Ανάλυση δοκιμών GP Μπαχρέιν: Σε δικό της κόσμο η McLaren, αισιόδοξοι στη Ferrari


Η McLaren μοιάζει το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον αγώνα στο Μπαχρέιν, όμως η μάχη πίσω της μοιάζει αμφίρροπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: SUTTON IMAGES, GETTY IMAGES/McLAREN, FERRRARI MEDIA
  • 12/4/2025

Παραδοσιακά, η McLaren δυσκολεύεται να φέρει καλά αποτελέσματα στο Μπαχρέιν. Χαρακτηριστικά, το τελευταίο βάθρο της ομάδας στο Σακχίρ ήρθε δια χειρός Lewis Hamilton πριν από 15 χρόνια. 

Ωστόσο, αυτό μπορεί να αλλάξει φέτος, αν δει κανείς τα δεδομένα από το FP2 της Παρασκευής.

Το μεγάλο ατού της McLaren ήδη από πέρυσι είναι το πόσο καλά διαχειρίζεται τα ελαστικά της. Στο Μπαχρέιν αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά κρίσιμο, καθώς η αδρή άσφαλτος της πίστας, σε συνδυασμό με τις έντονες δυνάμεις που ασκούνται στα τέσσερα σημεία επαφής με τον δρόμο είναι εξοντωτικές για τον ανταγωνισμό, που συνεχώς τονίζει το θέμα της υπερθέρμανσης και συνακόλουθης παραμόρφωσης των ελαστικών.

Η Ferrari, για παράδειγμα, έφερε ένα εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων, επικεντρωμένο στο πάτωμα της SF-25, αλλά ο μεν Leclerc έκανε προσομοίωση με τη μέση και έμεινε 0,5 sec πίσω από τον Piastri σε μ.ο. γυρολόγιου, ενώ ο Hamilton με τη μαλακή ήταν σχεδόν 1 sec μακριά από τον Αυστραλό. Ο Μονεγάσκος, πάντως, τόνισε ότι το νέο δάπεδο δούλεψε - απλά δεν είναι αρκετά γρήγοροι.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, επιβεβαίωσε στην ιταλική τηλεόραση ότι οι αναβαθμίσεις λειτούργησαν, αλλά τόνισε κι αυτός με τη σειρά του το ζήτημα της υπερθέρμανσης:

«Το δάπεδο μας δίνει αυτά που περιμέναμε σε ό,τι αφορά την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Είναι ένα μικρό βήμα, αλλά σε αυτές τις συνθήκες υπερθερμαίνεις τα ελαστικά και χάνει όση κάθετη δύναμη έχει κερδίσει.»

Επομένως, όλα γυρνούν γύρω από την θερμοκρασία των ελαστικών. Το μόνο που ίσως σώσει την παρτίδα για όποια ομάδα δε λέγεται McLaren είναι πως μάλλον θα γίνουν δύο stop, με αποτέλεσμα να υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες σε επίπεδο στρατηγικής, σε αντίθεση με τα όσα έγιναν στην Ιαπωνία μία εβδομάδα νωρίτερα.

Το θέμα, βέβαια, είναι πως οι ομάδες πίσω από τους πρωταθλητές θα πρέπει να παλέψουν ανάμεσά τους περισσότερο από ότι θα παλέψουν για να φτάσουν την κορυφή, και σε αυτή τη μάχη η Mercedes μοιάζει να έχει ένα πλεονέκτημα. Russell και Antonelli έγραψαν αρκετά σταθερούς και καλούς χρόνους με τη μαλακή γόμα, αν και σίγουρα αυτό το ελαστικό δεν θα χρησιμοποιηθεί αρκετά την Κυριακή.

Τέλος, ο Verstappen, μετά τη σπουδαία εμφάνισή του στη Σουζούκα, έμεινε σε ρηχά νερά, και είχε να δώσει τη δική του εξήγηση: «Ήταν μια πιο δύσκολη περίοδος σήμερα, αν και ήταν μια μικρότερη μέρα για μένα, είχα περιορισμένο χρόνο οδήγησης, καθώς ο Ayumu ήταν στο μονοθέσιο στο FP1. Χρειάστηκαν μερικοί γύροι για να μπω στο κλίμα, η ισορροπία δεν ήταν πολύ κακή, αλλά παλεύαμε πολύ με την πρόσφυση».

Αναλυτικά τα γυρολόγια:

ΟδηγόςΜ.ο. χρόνουΓόμα
Oscar Piastri1:38.081Σκληρή
Lando Norris1:38.268Μαλακή
George Russell1:38.528Μαλακή
Charles Leclerc1:38.569Μέση
Kimi Antonelli1:38.717Μαλακή
Lewis Hamilton1:38.816Μαλακή
Max Verstappen1:38.843Μαλακή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

GP Μπαχρέιν - FP1: Στην κορυφή ο Norris, σε μπελάδες ο Antonelli

GP Μπαχρέιν - FP2: Πρώτος ο Piastri, ξεκόλλησε το τιμόνι του Alonso εν κινήσει (video)

F1: Τι αποφάσισαν οι κατασκευαστές για τους κινητήρες V10