GP Μπαχρέιν: Νικητής ο Piastri, μάχη μέχρις εσχάτων για το βάθρο (video)


Μία άνετη νίκη πήρε ο Oscar Piastri στην έρημο του Σακχίρ, καθώς πίσω του γίνονταν συνεχώς μάχες, με τον George Russell οριακά να καταφέρνει να πάρει την 2η θέση. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: McLAREN
  • 13/4/2025

Στην εκκίνηση, ο Piastri κράτησε την πρωτοπορία, με τον Russell να περνά τον Leclerc, γεγονός που έκανε και ο Norris, που από την 6η θέση βρέθηκε με το τέλος του 1ου γύρου στην 3η. Ο Μονεγάσκος, με τη μέση γόμα, έμοιαζε ανήμπορος να αμυνθεί.

Πιο πίσω, ο Antonelli έπεσε 7ος, με τον Sainz να περνά 6ος, ενώ ο Verstappen έπεσε 8ος κι ο Hamilton έμεινε 9ος.

Λίγο μετά, ο Norris βρέθηκε υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες και τιμωρήθηκε με 5 sec ποινής, καθώς ήταν έξω από την θέση του στο grid, έχοντας τοποθετήσει το μονοθέσιό του πιο μπροστά από το προβλεπόμενο.

Μπροστά, ο Piastri άνοιξε τη διαφορά του αρκετά ώστε να αφήσει εκτός απόστασης DRS τον Russell, την ώρα που ο Leclerc βρισκόταν υπό πίεση από τον Gasly. Η επιλογή της Ferrari να ξεκινήσει με τη μέση γόμα και τους δύο οδηγούς της δεν έμοιαζε να αποδίδει καρπούς. Ο Sainz έχασε δύο θέσεις σε μία στροφής από τους Antonelli και Verstappen.

Έχοντας φτάσει στον 8ο γύρο, ο Norris συνέχιζε να πιέζει τον Russell για να περάσει 2ος, όσο ο teammate του ηγείτο άνετα του αγώνα, και με την ποινή στην πλάτη του, ήταν αναγκαίο να το πράξει άμεσα.

Στο μεταξύ, ο Hamilton έδωσε μία εξαιρετική μάχη με τον οδηγό που αντικατέστησε στη Ferrari, τον Sainz, όσο o Tsunoda τους παρακολουθούσε από πολύ κοντά. Ο Βρετανός πέρασε στη Στροφή 11, αφήνοντας εκτεθειμένο τον Ισπανό στις «ορέξεις» του οδηγού της Red Bull. Την ίδια ώρα, ο Antonelli ήθελε να καθαρίσει τον Gasly για να ανέβει 5ος, και τα κατάφερε.

Στον 11ο γύρο, ο Norris μπήκε στα pits, βάζοντας τη μέση γόμα κι εκτίοντας την ποινή του. Τον ακολούθησαν οι Verstappen (σκληρή) και Gasly (μέση), που παρά τα 5 παραπάνω sec που έμεινε στάσιμος ο Βρετανός δεν κατάφεραν να τον περάσουν.

Ο Antonelli έκανε τη δική του στάση στον 13ο γύρο, και με το overcut να είναι αρκετά ισχυρό στη συγκεκριμένη πίστα, βρέθηκε πίσω και από τον Verstappen, παρά το γεγονός ότι ο Ολλανδός καθυστέρησε να φύγει από το pit box καθώς το φανάρι της ομάδας δεν έγινε ποτέ πράσινο αν και θα έπρεπε.  

Στον 14ο γύρο, ο Russell άλλαξε στη μέση γόμα και έμεινε μπροστά από τον Norris. Τελευταίος άλλαξε ο Piastri, με τις Ferrari των Leclerc και Hamilton να μένουν έξω χάρη στην αντοχή της μέση γόμας.

Με τον Antonelli να έχει φτάσει τον Verstappen, άρχισε να επιτίθεται, με την πρώτη του προσπάθεια να κρίνεται ανεπιτυχής.

Στον 18ο γύρο, η Ferrari επέλεξε να κάνει διπλό pit stop, με τον Leclerc να βγαίνει στην πίστα 5ος, πίσω από τον Gasly, και τον Hamilton 11ο, πίσω κι από τον Tsunoda. Ο Μονεγάσκος πάντως πέρασε γρήγορα τον οδηγό της Alpine, ανακτώντας την 4η θέση, με διαφορά 3,6 sec από τον Norris. Λίγο αργότερα, κι ο Hamilton έπραξε το ίδιο, μπαίνοντας ξανά στη δεκάδα

Ο Antonelli επέστρεψε με καλύτερη στρατηγική στο να περάσει τον Verstappen και το κατάφερε στον 20ο γύρο, βασιζόμενος και στη μέση γόμα που είχε.

Ο Ολλανδός παραπονέθηκε για υπερθέρμανση όλων των συστημάτων του μονοθεσίου του, και βρέθηκε εκτεθειμένος στους Doohan και Hamilton που τον καταδίωκαν. Σε πρώτη φάση, πάντως, ο 7κις πρωταθλητής πέρασε τον rookie της Alpine, και μετά τον παλιό του αντίπαλο.

Μπροστά, ο Leclerc είχε καταπληκτικό ρυθμό με πιο φρέσκα ελαστικά από τους τρεις πρώτους, μειώνοντας συνεχώς τη διαφορά από τον Norris.

Σχεδόν ταυτόχρονα, ο Leclerc πέρασε πειστικά τον Norris, ενώ ο Hamilton ανέβαινε 7ος αφήνοντας πίσω του τον Antonelli και μετά 6ος.

Στην κορυφή, ο Piastri είχε υπό έλεγχο τον αγώνα, έχοντας χτίσει διαφορά 6 sec από τον Russell. Ο Βρετανός είχε με τη σειρά του στα 1,3 sec τον Leclerc, άρα δεν μπορούσε να εφησυχάσει.

Ο Verstappen τράβηξε πρώτος και μπήκε για τελευταία φορά στα pits στον 27ο γύρο, έχοντας θέμα με το μονοθέσιο και με σαφείς δυσκολίες με τη σκληρή γόμα. Γύρισε στην πίστα τελευταίος.

Από τη δεκάδα, Antonelli και Ocon έκαναν μαζί στοπ στον 28ο γύρο, με τον Γάλλο της Haas να κάνει και πάλι έναν «αθόρυβα» καλό αγώνα.

Παράλληλα, ο Sainz πέρασε τον Tsunoda, με τους δυο τους να έχουν μία μικρή επαφή στη Στροφή 1.

Τα θραύσματα, όμως, έφεραν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα ώστε να καθαριστούν στον 33ο γύρο, κι αυτό έφερε με τη σειρά του ακόμα περισσότερη δράση στον τομέα της στρατηγικής. Piastri, Russell, Leclerc και Norris έκαναν pit stops, με τον Μονεγάσκο να ξεχωρίζει βάζοντας τη σκληρή γόμα.

Μετά τα stops, η δεκάδα ήταν Piastri, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton, Gasly, Ocon, Verstappen, Doohan και Sainz.

Με 22 γύρους να απομένουν, το safety car επέστρεψε στα pits. Ο Piastri κρατήθηκε πρώτος, με τον Norris να παλεύει να περάσει τον Leclerc, χωρίς να υπολογίζει τον Hamilton, ο οποίος τον πέρασε. Κι ενώ ο οδηγός της McLaren τον πέρασε εκ νέου, το έπραξε πατώντας εκτός ορίων της πίστας, οπότε έδωσε πίσω την θέση, πέφτοντας 5ος.

Τον πέρασε νόμιμα στον επόμενο γύρο, και βρέθηκε ξανά 4ος.

Ο αγώνας σταθεροποιήθηκε λίγους γύρους μετά, με τις μάχες να εντοπίζονται χαμηλά στη δεκάδα, καθώς Doohan, Tsunoda, Bearman, και ο Antonelli, ο μεγάλος χαμένος του SC, πάλευαν για τους τελευταίους βαθμούς.

Με τη Ferrari να δυσκολεύεται με τη σκληρή γόμα, ο Norris άρχισε να πιέζει για να περάσει τον Leclerc και να ανέβει στο βάθρο. Στην πρώτη του προσπάθεια, ο Βρετανός μπλόκαρε τα εμπρός ελαστικά κι έχασε τη γραμμή του. Και το έπραξε ξανά δύο γύρους μετά, στον 49ο γύρο, αλλά η άμυνα του Leclerc ήταν υποδειγματική. Η τρίτη φορά ήταν κι η καλή για τον οδηγό της McLaren, καθώς με πολύ κόπο τα κατάφερε στη Στροφή 4.

Παράλληλα, ο Russell τέθηκε υπό εξέταση, καθώς άνοιξε το DRS χειροκίνητα. Ο λόγος ήταν πως έχασε πλήρως την επαφή με μια σειρά από συστήματα στο μονοθέσιό του, και με τις οδηγίες του μηχανικού του έκανε αυτή τη δοκιμή για να δει αν λειτουργεί. Με τα ζητήματα που είχε, ο Norris τον έφτασε αλλά δεν τον πέρασε, και θα ελπίζει πια σε τιμωρία του συμπατριώτη του για να ανέβει 2ος.

Μπροστά ο Piastri πήρε τη νίκη και έτσι τις διπλασίασε για το 2025.

Κάτω από το βάθρο, ο Hamilton ήρθε 5ος, ο Gasly έχασε την θέση στο φινάλε από τον Verstappen κι έπεσε 7ος, με τους Verstappen, Ocon, Tsunoda και Bearman να έπονται.

Επόμενος αγώνας την Κυριακή του Πάσχα, σε μία εβδομάδα, στη Σαουδική Αραβία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ GRAND PRIX ΜΠΑΧΡΕΙΝ:

GP Μπαχρέιν - FP1: Στην κορυφή ο Norris, σε μπελάδες ο Antonelli

GP Μπαχρέιν - FP2: Πρώτος ο Piastri, ξεκόλλησε το τιμόνι του Alonso εν κινήσει (video)

GP Μπαχρέιν - FP3: Πρώτος με διαφορά ο Piastri

GP Μπαχρέιν - Κατατακτήριες: Στην pole o Piastri, στις μπαριέρες ο Ocon (video)