Μετά την ανάρτηση του προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem, στο Instagram για την επιστροφή στους κινητήρες V10 στη Formula 1, άνοιξε μία μεγάλη συζήτηση για το αν και κατά πόσο αυτό θα ήταν εφικτό με δεδομένο ότι το 2026 ανοίγει μία νέα εποχή για τους υβριδικούς V6.
Η όλη συζήτηση κορυφώθηκε το τελευταίο διάστημα και οδήγησε σε μία συνάντηση των κατασκευαστών, παρόντων και νέων (βλ. Audi, Cadillac), για το μέλλον των κινητήρων στο σπορ.
Στη συγκεκριμένη συνάντηση, η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του GP Μπαχρέιν, αποφασίστηκε να μην αλλάξει τίποτα ως προς τον προγραμματισμό της F1 για το 2026, καθώς ήδη έχει γίνει τεράστια επένδυση από όλες τις πλευρές.
Ωστόσο, έμεινε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνει η μετάβαση σε μεγαλύτερη κινητήρια σύνολα από το 2029.
Πληροφορίες του TheRace.com αναφέρουν πως εφόσον προχωρήσει η αλλαγή στους κινητήρες, δεν θα γίνει με ένα 100% θερμικό σύνολο, αλλά με έναν υβριδικό κινητήρα που θα παραπέμπει σε εκείνους της περιόδου 2011-2013.
Αυτό σημαίνει πως θα είναι ατμοσφαιρικά μοτέρ V8 με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα και την αναλογία ισχύος 90% ΜΕΚ/10%ηλεκτρικό, με τη χρήση ενός KERS και μικρών σε χωρητικότητα μπαταριών.
Μία τέτοια κίνηση θα μπορούσε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της FIA, να μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής για τους κατασκευαστές κατά 60-65% σε σχέση με τα μοτέρ που θα υιοθετηθούν από το 2026. Σε αγωνιστικό επίπεδο, αυτός ο κινητήρας θα μπορούσε να είναι ως και 80 kg ελαφρύτερος των τωρινών υβριδικών V6.
Αν κι εφόσον οι νέοι κανονισμοί δε λειτουργήσουν για τον οποιονδήποτε λόγο, είτε λόγω κόστους, είτε λόγω τεράστιας διαφοράς από κατασκευαστή σε κατασκευαστή που θα οδηγούσε κακό θέαμα και μονότονους αγώνες, η απόφαση για επιστροφή σε πιο απλά και πιο οικονομικά κινητήρια σύνολα θα μπορούσε να παρθεί ακόμα και εντός του επόμενου έτους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Τέλος στα σενάρια για το μέλλον του Russell
Στα χαμένα ο Norris με τη φετινή McLaren: «Δεν έχω εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο»