Η βροχή είχε πέσει αθρόα από το βράδυ ως και πριν την έναρξη του αγώνα, αλλά κανείς δεν ξεκίνησε με κάτι διαφορετικό από σλικ ελαστικά, παρά το γεγονός ότι κατά σημεία υπήρχε ακόμα νερό στην πίστα. Άπαντες στη δεκάδα ήταν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Hamilton που επέλεξε να αρχίσει τον αγώνα με τη σκληρή.
Στην εκκίνηση, ο Verstappen κράτησε την πρωτιά, με τον Norris να προσπαθεί αλλά να αποτυγχάνει να περάσει τον Ολλανδό. Πίσω δεν υπήρξαν αλλαγές, σε ένα αρκετά καθαρό ξεκίνημα.
Ο Verstappen είχε καταφέρει να χτίσει μία διαφορά που άφηνε τον Norris εκτός εμβέλειας DRS, ενώ παραπονέθηκε και για τα ανεβάσματα στο κιβώτιο ταχυτήτων του. Πιο πίσω, ο Russell πάλευε με τον Leclerc για την 4η θέση κι ο Hamilton έψαχνε τρόπο να περάσει τον Hadjar για την 7η, και τα κατάφερε στον 6ο γύρο.
Όσο ο Verstappen παρέμενε μπροστά με διαφορά 2 sec, ο Norris κρατούσε οριακά πίσω του τον Piastri, εγείροντας το ερώτημα αν υπήρχε πλάνο διαχείρισης των δύο οδηγών από τη McLaren. Λίγο μετά, η διαφορά τους άνοιξε στο 1,5 sec.
Συνολικά, το πρώτο stint είδε άπαντες να μένουν πάνω-κάτω στις θέσεις από τις οποίες εκκίνησαν, μέχρι το σημείο που ο Norris (και σίγουρα κι άλλοι οδηγοί) πήρε το μήνυμα από τον μηχανικό του ότι δεν παρατηρείται graining στα ελαστικά, με αποτέλεσμα να μπορεί να να πιέσει περισσότερο χωρίς να φοβάται την υπέρμετρη φθορά.
Ωστόσο, η Σουζούκα δεν είναι μία καλή πίστα για προσπεράσματα, προσφέροντας ελάχιστες ευκαιρίες για να επιχειρήσει κανείς να περάσει, με τον Tsunoda να το διαπιστώνει ιδίοις όμασι καθώς είχε κολλήσει πίσω από τον Gasly με το DRS ανοιχτό.
Στον 18ο γύρο, η McLaren κάλεσε τον Norris στα pits για undercut στον Verstappen, αλλά ήταν μπλόφα, για να δουν την αντίδραση των αντιπάλων τους. Δεν έκαναν κάποια κίνηση. Ο Βρετανός, όμως, είχε μειώσει τη διαφορά, πιέζοντας για να πάρει τα ηνία του αγώνα. Για αυτό κι ο Verstappen πήρε το ΟΚ από τον μηχανικό του να πιέσει κι αυτός με τη σειρά του.
Πίσω τους, ο Russell έκανε πρώτος pit stop εκ των οδηγών της δεκάδας, βάζοντας τη σκληρή γόμα στον 20ο γύρο. Ακολούθησε έναν γύρο μετά ο Piastri για να βάλει κι αυτός τα σκληρά ελαστικά. Βγήκε μπροστά από τον Russell, που ήταν κι ο αρχικός στόχος. Λίγο μετά, μπήκε κι ο Leclerc για να μείνει μπροστά από τον οδηγό της Mercedes.
Στον 22ο γύρο, Verstappen και Norris μπήκαν μαζί για νέα ελαστικά. Βγαίνοντας από τα pits, ο Verstappen ήταν οριακά μπροστά από τον αντίπαλό του, αναγκάζοντάς τον να πατήσει στο γρασίδι μιας και δεν υπήρχε χώρος να πάνε πλάι-πλάι στην έξοδο, κρατώντας έτσι την πρωτοπορία.
