες.
Για να αποφευχθεί αυτό το σενάριο, το οποίο όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν αντιμετωπίσει στις προσομοιώσεις τους, έχει προταθεί μία λύση.
Ρεπορτάζ του TheRace.com αναφέρει ότι μες την εβδομάδα θα συζητηθεί το ενδεχόμενο η αναλογία ισχύος ΜΕΚ/ηλεκτροκινητήρα να πάει από το 50/50 στο 64/36 μόνο για τους αγώνες, διατηρώντας την αρχική αναλογία μόνο για τις κατατακτήριες. Αυτό σημαίνει πως από τον ηλεκτρικό στοιχείο του κινητήρα θα παράγονται περί τα 270 PS (από 500 PS που ήταν ο αρχικός στόχος), προσφέροντας καλύτερη απόδοση της ενέργειας από την μπαταρία σε όλη τη διάρκεια του γύρου, και δίνοντας τη δυνατότητα σε αυτήν να ανακτήσει ενέργεια μέσω της πέδησης.
Παρόλα αυτά, για να περάσει αυτή η αλλαγή θα πρέπει να υπάρξει διευρυμένη πλειοψηφία, γεγονός που δε μοιάζει δεδομένο προς το παρόν, καθώς η Mercedes έχει ήδη δηλώσει την αντίρρησή της σε αυτήν τη πρόταση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Σαουδικής Αραβίας: Νίκη κορυφής για τον Piastri, στο βάθρο ο Leclerc (video)
Formula 1 – Σαουδική Αραβία: King Oscar!
Πρόταση «μαμούθ» της Aston Martin στον Verstappen - Τι θα γίνει με τον Alonso