??
Drama in the pit lane as Verstappen and Norris exit side by side jostling for the race lead!#F1#JapaneseGPpic.twitter.com/TmdkvM1tuW
— Formula 1 (@F1) April 6, 2025
Κι όλα αυτά έφεραν τον Antonelli στην πρώτη θέση, δεδομένου ότι δεν είχε μπει ακόμα στα pits, καθιστώντας τον νεότερο οδηγό που ηγείται σε αγώνα της F1.
Στον 31ο γύρο, ο Hamilton έβαλε τη μέση γόμα για το τέλος του αγώνα, επιστρέφοντας στην πίστα 7ος, πίσω από τον Russell για 9 sec.
Ο Antonelli έπραξε το ίδιο στον 32ο γύρο, με τον Verstappen να περνά ξανά στην πρωτοπορία και τις δύο McLaren να τον ακολουθούν.
Ο Ιταλός είχε στα 1,7 sec πίσω του τον 7κις πρωταθλητή που αντικατέστησε στη Mercedes, και με το πλεονέκτημα της μέσης γόμας, ο οδηγός της Ferrari πίεζε τον νεαρό για την 6η θέση. Ακόμα κι έτσι, όμως, έμεινε πίσω του.
Μπροστά, ο Verstappen άρχισε να νιώθει την πίεση του Norris που είχε μειώσει τη διαφορά στα 1,3 sec στον 37ο γύρο, 16 γύρους πριν το φινάλε, ενώ κι ο Piastri ήταν πια σε απόσταση DRS από τον teammate του.
Κι εκεί είναι που, με 10 γύρους ακόμα, ο Piastri έθεσε το ερώτημα στην ομάδα αν πρέπει να αλλάξουν θέσεις αν κι εφόσον ο Norris δεν ανεβάσει ρυθμό, καθώς ο Αυστραλός πίστευε πως είχε την ταχύτητα να τα βάλει με τον Verstappen. Όταν η ομάδα τον ενημέρωσε ότι αυτός είναι ο ρυθμός του Norris, ο Piastri τόνισε ξανά ότι μπορεί να παλέψει με τον Ολλανδό για τη νίκη.
LAP 42/53
This race is far from over! ??
Piastri is on the charge behind Norris, with both McLarens setting their sights on Verstappen ??#F1#JapaneseGPpic.twitter.com/9jvhaW3axb
— Formula 1 (@F1) April 6, 2025
Ο Norris απάντησε αυξάνοντας λίγο τον ρυθμό του, αλλά δεν έμπαινε στο DRS του πρωταθλητή, ούτε απομακρυνόταν επαρκώς από τον Piastri. Η ένταση είχε φτάσει στο ζενίθ, ο Norris πάλευε, ο Verstappen άντεχε, και στο τέλος θριαμβευτής ήταν ο οδηγός της Red Bull που πήρε την πρώτη του νίκη για το 2025.
Ο Leclerc ήταν 4ος, μπροστά από τις Mercedes των Russell και Antonelli, ενώ ο Hamilton έμεινε κολλημένος στην 6η θέση.
Στο midfield, ο Hadjar πήρε τους βαθμούς που άξιζε βάσει απόδοσης όλο το τριήμερο, τερματίζοντας μπροστά από τον Albon και τον Bearman, που βρέθηκε ξανά στη δεκάδα μετά την Κίνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ GRAND PRIX ΙΑΠΩΝΙΑΣ:
GP Ιαπωνίας: Το grid του αγώνα - Στην πρώτη σειρά Verstappen και Norris
GP Ιαπωνίας - Κατατακτήριες: Κι από το πουθενά εμφανίστηκε ο Verstappen!
GP Ιαπωνίας - FP3: Μπροστά ο Norris, ξαναπήρε φωτιά το γρασίδι (photo)
GP Ιαπωνίας - FP2: 1-2 για τη McLaren, τρομακτικό ατύχημα για Doohan (video)